Przepraszam czy można ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To raczej ciekawośc niz potrzeba ale pytanie mam. Czy można poznać z jakim akumulatorem samochodowym mamy do czynienia gdy nie ma na nim żadnych fabrycznych opisów i parametrów? Mam tu na myśli znaną ilość cel, wielkośc i układ biegunów.
  
 
Układ biegunów sprawdzisz voltomierzem. Plus to plus itd.
W większości aku bolec bieguna + jest nieco większy. Bywają płaskie ale to fordowskie.
Ogniw powinno być 6 czyli po 2,1V na szt.
Teoretyczną pojemność wyliczysz rozładowując w pełni naładowany aku konkretnym oporem np żarówką reflektora.
I liczysz 55W : 12V = ~ 4,5A X czas rozładowania w godzinach.
Wyjdzie przybliżona pojemność.

edit:
byk jak krowa Scooby dzięki


[ wiadomość edytowana przez: Zbynio dnia 2006-10-19 13:39:01 ]
  
 
Cytat:
rozładowując w pełni naładowany a



Yyyy, chyba sie nie powinno rozladowywac akumulatora ?
  
 
Tu macie troche w temacie rozladowania - swietna stronka - ostatnia kolumna w tabeli to akumulatory kwasowe.

batteryuniwersity.com
  
 
Moim zdaniem porządna firma zajmująca się akumulatorami szybko dojdzie jaki to aku, choćby nawet po numerze seryjnym, bo taki jest raczej zawsze wytopiony w obudowie...jeśli tego nie masz, to poprostu podjedź i poproś, żeby Ci powiedzieli co to...

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2006-10-19 01:03:59 ]
  
 
Dowiedzieć się u fachowca to nie problem. Owszem są jakieś numery wtopione w obudowę, myslę, że to data produkci (2001) i numer seryjny. Znam też bieguny gdzie są + i - oraz wymiary i ilość cel. Przyznam uczciwie, iż sadziłem, ze sprawa prostsza będzie ale jak widzę bez oka fachowca się nie obędzie.
  
 
Cytat:
Ogniw powinno być 10 czyli po 1,2V na szt.



Zbyniu, to nie akumulator kadmowo - niklowy tylko ołowiowy, a tu cel jest 6 kazde po 2.1v
I własnie dla tego - taka ciekawostka -napięcie żarzenia w lampach jest 6.3V bo były na poczatku zasilane z akumulatorów ołowiowych
Cytat:
Yyyy, chyba sie nie powinno rozladowywac akumulatora ?



Dlaczego? Napięcie krańcowe atanu wyładowania to 10.8V, a po nizej to juz niszczymy akumulator.