MotoNews.pl
7 Dolewka oleju ... (136960/281) - NT

Dolewka oleju ...

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam dzis mierzyłem poziom oleju i wyszło mi poniżej MIN. Co mi w takim razie grozi jeśli nie uzupełnie jego poziomu ???Wybieram sie w okolo 500 km trasę i chciałbym wiedziec czy istnieje jakies ryzyko.Druga sprawa to wiem jakiej lepkości olej jest wlany ale nie znam producenta czy dolanie oleju tej samej lepkości (5W30) innego producenta jest dopuszczalne ???
Wiem ze pytania sa laickie ale jeszcze jestem zielony
Z góry dzieki za pomoc

Dolanie jest dopuszczalne, a co do wyjazdu polecam dolać olej.

dolać musisz niezwłocznie jeżeli stan jest poniżej minimum

co do oleju to najważniejsze aby miał taką samą lepkość /producent ma tu drugorzędne znaczenie - choć nie do końca/

W takim momencie przede wszystkim uzupełjnij brak oleju. Może być innej firmy, lecz obligatoryjnie tej samej lepkości. Zdecydowanie mniej szkodliwe ( o ile wogóle szkodliwe) jest dolanie oleju innej firmy niż innej lepkości. Należy mieć na uwadze, że olej oprócz funkcji smarujących odbiera także ciepło od rozgrzanych, współpracujących ze sobą elementów silnika.. Jest niejako tym pierwszym "chłodziwem", przed właściwym układem chłodzenia. W samochodach rajdowych są wręcz chłodnice oleju silnikowego..
Powiedziałem co wiedziałem

Zawsze mozna kupić 5L syntetyka 5W30 na szybko dolac do troche nad minimum, a potem w wolnej chwili wymienic całość. Wchodzi w okolicach 4L więc wystarczy. Warto się tylko zastanowić czy jeżei ten olej wcina, to czy nie warto by było przejśc na półsyntetyk.... W każdym razie w czasie jazdy musi być ponad minimum.

Temat juz NIEAKTUALNY ...Dzisiaj wymieniłem na Castrol Magnatec 5W40 plus nowy filtr.Troszke mi po kieszeni uderzyło ale podobno "nie będę żałował"
Pozdrawiam

Witam jak najbardziej trzeba dolac bo sie zatrze silnik gdy nie bedzie mial oleju a na taka podroz wziolbym choc litr

tylko ten sam nie inny!!!!!!!!!!!!!1