| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
sbieniek OPEL OMEGA B COMBI Sulęcin | 2006-09-05 06:51:28 Czy pompa ABS - TC jest taka sama dla wszystkich modeli? Czy można bez konfliktu założyć do 2.0 16V pompę z 3.0 ? |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-09-05 08:50:30 i oczywiście "poszukaj na forum, było juz wałkowane"
i to bardzo dokładnie |
PEPE 3,2V6 TORUŃ | 2006-09-05 16:33:33 2,0+TC? |
Zbynio wPiSdu | 2006-09-05 16:45:01
A co w tym dziwnego? Ja mam i sprawuje się znakomicie |
sbieniek OPEL OMEGA B COMBI Sulęcin | 2006-09-06 15:21:31
Od tego zacząłem, jest sporo na ten temat ale konkretnie jakoś nie doczytałem czy można je zamiennie stosować.... może nie przeczytałem wszystkiego..... ;( |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-09-06 15:56:09 |
sbieniek OPEL OMEGA B COMBI Sulęcin | 2006-09-06 16:51:28
&gsi - przejechałem ten temacik, zanim zamieściłem posta, jest tam wiele informacji na temat TC - głównie dotyczących działania, ale nie montażu a już nie mówiąc o tym czy można stosować zamiany w zależności od wersji..... jest kilka modeli pomp, można wnioskować z jednego postu, że od 3.0 nie podejdzie do 2.0 bo wymaga wspomagania komputera - ale czy to info wiarygodne? A jak się ma przełożenie z 2.5 do 2.0 - bo tu numery się pokrywają: np cyt: 4. UKŁAD HYDRAULICZNY ABS, Z UKŁADEM STEROWANIA (IDENT DY) (BOSCH 0265216475) X20XEV, Y22XE, Z22XE, X20DTH, Y22STH, X25TD |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2006-09-06 17:12:50
Oczywscie pamiętając o wprowadzeniu TC+ w MR 97 1/2, pompa ident. DX AFAIR fabrycznie dostępna tylko z silnikami V6, przynajmniej w "B". pozdr, Robert |
sbieniek OPEL OMEGA B COMBI Sulęcin | 2006-09-06 21:23:06 Po rozmowie ze Zbyniem i Krzyśkiem sprawa jest jasna, moża je stosować zamiennie.... Dzięki za pomoc
A jeszcze dla zakończenia tematu czy ktoś się orientuje jak będzie z TC+, czy będzie pasować do modeli poniżej 97? |
mar_k Omega B On Caravan Lublin | 2006-09-07 00:02:01 Podsumujmy czy dobrze rozumiem:
Bierzemy ome B bez TC. Bierzemy pompę ABS z modelu z TC (dowolnego). Wsadzamy. Pompa steruje inteligentniej hamulcami i ABS bo w niej jest logika reagowania na poślizgi. Oprócz tego wysyła sygnały do sterownika silnika, żeby go dławić w miarę potrzeby przy większych poślizgach (mimo że dotychczasowa pompa ABS tego nie robiła). Wsadzamy brakującą żaróweczkę TC w deskę rozdzielczą aby radośnie migotała (bo kabelek do niej już jest). Wkładamy guziczek obok radia (bo jest wiązka z czekającą wtyczką za schowkiem) lub w podłączone gniazdko nad radiem (po 97) i już mamy magiczny model z TC? Jakie modele (roczniki) da się tak przerobić? Czy model z TC da się przerobić na TC+ poprzez prosty swap pompy ABS? Czy da się tak przerobić 2,5TD którego nigdy nie widziałem z TC? |
Zbynio wPiSdu | 2006-09-07 10:55:57
TC+ nie założysz ot tak sobie. To zupełnie inna bajka. TC można założyć w Omach z roczników 97 - 99 nie wiem jak w starszych ale też powinno być to możliwe. Najlepiej szukać pompy ABS z TC ze zbliżonego rocznika. Co do 2.5 TD też powinno dać się założyć. W końcu TC pracuje niezależnie od silnika. A wiązki powinny być. Dopiero TC+ ma dodatkową przepustnicę na dolocie i tym dławi silnik. Instalacja TC+ jest zupełnie inna niż zwykła. |