Konczy sie silnik??? Jest nowy silnik 1,6 16 V 98r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa przedstawia sie tak, jak dodam gazu to z tyłu widze niebieska (raczej) chmurke dymu. Auto bierze mi olej, w ciagu roku ( okolo 20 tyś km) dolalem 2,5L.
Ale najbardziej przeraza mnie taki metalowy dzwiek jak auto jest np na 3 biegu i ma niskie obroty. Tak jakby cos luzne bylo, takie dzwonienie. Macie jakies sugestie co to moze byc?? I jakich kosztow sie spodziewac?? Licze na rady. Pozdro Gofer


[ wiadomość edytowana przez: Gofer dnia 2006-09-28 21:07:42 ]
  
 
Cytat:
2006-09-15 15:54:14, Gofer pisze:
Sprawa przedstawia sie tak, jak dodam gazu to z tyłu widze niebieska (raczej) chmurke dymu. Auto bierze mi olej, w ciagu roku ( okolo 20 tyś km) dolalem 2,5L. Ale najbardziej przeraza mnie taki metalowy dzwiek jak auto jest np na 3 biegu i ma niskie obroty. Tak jakby cos luzne bylo, takie dzwonienie. Macie jakies sugestie co to moze byc?? I jakich kosztow sie spodziewac?? Licze na rady. Pozdro Gofer



przez 20tys nie wymieniłeś oleju??
  
 
Cytat:
2006-09-15 15:59:33, slawas1 pisze:
przez 20tys nie wymieniłeś oleju??



Slawku.. a mialoby to sens.. skoro na 15kkm wyjdzie ~1.9l oleju?? przeciez on ma prawie caly czas swiezy olej

a powaznie, to silnik az placze o remont..
  
 
Jak zakupilem auto to byl swiezo po wymianie.
Mozecie podac co napewno musze wymienic i jakich kosztow sie spodziewac??
  
 
to trochę dużo - te 20tys

a co do wymiany, to niestety na odległość ciężko stwierdzić
  
 
Cytat:
2006-09-15 16:10:26, Gofer pisze:
Jak zakupilem auto to byl swiezo po wymianie. Mozecie podac co napewno musze wymienic i jakich kosztow sie spodziewac??



na odleglosc ciezko stwierdzic co bedzie trzeba wymienic..

pewnie wchodzi w gre:

planowanie glowicy + nowa uszczelka
wymiana uszczelniaczy
wymiana pierscieni

lub co gorsza: pekniety blok i tamtedy ucieka sobie olej do plynu chlodniczego..

co do kosztow polecam archiwum - kilka osob opisywalo koszta takich operacji.
  
 
To troszke lipa :/ jutro chcialem jechac na weekend 200 km wiec chyba nie pojade bo jak auto stanie?? Kurde tylko nie wiem co to za metaliczny dzwiek
  
 
Cytat:
2006-09-15 16:12:31, retrospect pisze:
na odleglosc ciezko stwierdzic co bedzie trzeba wymienic.. pewnie wchodzi w gre: planowanie glowicy + nowa uszczelka wymiana uszczelniaczy wymiana pierscieni lub co gorsza: pekniety blok i tamtedy ucieka sobie olej do plynu chlodniczego.. co do kosztow polecam archiwum - kilka osob opisywalo koszta takich operacji.



jakby uciekał olej do obiegu chłodniczego to chyba by coś zauważył w zbiorniczku wyrównawczym płynu. co nie?
I tak trzeba zozebrać i sprawdzić . Ja bym na Twoim miejscu nie jechał tym autem
  
 
Cytat:
2006-09-15 16:51:27, arti31 pisze:
jakby uciekał olej do obiegu chłodniczego to chyba by coś zauważył w zbiorniczku wyrównawczym płynu. co nie? I tak trzeba zozebrać i sprawdzić . Ja bym na Twoim miejscu nie jechał tym autem



hmmm.. moze nie zauwazyl.. po za tym to dziala w obie strony.. nie tylko olej do plynu ale i plyn do oleju sie dostaje.. wiec.. wniosek wyciagnij sam..
  
 
rozebrac silnik i zrobic głowiće(planowanie , dotarcie zaworów ,uszczelniacze -bo bezsens jak głowica zleci nie dotrzec ich) piescienie ,no i popychacze zaworów bo pewnie to one hałasują a stwierdzić idzie co gdzi epuka osłuchując silnik stetoskopem ,takim jak lekarze. ewentualnie mozna się pokusić o szlif wału - hmmm koszta na moje 1000 zł i silnik ajk nóweczka
  
 
a nie wystarczyło by narazie wymiana uszczelniaczy zaworów ?? koszt około 70 zł, a może to pomoze. u mnie pomogło, tylko troche z tym jest roboty ale mysle że narazie warto to zrobić i poczekać na efekt.
  
 
Cytat:
2006-09-15 17:11:57, Safar pisze:
a nie wystarczyło by narazie wymiana uszczelniaczy zaworów ?? koszt około 70 zł, a może to pomoze. u mnie pomogło, tylko troche z tym jest roboty ale mysle że narazie warto to zrobić i poczekać na efekt.


cos za duzo oleju mu łyka no i cos mu puka a to dziwny objaw
  
 
no w sumie macie racje. ale moim zdanie spr. napewno mu już nie zaszkodzi :] a jeśli nie pomoze to zostaje KAPA silnika ...
  
 
Cytat:
2006-09-15 17:00:41, retrospect pisze:
hmmm.. moze nie zauwazyl.. po za tym to dziala w obie strony.. nie tylko olej do plynu ale i plyn do oleju sie dostaje.. wiec.. wniosek wyciagnij sam..



ok aię zgadza ale jakby płyn się dostawał do oleju to by go przybywało a jemu ubywa . Chyba ze sie olej przedostaje do obiegu który jest nieszczelny i płyn umyka bokiem gdzieś.
  
 
jak płyn do oleju sie dostanie to olej robi sie biay a nic o tym nie pisze ale jak dzwięczy to trza rozbierać
  
 
A może panewki? Poza tym nawet jak cały czas dolewasz olej i tak powinieneś go zmienić bo masz już zapchany filtr oleju i nie masz dobrego smarowania. Tak kiedyś załatwiłem silnik sprawdz jeszcze kompresje.
  
 
Dzieki za odpowiedzi. Gadalem juz z mechanikiem. Wiec auto narazie bedzie stalo, przynajmniej do czwartku bo wtedy wizyta u mechanika.
Na chwile obecna, podejrzenia sa na uszczelke pod glowica. Nigdzie nie widac wyciekow oleju, jak samochod chodzi i odkrecilem korek wlewu oleju to tez wszystko oki, no a jak przegazowalem to dymek z tylu niezly . Zastanawia mnie tez dzwiek, dobreze go slychac, jak np przejade przez prog zwalniajacy i ruszam z 2 biegu, albo jak jest na malych obrotach na 3.
Napewno bedzie wymiana oleju, prawdopodobnie na mineralny, ale nie wiem jakiej firmy jeszcze, oczywiscie filtr tez, a reszta okaze sie w czwartek, lub w piatek. Czy bedzie jeszcze co ratowac w ogole. Jeden z mechanikow zaczol sie zastanawiac bo silnik na wolnych obrotach chodzi jak zegarek, i gdyby nie ten dym to nie bylo by chyba czym sie martwic.
  
 
a ja obstawiam ze nie jest jeszcze tak zle ale strzelam oczywiscie bo silniczka nie widze i nie slysze ale sugeruje
100% do wymiany uszczelniacze (regula w tych silnikach Fordoskich)
hmn co do stukania obstawiam dwie zeczy albo popychacze tagze bardzo czesto graja albo cos luzne oslana Kat-a lub jakas inna czesc tlumika no ale niewiem dokladnie jak to stuka wiec ciezko swierdzic co Panewki maja zupelnie taki nie metalioczny stuk bardzik przypominajacy stukanie mlotkiem w np blok silnika i na wyzszych obr zazwyczjaj dawalo by to objaw tez zapalaniem sie kontrolki cisnienia oleju a tu kolega nic nie pisze radze sprawdzic czy nic nie jest luzne jeszcze zgrubsza obaczyc co tam sie dzieje z tym silnikiem dolac oleju i w droge oczywiscie zabrac komorke i ewentuanie linke a po powrocie odkladac kase na jakis maly remoncik
  
 
[quote]
2006-09-15 19:58:07, Gofer pisze:
Zastanawia mnie tez dzwiek, dobreze go slychac, jak np przejade przez prog zwalniajacy i ruszam z 2 biegu, albo jak jest na malych obrotach na 3.

ten dzwiek to na 100% zawory.
  
 
Cytat:
2006-09-15 20:04:06, organo pisze:
a ja obstawiam ze nie jest jeszcze tak zle ale strzelam oczywiscie bo silniczka nie widze i nie slysze ale sugeruje 100% do wymiany uszczelniacze (regula w tych silnikach Fordoskich) hmn co do stukania obstawiam dwie zeczy albo popychacze tagze bardzo czesto graja albo cos luzne oslana Kat-a lub jakas inna czesc tlumika no ale niewiem dokladnie jak to stuka wiec ciezko swierdzic co Panewki maja zupelnie taki nie metalioczny stuk bardzik przypominajacy stukanie mlotkiem w np blok silnika i na wyzszych obr zazwyczjaj dawalo by to objaw tez zapalaniem sie kontrolki cisnienia oleju a tu kolega nic nie pisze radze sprawdzic czy nic nie jest luzne jeszcze zgrubsza obaczyc co tam sie dzieje z tym silnikiem dolac oleju i w droge oczywiscie zabrac komorke i ewentuanie linke a po powrocie odkladac kase na jakis maly remoncik


No podroz juz sobie odpuscilem, zamiast odpoczac moglbym jeszcze bardziej sie wkurzyc wiec dmucham na zimne.