Zmniejszenie siły do kręcenia kierownicą w 126- wynalazek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Stworzyłem wynalazek ułatwiający jazdę Kaszlakiem. We wsporniku układu kierowniczego zastosowałem łożyska toczne zamiast tulei metalowo gumowych. Zmierzyłem też siłę potrzebną do poruszenia ramienia wspornika. Na oryginalnym wsporniku siła wyniosła ok.6kg
(patrz foto), natomiast na wsporniku udoskonalonym przeze mnie dynamometr się wogóle nie wychylił... Nie należy tego rozumować w ten sposób, że z tym udoskonalonym wspornikiem siła potrzebna do kręcenia kierownicą spadnie o 6kg, ale spadnie na tyle, że da się to zauważyć. Dlatego nie spadnie o 6kg, bo pomiędzy kołami a kierownicą jest przekładnia ślimakowa (czyli kierownicza) zmniejszająca jeszcze siły. Jednak zauważalnie lżej się skręca i koła łatwiej spowrotem powracają. Jeżdżę z tym wynalazkiem od pewnego czasu i jestem (zadowolony). Potrzebne są łożyska 6201 i znajomy tokarz.

Gdyby ktoś chciał taki wspornik niech pisze do mnie na maila


ps. Chciałem zamieścić zdjęcia, ale nie weszły..., póżniej spróbuję jeszcze raz


[ wiadomość edytowana przez: jarko36 dnia 2006-08-28 18:59:25 ]
  
 
cena?
  
 
Tu jest mój wynalazek
Image Hosted by ImageShack.us

[ wiadomość edytowana przez: jarko36 dnia 2006-08-29 11:21:59 ]
  
 
price?

[ wiadomość edytowana przez: Pat_kdb dnia 2006-08-28 18:35:15 ]
  
 
Tu jest pomiar sił obrotu ramienia.

Image Hosted by ImageShack.us

[ wiadomość edytowana przez: jarko36 dnia 2006-08-29 11:18:50 ]
  
 
w zasadzie nie jest to jakis nowy patent,widywalem juz takie.po prostu na wałek nabiles lozyska,pod ktore wytoczona jest takze aluminiowa odlewka.calosc wyglada i dziala jak zawias od drzwi. dobre to jest,niestety tuleje maja jedna zalete ktorej nie maja te lozyska - odpornosc na drgania poprzeczne.lozyska jej nie maja.mysle ze te patenty sa dobre ale krotkotrwale,ale w koncu nie jest ot jakis problem rozebrac to i kupic nowe lozyska
  
 
mam lozyskowany wspornik u siebie, faktycznie kreci sie lzej ale roznica nie jest duza.
  
 
ja też taki mam, zanabyłem z allegro, hulam już ponad pół roku i jest baja
  
 
no to na nowej przekladni (albo w bdb stanie) i dobrze nasmarowanych zwrotkach powino byc miodzik.
  
 
Dwie sprawy mnie nurtują:
-W sprawnym wsporniku guma nie powinna się obracać tylko skręcać wspomagając powrót kierownicy, nie pogarsza się powracalność kierownicy ??
-Zastosowanie na ten, jak by na to nie patrzeć, istotny element układu kierowniczego śruby o wytrzymałości 5,8
  
 
Cytat:
2006-08-28 21:00:00, pavlus pisze:
Zastosowanie na ten, jak by na to nie patrzeć, istotny element układu kierowniczego śruby o wytrzymałości 5,8



tez sie nad tym zastanawialem, zwlaszcza ze koszt jednej wysokowytrzymalosciowej sruby 8.8 lub 10.9 to 2-3plny
  
 
W swoim wsporniku zastosowałem śrubę o wytrzymałości 5.8, bo uznałem, że taka będzie odpowiednia, ale gdybym robił wspornik komuś, zastosowałbym śrubę 10.8, albo 12.8
  
 
a ja nadal ceny nieznam;]
  
 
Cena?? Odrobina chęci......