AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW. CIĘŻKA SPRAWA POMOCY.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. mam problem z moim BMW 525 iA. autko ma 2,5 l silnik i automatyczną skrzynię biegów, która jest wyposażona w znany wam zapewne SPORT ( suwak który zmienia S -> E -> M. Problem tkwi w tym, że Sport i inne z tych 3 funkcji nie działają, mało tego skrzynia nie zmienia biegów :/ jedzie jakby na trybie awaryjnym. bierze teraz do 18 l benzyny. spalanie ogromne a jak ją rozbujać to jest ok do 180 km/h (nie zmienia biegu na wyższy i nie wyciśnie większej prędkości. to jest akurat pryszcz w tym wszystkim. gorzej z "rozbujaniem" jej:/ idzie jak na ręcznym :/. mechanicy rozkładają ręce. na komputerze pokładowym załącza się "Getriebeprogram" i "Betriebsanleitung" Getriebe to skrzynia biegów. komputer zawsze wyświetlał np. S 3 albo SD albo ED teraz wyświetla tylko 1,2,3. jedyne co działa tak jak działało to wsteczny (R). na wstecznym rwie asfalt a na normalnym nie :/ Powiedzmy że komputer zablokował się w ten sposób, że przed odpaleniem pokazuje S a powinien E. bierze tyle benzyny co na sporcie a nie ma takich osiągów. Elektryk powiedział, że to może być komputer albo coś ze skrzynią, że to ciśnienie oleju zmienia bieg w automacie albo została uszkodzona przy wymianie bo zjebała się 3 dni po owym fakcie. co możecie poradzić. mieliście albo macie podobny problem i rozwiązaliście go ? Czekam na wasze zdania i porady. pozdrawiam
  
 
O dtego zacznijmy, że skoro skrzynia działa w trybie awaryjnym, to od razu na lawetę i serwis. W tej chwili dorzynasz ją w taki sposób, że potem zostanie Ci wyłącznie zakup drugiej, co akurat nie jest jakimś mega problemem. Inna sprawa, że uzywaną skrzynię już masz...
BTW, nie sądzę by był to problem z elektroniką. Raczej jestem przekonany, że wysypał się któryś z koszy.
Serwis i zwalenie skrzyni. Jedyna opcja, żeby wiedzieć o co chodzi.
  
 
Witam

Mam podobny problem, tylko że u mnie dzieje sie tak od około 1,5 roku. Raz na jakiś czas, ale nie częsciej niz co kilka miesięcy komputer wyswietla taka właśnie komendę, wtedy owszem nie da się jechać, muł jak diabli. Wystarczy że zgasze i odpale silnik, czasem dwa trzy razy i wszystko wraca do normy. Osiągi są OK. Od jakiegoś czasu żaden mechanik nie może dojść co to jest i jak to ugryźć. Czekam na dalszy przebieg postu.

Ale wg mnie to jest coś z kompem, bo po ponownym odpaleniu jest dobrze.
  
 
Jeszcze apropos skrzyń automatycznych - Czy w 16-to letniej skrzyni automatycznej zmienia sie olej czy tylko się dolewa??

To jest pytanie na które każdy mechanik ma inną odpowiedź.
Więc jak to jest w praktyce??
  
 
Jeżeli mechanik nie zaleca wymiany oleju w automacie, to może najwyższy czas by zajął się np hodowlą kur. Dzięki takim debilom ukuto powiedzenie: "dobry mechanik to martwy mechanik".
Prawdą jest, że nie ma możliwości wymiany CAŁEGO oleju w skrzyni, bo potrzeba by ją do tego zdemontować i wylać te 4 - 7 litrów z konwertera. Ale olej i fitr w skrzyni BEZWZGLĘDNIE należy wymieniać co 20 - 30 tys km.

[ wiadomość edytowana przez: yony dnia 2006-09-26 15:24:48 ]