Dziwne rzeczy na gazie. POMOCY!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem z gazem (BRC I gen.) w vectrze 1,6 8V monowtrysk.
1. spadek mocy na gazie w zakresie 2000-3000 obrotów.
2. Na gazie na wolnych obrotach chwilami pracuje równo ale przeważnie trzęsie się i gaśnie. Po przerzuceniu na benzynę dostaje na ok 30 sek. 4500 obrotów. Po chwili się normuje. I tak w kółko.
Na zimnym silniku pracuje bez zarzutu. Cyrki dopiero się robią po nagrzaniu. Gazownicy rozkładają ręce.

POMÓŻCIE !!!!!!!!!!!!!!!!!

Zmieniłem świece, przewody WN, reduktor i EGR.

Pozdrawiam
Piotr
  
 
Cytat:
Po przerzuceniu na benzynę dostaje na ok 30 sek. 4500 obrotów.


To może być wina mocno zabrudzonego regulatora wolnych obrotów-silniczka krokowego. U mnie tez tak jest ale obroty wyższe są tylko przez ok 3sec i to góra 2000obr/min. Dzieje sie tak bo auto na początku przygasa a potemwpada właśnie w takie wysokie obroty.

Oglądnij cały układ dolotowy czy czasami gazownicy nie przysłonili gojakoś-gąbki i inne wynalazki. Sprawdź to.
Reduktor-parownik ma być parzący, zobacz czy jest tak u ciebie przy ciepłym silniku.

Może odma zapchana, ale nie wiem czy to cos by miało do gadania,ale sprawdź to.

Masz instalke Igen więc przy odrobinie chęci i wiedzy z forum sam ją sobie zrobisz na cacy. Najwyżej potem dokładniejsza regulacja przy pomocy analizatora spalin.

pozdrawiam
  
 
On zapewne nie ma silnika krokowego tylko register.
  
 
DRA_Killer, Omegafan pisał o "stabilizatorze obrotów biegu jałowego" czyli potocznie zwanym "silniczkiem krokowym", ale od układu benzynowego, nie od gazu. Co prawda nie zawsze jest to realizowane za pomocą silniczka krokowego (w dosłownym znaczeniu), ale akurat w oplach jest to rzeczywiście silniczek krokowy, który bardzo często jest przyczyną kłopotów z wolnymi obrotami.
  
 
Cześć
Dzięki za rady. Spróbuję wymienić silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy.
Zobaczymy co potem.

Piotr