1.4 (1391ccm) rok 1995 - czy ma elektroniczny wtrysk?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Tyle juz czytalem i ogladalem..., ze zglupialem..
Chodzi mi o to, gdzie znajde dokladnie jaki model mam..
Wiem, ze mam 1391 ccm, MKVII z 95 roku..

Pytanie jest takie..
Czy ten model ma elektroniczny wtrysk paliwa?
Chodzi mi glownie czy mam na swiatla dojezdzac na luzie czy na biegu..
Bo osobiscie zawsze zapominam sprawdzic na stacji jakie sa efekty..
Ale moze szanowne grono forumowiczow wie co i jak i zaoszczedzi mi tych trudow..
Bede wdzieczny..
Pozdrawiam
Swiezak
Pepl
  
 
Mechnicznego wtrysku nie było w essach w tych latach.
  
 
elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa
teoretycznie hamując silnikiem powinno sie coś zaoszczedzic paliwka ale z tym silnikiem....
  
 
A na jak działa to oszczędzanie przy elektronicznym wtrysku. Jak hamujesz silnikiem to komputem dawkuje mu mniej paliwa niż jak jadąc na luzie masz 900 obr / min ??
  
 
kiedy hamujesz silnikiem odcina całkowicie dopływ paliwa
  
 
Dzieki za utwierdzenie w "wielkosci" tego silnika..
Kocham te autka za wiele rzeczy ale nienawidze za zuzycie paliwa..
Toz to paranoja, zeby taki zechlak (1391 ccm) palil w miescie przeszlo 10 litrow..
To wiecej niz 1,6 i 1,8 oraz 2,0....
A co najlepsze ze nawet w ksiazce od tego modelu pisza, ze spalanie w cyklu miejskim wynosi 10,6 (1.4). Wg tej samej ksiazki 9,6 litra pali wersja 1.6.
Stad bylo moje pytanie..
Trzeba sie starac cokolwiek zaoszczedzic..
dzieki za pomoc..
Pozdrawiam
Pepl
  
 
LPG
też 10l ale taniej... tyle że w trasie... w mieście ciut więcej...
  
 
Spoko 1.8 16V 115 kucy pali tyle samo co 1.6 i mniej niz 1.8 16C 105 kucy. Jak zawsze powtarzam - technologia

A zdrugiej strony to nie wiedzialem ze odcina doplyw paliwa. To znaczy ze defakto w trakcie hamowania silnikiem - silnik gasnie - albo ma takie same przezycia jak gdyby próbować go szarpać na pych??

Wie ktos moze jak ma sie do tego instalacja LPG II generacji?? Czy jej komp (prymitywny bądź co bądź ) odcina wtedy mixer??
  
 
Też się nad tym zastanawiałem i prawdę mówiąc nie wiem, ale jakby poszukać na necie to kto wie...
  
 
Cytat:
2006-08-21 16:21:52, RGS pisze:
Też się nad tym zastanawiałem i prawdę mówiąc nie wiem, ale jakby poszukać na necie to kto wie...



Lub zbadać empirycznie Jakby co za 500 km jade do gazowni na przeglad gwarancyjny to podpytam "fachowców" i dam znać
  
 
znalazłem coś takiego:tutaj
  
 
Tzn ze (w zaleznosci od ustawien kompa) jezeli hamujac silnikiem na LPG utrzymamy go powyzej 1400 rpm - to nic w tym czasie nie dawkuje, a jak zejdziemy ponizej do bedzie dawkowal mniej wiecej tyle co jakbys my jechali na luzie. O ile dobrze zrozumialem. Tak czy siak oszczednosci beda raczej niezauwazalne
  
 
z innych "wieśći" wynika, że oszczędności na hamowaniu silnkiem przy LPG są raczej znikome około 0,1l na 100km
  
 
hehe przypomina mi sie slynny text z forum chyba ONETU : " a gdzie jest ten hamulec silnika ? "
  
 
Cytat:
2006-08-21 17:00:37, kormoran pisze:
hehe przypomina mi sie slynny text z forum chyba ONETU : " a gdzie jest ten hamulec silnika ? "



Eee to chyba było raczej coś w tym stylu:
"Gdzie uruchamia się hamulec silnikowy w Seicento? "
  
 
Hehhe..
To ten typ z forum byl wyjatkowy...
A co do oszczednosci..
Na ropie.. Focus 1.8 115 PS jak sie czlowiek przestawi i czesto dojezdza na silniku bez padalu gazu to idzie spokojnie uratowac nawet LITR ( a focus spala mniej niz 7 ) paliwa..
Ale na to sie sklada dosc duzo nawykow..

Jak dla mnie to taki wynik juz jest super..

Pozdraiwam
Pepl