| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
damian-k HF MEMBER Opel Astra Szczecin | 2006-06-30 23:19:48 Witam czy moze ktoś napisać możliwe najbardziej prosto jak przeprowadzić regulacje obrotów biegu jałowego w silnikach g4cr.
Czekam na wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam |
mAkArOn HF MEMBER Landryna 1.8 GT 93' Białystok | 2006-07-10 16:52:58 Bardzo prosto, beda potrzebne 2 osoby do tego krotkiego zabiegu ;p Przy przepustnicy trzeba takim pierdolkiem ustawic a druga osoba powinna patrzec na oborty i powiedziec kiedy beda na 800obr i tak zostawic( tak mi w servisie robili ;p) Fote dam wieczorem co trzeba podkrecic albo odkrecic w zaleznosci od obrotow. |
damian-k HF MEMBER Opel Astra Szczecin | 2006-07-10 17:17:11 To ja wiem i już próbowałem, ale jeżeli się nie zmostkuje komputera ecu to będzie tak, że kręcisz śróbą np otwierajac przepustnicę, a silnik krokowy ją zamykla i w rezultacie śruba jest np całkowicie wkręcona i jest 800obr i gdy do połowy wykręcona też bedzie 800.
W opisie z webtecha jest info że trzeba zmostkować złącze od zapłonu i jakieś złącze od komputera aby zablokować silnik krokowy w neutralnym położeniu. cały pic w tym że dokładnie nie wiem które to złącza. |
daar HF MEMBER hyundai lantra sosnowiec | 2006-07-10 17:39:33
masz 100 % racji ,kręcenie tym zypcykiem prawie nic niedaje ,wydaje ci się że ustawiłeś -wsiadasz raniutko do bolida i masz to samo co przed "regulacją" |
mAkArOn HF MEMBER Landryna 1.8 GT 93' Białystok | 2006-07-11 00:31:55 |
damian-k HF MEMBER Opel Astra Szczecin | 2006-08-28 21:53:01 No więc, nie dawno byłem w aso na regulacji obrotów, problemy ustąpiły, a ja mogę po krutce opisać co podejrzałem w trakcie regulacji. A więc na wstępie na pewno mogę powiedzieć, że śruby zaznaczonej na zdjęciu przez mAkArOn - a gościu nawet nie dotykał.
Na pewno zmostkował przewód adj zwisający koło pompy sprzęgła z masą i sprawdził kąt zapłonu. samochód cały czas chodził na obrotach normalnych czyli 800. Silnik krokowy ustawił się na 0 kroków a obroty spadły do ok 200 dopiero gdy facet włączył komputer diagnostyczny podłączony do gniazda w samochodzie. Morał taki że ecu prawdopodobnie nie wystarczy mostkowanie kabelka adj ale musi dostać jeszcze sygnał z diagnostycznego testera. Następnie pokręcił śróbką przy przepustnicy aby obroty pozostały na odpowiednim poziomie, zgasił auto, poodłaczał wszystko i uruchomił ponownie aby przez 10 minut silnik pracował na postoju. Po tym przejechałem się na jazdę próbną i to wszystko. Podejrzewam że jest sposób na regulację bez komputera, trzeba by zmostkować wtyczkę adj, aby nie zmięniał się kąt zapłonu, a następnie śróbkę na przepustnicy do konca wkręcić, a następnie powoli wykręcać. Podczas wykręcania przez kilka obrotów sróbki silnik będzie pracował z prędkoscią 800rpm ale w pewnym momencie obroty zaczną roznąć. Należy wówczas cofnąć śróbkę do momentu gdy obroty nie rozły i powinno być wstępnie ok, zgasić silnik, odłączyć mostkowanie adj i uruchomić silnik na 10 minut. Tym sposobem napewno nie wyregulujemy silnika tak dokładnie jak po przejściu w tryb serwisowy, ale "z braku laku" a dokładnie komputera diag. takie rozwiązanie też powinno być dobre. [ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-08-28 21:54:24 ] |