Pompa abs - TC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy pompa ABS - TC jest taka sama dla wszystkich modeli? Czy można bez konfliktu założyć do 2.0 16V pompę z 3.0 ?
  
 
i oczywiście "poszukaj na forum, było juz wałkowane"
i to bardzo dokładnie
  
 
2,0+TC?
  
 
Cytat:
2006-09-05 16:33:33, PEPE pisze:
2,0+TC?



A co w tym dziwnego? Ja mam i sprawuje się znakomicie
  
 
Cytat:
2006-09-05 08:50:30, 7gsi pisze:
i oczywiście "poszukaj na forum, było juz wałkowane" i to bardzo dokładnie



Od tego zacząłem, jest sporo na ten temat ale konkretnie jakoś nie doczytałem czy można je zamiennie stosować.... może nie przeczytałem wszystkiego..... ;(
  
 
miłej lektury
  
 
Cytat:
2006-09-06 15:56:09, 7gsi pisze:
miłej lektury



&gsi - przejechałem ten temacik, zanim zamieściłem posta, jest tam wiele informacji na temat TC - głównie dotyczących działania, ale nie montażu a już nie mówiąc o tym czy można stosować zamiany w zależności od wersji..... jest kilka modeli pomp, można wnioskować z jednego postu, że od 3.0 nie podejdzie do 2.0 bo wymaga wspomagania komputera - ale czy to info wiarygodne? A jak się ma przełożenie z 2.5 do 2.0 - bo tu numery się pokrywają:

np cyt:

4. UKŁAD HYDRAULICZNY ABS,
Z UKŁADEM STEROWANIA (IDENT DY)
(BOSCH 0265216475) X20XEV, Y22XE, Z22XE, X20DTH, Y22STH, X25TD

  
 
Kwa kwa kwa

U Mariosa zakupiłem pompę ABS od chyba Omegi 2.5l założyłem, włożyłem żarówkę we wskaźniki włożyłem przycisk i działa
Pompy są takie same we wszystkich modelach. Przecież istnieje wersja Omegi CDX czyli fullwypas jak MV6 z tym, że z silnikiem 2.0 16V. I też posiada TC.
  
 
Cytat:
2006-09-06 17:03:53, Zbynio pisze:
Pompy są takie same we wszystkich modelach.


Oczywscie pamiętając o wprowadzeniu TC+ w MR 97 1/2, pompa ident. DX
AFAIR fabrycznie dostępna tylko z silnikami V6, przynajmniej w "B".

pozdr, Robert
  
 
Po rozmowie ze Zbyniem i Krzyśkiem sprawa jest jasna, moża je stosować zamiennie.... Dzięki za pomoc

A jeszcze dla zakończenia tematu czy ktoś się orientuje jak będzie z TC+, czy będzie pasować do modeli poniżej 97?

  
 
Podsumujmy czy dobrze rozumiem:
Bierzemy ome B bez TC. Bierzemy pompę ABS z modelu z TC (dowolnego). Wsadzamy. Pompa steruje inteligentniej hamulcami i ABS bo w niej jest logika reagowania na poślizgi. Oprócz tego wysyła sygnały do sterownika silnika, żeby go dławić w miarę potrzeby przy większych poślizgach (mimo że dotychczasowa pompa ABS tego nie robiła). Wsadzamy brakującą żaróweczkę TC w deskę rozdzielczą aby radośnie migotała (bo kabelek do niej już jest). Wkładamy guziczek obok radia (bo jest wiązka z czekającą wtyczką za schowkiem) lub w podłączone gniazdko nad radiem (po 97) i już mamy magiczny model z TC?
Jakie modele (roczniki) da się tak przerobić?
Czy model z TC da się przerobić na TC+ poprzez prosty swap pompy ABS?
Czy da się tak przerobić 2,5TD którego nigdy nie widziałem z TC?
  
 
Cytat:
Pompy są takie same we wszystkich modelach. Przecież istnieje wersja Omegi CDX czyli fullwypas jak MV6 z tym, że z silnikiem 2.0 16V. I też posiada TC.



I tutaj się nie zgodzę.
Gdzies w okolicy 97-98r pompa ABS została zmieniona. W pierwszych wersjach posiadała trzy wyjścia na zaciski:
2 na przód i 1 na tył. Więc mit o hamowaniu na przemian tylnych kół upada bo dochodzi tam jeden przewód hamulcowy i jest rozdzielacz bez elektroniki ( trójnik).
Po zmianie ma cztery wyjścia na każde koło osobno!!
Wiec przy kupnie trzeba być ostroznym.
  
 
Cytat:
2006-09-07 00:02:01, mar_k pisze:
... Czy model z TC da się przerobić na TC+ poprzez prosty swap pompy ABS? Czy da się tak przerobić 2,5TD którego nigdy nie widziałem z TC?



TC+ nie założysz ot tak sobie. To zupełnie inna bajka. TC można założyć w Omach z roczników 97 - 99 nie wiem jak w starszych ale też powinno być to możliwe. Najlepiej szukać pompy ABS z TC ze zbliżonego rocznika.
Co do 2.5 TD też powinno dać się założyć. W końcu TC pracuje niezależnie od silnika. A wiązki powinny być. Dopiero TC+ ma dodatkową przepustnicę na dolocie i tym dławi silnik. Instalacja TC+ jest zupełnie inna niż zwykła.