Wywali³o p³yn ch³odz±cy ze zbiorniczka ????!!!

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
witam ponownie wszystkich
jak zwykle pojawi³ siê u mnie problem a mianowicie jad±c do pracy wzros³a mi temperatura , ale nie wiele , po zatrzymaniu zauwa¿y³em wydobywaj±c± siê parê spod maski po otworzeniu okaza³o siê ¿e spod korka wylewa siê i strasznie bulgoce gor±ce ch³odziwo wiêc odczeka³em a¿ silnik ostygnie i dola³em wody mineralnej nie gazowanej 1l ale to by³o za ma³o ca³a woda wsi±k³a gdzie¶ dojecha³em do najbli¿szego mechanika i powiedzia³ mi ¿e to najprawdopodobniej posz³a uszczelka pod g³owic± lub pêk³a g³owica - no dobrze ale dlaczego tak siê sta³o czy to wina zepsutego korka wlewu który przepuszcza³ powietrze do zbiorniczka z ch³odziwem podczas jazdy ??? czy mo¿e co¶ innego ?? napiszcie mi te¿ jaki mniejwiêcej jest koszt takiej uszczelki a co dla mnie najwa¿niejsze napiszcie mi czy silnik po takim remoncie straci na mocy i czy gorzej z nim bêdzie jak on bêdzie siê zachowywa³ po takiej naprawie bêdê wkurzony jak bêdzie s³abszy bo do tej pory by³em wniebowziêty i jeszcze jedno czy czêsto wam takie cuda siê dziej±.
pozdrowionka i dziêki za wszystkie podpowiedzi
  
 
na przyszlo¶æ staraj sie nie wlewac do chlodnicy wody mineralnej bo po pewnym czasie te mineraly odwdziêczn± ci sie pieknym kamieniem osadowym w chlodnicy

Taka awaria moze zdarzyc sie kazdemu poprostu wydmuchalo ci uszczelke.
naprawa nie wiem ile ale dobrze wykonana sprawi ze silnik nie straci na pewno na mocy
  
 
Silnik nie straci na mocy.

Nie wiem jak przy twoim silniku ale ja w moim 1.4 dopiero co to przechodzi³em, wiêc tak:
- uszczelka g³owicy 30-100z³
zale¿y jakiej firmy ale lepiej wybrac jak±¶ lepsz±
- planowanie g³owicy 60z³
- uszczleka na kolektor dolotowy i wylotowy po 12z³.
- uszczelka na klawiaturke 15z³.

Nie wiem ile robocizna bo mi kumpel robi³ ale u mechanika, którego pyta³em powiedzia³ 250z³ za robocizne i chcia³ jeszcze wyci±gn±æ 200 wiêcej (jako ¿e na cze¶ci).

Jak masz ma³o informacji to zapraszam do wyszukiwarki jest tego tam du¿o.
  
 

Kiedy¶ mia³em podobnie. My¶la³em ¿e tak¿e uszczelka bêdzie do wymiany. Jednak by³a to wina pompy wody.
Woda wtedy leci po bloku silnika i ¶cieka ko³o rozrz±du.
Nie piszesz czy zauwa¿y³es przeciek. Je¶li jest wyciek na zewn±trz to raczej tak¿e pompa wody bêdzie.
  
 
Je¶li to pompa wody jak ThomasB sugeruje to ¶piesz siê stary z wymian±. Bo jak siê pasek rozrz±du "napije" tego p³ynu to bêdziesz mia³ rozrz±d do wymiany a co za tym idzie portfel wynicowany.
  
 
na 95% jest to uszczelka pod g³owic±. co jeszcze ew jest mo¿liwe ... hmm zapowietrzony uk³ad ch³odzenia - odpowietrz go i zobaczysz co bêdzie siê dzia³o....
  
 
a ja bym sie upewnil czy dzialaja:
wskaznik temp.
wlacznik wentylatora

i potem dopiero obstawial uszczelke.

na uszczelke mechaniory robia testy, sa takie 'cuda' co wykrywaja spaliny z zbiorniczku wyrownawczym. podjedz, zrob i bedziesz wiedzial napewno.
  
 
A ja mia³em taki przypadek: kórego¶ piêknego i gor±cego dnia mia³em wyjazd do £odzi - przez ca³± trasê OK (130 km), a¿ tu nagle w centrum £odzi stoj±c na ¶wiat³ach zacze³a siê gotowaæ woda, a¿ jej czê¶æ wylecia³a. Dzwoni³em do kilku mechaników w £odzi - by³ jeden co by mi pó³ auta wymieni³ - przyjacha³ na miejsce jeden mechanik z ma³ego warsztatu (szwagra znajomy) i wymieni³ mi tylko termostat, dla bezpieczeñswta jeszcze czujnik temperatury i uzupe³ni³ p³yn. W efekcie skoñczy³o siê na 50 z³ + na flaszeczkê dla mechanika. Sprawd¼ to zanim bêdziesz mocno ingerowa³ w silnik.
  
 
dziêki koledzy za wszystkie podpowiedzi
je¿eli chodzi o czujnik temperatury to wymieni³em go jaki¶ miesi±c temu bo temperature musia³em zgadywaæ je¿eli chodzi o wentylator to praktycznie od kiedy zauwa¿y³em ¿e temperatura mi zbytnio podskoczy³a wentylator chodzi³ ca³y czas a o spaliny w zbiorniczku wyrównawczym to mechanicy te spaliny wykryli ( tak twierdz±) w³asnym sprytnym nochem ( ciekawe jak bêdzie u mojego sta³ego mechanika) co do pompy to w³a¶nie ja bym stwierdzi³ ¿e ona w³a¶nie by³a przyczyn± tego wszystkiego ale ja nie jestem fachowcem i pewnie siê mylê zobaczymy w najbli¿szy poniedzia³ek mój mechanik ma siê zabraæ za mój motor - zobaczymy
tak wiêc je¿li komu¶ przydarzy³a siê podobna historia proszê o krótkie podpowiedzi jak z tego wybrno³ - zawsze mile widziana pomoc i porada
a za wszystkie dotychczasowe jeszcze raz stokrotne dziêki
pozdrowionka
ja wiêcej napisze po poniedzia³ku

  
 
witam znowu
wiêc mam ju¿ autko na chodzie wydaje siê wszystko Ok choæ zauwa¿y³em ¿e jest troszeczkê wolniejszy
przyczyn± tego wszystkiego by³a uszczelka pod g³owic± co siê z tym wi±za³o to : planowanie g³owicy , zakup i wymiana uszczelki pod g³owic± , uszczelki kolektora ss±cego wydechowego , uszczelek na zawory ss±ce i wydechowe, uszczelki na rozrz±dzie, no i p³yn ch³odz±cy oraz olej
ca³y koszt z robocizn± wyniós³ mnie 550z³ z vatem
pozdawiam wszystkich i powodzonka