Potrzebuje info. silnik FIAT 127 1100

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie potrzebuje jak najwiecej informacji o silniku do tego fiata bo chce kupic i wsadzic do malca. Zastanawiam sie tylko czy czesci beda dostepne i czy silnik od zastavy nie bedzie lepszy. Moze ktos juz robil taka przerobke to prosze o kontakt. Piszcie wszystko co wiecie kazda informacja sie przyda.
  
 
mój znajomy miał silnik 1050 od 127 i 1100 od zastavy ale ostatecznie włożył ten od zastavy, nie wiem dlaczego tak wybrał ale się dowiem

[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-05-10 10:48:16 ]
  
 
słyszałem że te 1100 to cięzkie krowy są
o wiele lepiej zachowuje sie 903 jesli chodzi o własnosci trakcyjne w malcu
  
 
kaza ma w swoim maluchu 1050 od fiata
  
 
o czesci to chyba trudniej niz do silnika zastawy... po za tym ten silnik w wersji sport ma 70km ...ale trudno go zdobyc lepiej pakowac 903 bo byl do wielu aut stosowany(uno, podobno ritmo, fiat panda, seat jakis tam, pierwsze cc bo pozniej zminiono poj na 899ale nadal wiele czesci podchodzi no i pewnie w wielu fiatach ten silnik byl ofcors 127 )
903 latwiej zamontowac i latwiej zarejestrowac(mniej kombinacji z belka tylna)
  
 
z częściami nie jest aż tak źle jeśli szukasz takiego silnika to jest wystawiony na allegro:
http://allegro.pl/show_item.php?item=13006379
  
 
Dane techniczne Fiata 127 – 900 (w nawiasach dane dla 1050)
-silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony poprzecznie z przodu, napędza koła przednie
-średnica cyl. x skok tłoka/ poj. skokowa – 65 x 68 mm/ 903 cm3 (76 x 57,8/ 1049 cm3)
-moc maksymalna 33 kW=45 KM – DIN przy 5600 obr/ min (37 kW=50 KM – DIN przy 5600 obr/min)
-stopień sprężania 9:1 (9,3:1)
-skrzynia biegów 4 lub 5-biegowa, całkowicie synchronizowana
  
 
co do silnika 903 z 127 to do roku 1977 miał on 47 km później w celu zmniejszenia emisji co2 zmienili mu gaźnik i miał tylko 45 km
  
 
tak moc spadla o dwa konie ale za to wzrósł moment obrotowy z 62Nm na 65Nm
tu jest o tym dokładniej:o 127 wdziale fiat 127-modele
  
 
Cytat:
2003-05-10 11:53:53, Peeryt pisze:
słyszałem że te 1100 to cięzkie krowy są
o wiele lepiej zachowuje sie 903 jesli chodzi o własnosci trakcyjne w malcu


Mialem okazje przenosic swoj silnik 1100 od sc oraz silnik od zastavy. O ile swoj bez problemu przenioslem sam, o tyle ten od zastavy szarpalismy razem i szlo to kulawo. Nie wiem dlaczego (zelwiny kadlub??), ale wydawalo sie, ze silnik zastavy jest niemal dwa razy ciezszy od sillnika sc.
Poza tym juz sam silnik sc jest stosunkowo ciezki jak na malucha. Dwa tygodnie zajelo mi nauczenie sie jezdzenia tym samochodem i takie operwaonei gazem, zeby w koncu tyl mnie nie wyprzedzal.
Prawda jest ze 900 to jest optimum dla malara. Dobrze zrobiona 900 moze miec ta sama moc co 1100 (55KM), co pry mniejszej masie da lepsze efekty.
  
 
ja słyszałem że silnik 900 jest chyba cięższy coś o 20 kilo od 1.1
  
 
pytanie:
ile waży:
-silnik malucha
-silnik sc +chłodnica
-silnik 903
ktoœ ma może dane?
  
 
Cytat:
2003-05-11 20:00:32, widynek pisze:
ja słyszałem że silnik 900 jest chyba cięższy coś o 20 kilo od 1.1


Nie bardzo. Targalem rowniez 900, bo wlasnie skonczylismy wkladac ja do malara kumpla (dokladny opis na www.maluch.mgt.prv.pl) i jest lzejsza od 1.1. Obydwa sioniki z wtryskiem kompletne.
  
 
hmm a czy jest jakaś różnica w konstrukcji 900 od cc z wtryskiem i 127 z gaźnikiem oprócz zasilania??
  
 
a ja mam jeszcze pytanie z innej beczki
za tydzien jade kawał polski (400km) po silnik 903 z siódemki
czy wejdzie mi za przednie fotele??
bo zastanawiam sie czy zamiast pasażera jechac z silnikiem na miejscu fotela czy może wejdzie tam z tyłu ??
  
 
Cytat:
2003-05-11 21:53:28, Peeryt pisze:
a ja mam jeszcze pytanie z innej beczki
za tydzien jade kawał polski (400km) po silnik 903 z siódemki
czy wejdzie mi za przednie fotele??


Na upartego wejdzie pod warunkiem ze polozysz zamiast siedziska pasazera z tylu. IMHO lepiej jest wyjac miejsce paszera i tam go postawic zabezpieczajac czyms. Ja tak wizolem swoj i byla to jedna z rozsadniejszych decyzji. Ty,m bardziej, ze jehalem sam. Wiec jesli tez bedziesz jechal sam, to nawet sie nie zastanawij - wyjmij fotel i jedz bez niego. A nwet jesli bedziesz jechal z ims, to tez bez fotela - na jego miejscu polozysz silnik, a gosc z tylu bedzie mial jeszcze wystarczajaco duzo miejsca zeby wyciagnac nogi
  
 
widynek jest na pewno duzo roznic...
nie wiem czy 903 byly z wtryskiem ale chyba nie ...
jesli 899cm to w poruwnaniu ze starym 903 rozni sie pewnie wieloma szczegółami przede wszystkim inny skok walu i dlatego poj jest 899
  
 
Byly - wlasnie taki kilka dni temu wyjechal na drogi. Jego zdjecia sa wlasnie w opsie montazu 900 do malara na MGT.