Naprawa czy wymiana wahacza - MK VII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przed wakacjami naprawialem zawieszenie
( MkVII płonski )
wymiana sworzni i sinenbloków w przednich wahaczach - sworzenie jakies zamieniki sensowne ( nie najtansze ) a reszta motorcraft
Teraz cos znowu zaczeło stukac - podejrzenie padlo na łaczniki - bo juz czas byl na nie ( HP - po przebiegu 30 -35k )
wizyta na kanale i oczywiscie łaczniki zuzyte - gumki pod łacznikami wymienione pozniej i nie wykazuja luzu ( bez wymiany ) ale niestety ...
Lewy duzy sinenblock wypadł z gniazda - bo okazało sie wyrobione przez stary, ktory wytłukł troche gniazdo
I teraz albo wymiana wahacza - orginał ok 400 PLN
zamienik ok 120 PLN , lub nowy sineneblok i zespawanie migomatem do starego wahacza

co wybrac - najtańsze rozwiazanie to spawanie ale czy najlepsze ???
Nie chce jezdzic samochodem o zmienionych własciwosciach jezdnych , albo zdziwic sie jak spaw pusci i mnie wyniesie gdzies na zakrecie ...
Dla mnie opcje na dzis :
spawanie lub zamienik
  
 
bardzo dobry zamiennik kupisz za 160zł
  
 
nowy wahacz do escorta kosztuje 400zl chyba kogos pogielo.. to jak ja bym chcial sobie wymienic 2 to 800 zl + robocizna pewnie z 80 + zbieznosc 65 to za wymiane glupich wahaczy zaplace prawie 1000, a to jest jakas 1/5 wartosci mojego auta:/ ehh
  
 
.... ja bym polecił załiożyć orginał ..... jeżdziłem na zamienniku .... po 8 kkm padł ..... na orginale przejechałem jush ponad 35 kkm i mam spokój ..... w abscar powinni mieć taniej te wahacze .... ja tam kupowałem ....
  
 
Cytat:
2006-09-01 10:06:34, maciek701 pisze:
nowy wahacz do escorta kosztuje 400zl chyba kogos pogielo.. to jak ja bym chcial sobie wymienic 2 to 800 zl + robocizna pewnie z 80 + zbieznosc 65 to za wymiane glupich wahaczy zaplace prawie 1000, a to jest jakas 1/5 wartosci mojego auta:/ ehh



a co za różnica czy kupujesz nowy wahacz do nówki focusa czy starego trupa - przecież jego wyprodukowania kosztuje tyle samo
  
 
Cytat:
2006-09-01 11:13:58, slawas1 pisze:
a co za różnica czy kupujesz nowy wahacz do nówki focusa czy starego trupa - przecież jego wyprodukowania kosztuje tyle samo



hmm... sugerujesz,ze wyprodukowanie tego kawalka metalu z 3 gumkami kosztuje 400zl:>? bo ja mysle,ze materialy+obrobka to nie wiecej niz 100zl moj ojciec ma firme zajmujaca sie produkcja czesci mechanicznych wiec wiem co mowie..
  
 
Cytat:
2006-09-01 11:17:14, maciek701 pisze:
hmm... sugerujesz,ze wyprodukowanie tego kawalka metalu z 3 gumkami kosztuje 400zl:>? bo ja mysle,ze materialy+obrobka to nie wiecej niz 100zl moj ojciec ma firme zajmujaca sie produkcja czesci mechanicznych wiec wiem co mowie..




ja nic nie sugeruję, to po pierwsze - stwierdzam fakty
po drugie wahacz oryginalny nie kosztuje 400pln a 260
a po trzecie to nie wina producenta że nowa część to 1/5 wartości Twojego auta
  
 
Cytat:
2006-09-01 11:39:28, slawas1 pisze:
ja nic nie sugeruję, to po pierwsze - stwierdzam fakty po drugie wahacz oryginalny nie kosztuje 400pln a 260 a po trzecie to nie wina producenta że nowa część to 1/5 wartości Twojego auta



radykal napisal,ze 400zl co mnie troche zdziwilo.. no moja wina to chyba tez nie jest? produkcja wahacza pewnie kosztuje <100zl reszte to podatki, w tym najwiekszy - od glupoty
a pozniej panowie w salonach sie dziwia,ze ludzie do ASO nie jezdza..
  
 
Cytat:
2006-09-01 11:57:24, maciek701 pisze:
produkcja wahacza pewnie kosztuje <100zl reszte to podatki



w ten sposób możemy pisać o każdej rzeczy
o komputerach, płytach cd, oknach, mieszkaniach itp itd
  
 
Ja dodam tylko ze spawanie tulejek to kiepski pomysl bo za jakis czas one znow sie wyrobia (guma) i wtedy wymiana wahacza konieczna. lepiej zrobic tak jak ja czyli kupic kompletny wahacz za 160zl, zalozyc i miec spokoj....na 20tys km
  
 
... to nie lepiej wydać jak sławas pisze 260 zł ..... i miec swiety spokój na dużo dłuzej ..... jak jush wczesniej napisałem ja jush 35 kkm przejechałem na orginalnym wahaczu i na razie sie nie zanosi na wymiane .... ....