Ford Galaxy Mk 1 - Prośba o opinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niestety, szybciej niż się spodziewałem, ale chyba nadchodzi powoli chwila pozegnania z Espero. Rodzinka się powiększa i raczej będę potrzebował vana. Umysliłem sobie Forda Galaxy z rocznika ok. 98-99 z silnikiem 2,0 benzyna. Serce co prawda mówi mi żeby wziąć VR6 2800 ccm 178 KM ale chyba moja kieszeń nie wytrzyma apetytu na paliwo dla tego smoka. Pytanie dla klubowiczów: Czy ktoś z Was miał bliżej do czynienia z tym autem, jakie są jego wady, zalety, jak z awaryjnością, dostępnością części, cenami itd. Za wszelkie wiadomości bede wdzięczny. Pozdrawiam
S.
  
 
czesc, ociec ma w firmie Galaxy 2,0 ghia, autko ma 5 lat, przejechane 300tys ... i w sumei to zmienia sie to co sie zuzywa i jezdzi... ale pali to to sporo... poza tym polecam
  
 
A moze VW Sharan? mysle ze byl by lepszy
  
 
Przecież to to samo. Inna jest tylko atrapa, blenda i znaczek. No może jeszcze kierownica. Za to jest droższy. Podobnie Alhambra .
  
 
Alhambra, Galaxy, Sharan powstają w tej samej fabryce w Portugalii-ale jednak zaufanie do marki VW jest największe przekłada się to późniejszą wycenę przy odsprzedaży. Zresztą w rankingach ADAC wszytskie modele były na końcach stawki ,ale jednak Sharan zawsze był najwyżej. Występowały różnice w silnikach i wyposażeniu. Benzynowa 2litrówka jest za słaba i konsumuje sporo paliwa,szczególnie w jeżdzie miejskiej (na trasie jest przeciętnie)-jeżeli koniecznie musi to byc benzyna to najlepszym wyborem jest 2.3L-montowany tylko w Galaxy. IMHO najlepszym wyborem jest 1.9TDI 115KM, najlepiej z sześciobiegową skrzynia biegów-jeśli chodzi o wyposażenie to dużym udogodnieniem sa obracane przednie fotele (montowane zależnie od wersji)-rzecz bardzo praktyczna ,szczególnie w opiece nad małymi pasażerami z tyłu
Jeśli to możliwe, lepiej wybrac model po liftingu (2001)-wygląda znacznie lepiej w środku (i standardowo były klimatroniki) jak i na zewnątrz (inny przód)-jest też o wiele bezpieczniejszy (poprawiono wiele elementów bezp.biernego-model otrzymał 3gwiazdki NCAP-przed liftem 2 gwiazdki).
Awaryjnośc takiego auta będzie zależała od traktowania ich przez poprzednich właścicieli ale według statystyk była spora -akurat ja nie miałem żadnych zastrzeżeń-zreszta popytaj taryfiarzy, sporo tego jeżdzi na Taxi, częsci od groma i bez problemu z dostępnością.

Zastanów się czy koniecznie potrzebujesz tak duży samochód (i to dosyc stary konstrukcyjne)-niby jest tam dużo miejsca ale raczej nad głową i nie jest to wykorzystywana przestrzeń-moze wystarczy duże kombi (passat) albo minivan ( polecam zafirę z 2.2 DTI-mniejsza,ale także pakowna i bardzo łatwa w aranżacji wnętrza-w galaxy trochę jednak te fotele ważą Do tego szybciej jest w niej ciepło zimą -w Sharanie pasażerowie z tyłu trochę cierpieli
  
 
Zafira powiadasz ... hmmmmm ... podoba mi się ten pomysł
Dzięki.
  
 
Moj kolega w pracy ma Alhambre z 1.9 TDi i skromna moca 90 KM, auto jak mowi bardzo fajne (troche maly silnik) ale ogolnie jest zadowolony. Mial jedynie problemy z klima 2 rzedu siedzen i przegubem a poza tym leje i jezdzi. Mysle ze zamiast 2.0 benzyna wez diesla ...110 KM juz bedzie dobrze bo w benzynie takie auta napewno chlaja jak smoki. Wspomniany moj kolega bedzie zakladal chip do silnika zeby mozna bylo troche zwawiej jezdzic.
  
 
A tak na marginesie - czym się rózni (na korzyść) minivan od kombi, pomijając miejsce nad głową...?
Pozdr. P.
  
 
Ilością miejsc
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:45:00, SlawekH pisze:
Ilością miejsc



To aż tak bardzo rodzinka się powiększyła...?
Gratulacje!!!
Pozdr. P.
  
 
Aż tak bardzo nie (jeszcze nie ).
Ale zależy mi na tym, aby oprócz rodzinki mieć możliwość zabrania jeszcze jednego pasażera a w porywach dwóch. I mieć bardziej uniwersalny bagażnik. A w ogóle to przecież pretekst, żeby zmienić auto .
  
 
Cytat:
2006-07-25 22:19:26, pyrekcb pisze:
A tak na marginesie - czym się rózni (na korzyść) minivan od kombi, pomijając miejsce nad głową...? Pozdr. P.



minivany odpowiadaja autom kompaktowym. A w czym sa lepsze od kombi? Porównaj sobie Astrę II kombi i Zafirę i okaże się ża przy podobnej długości obu samochodów ilość miejsca dla pasażerów(i bagażu) jest w Zafirze sporo większa-oczywiście Zafira ma także większą ładowność.
Ale minivany kupuje się przede wszystkim dla ich możliwości aranżacji wnętrza i tutaj żadne kombi im nie dorówna. I często można w nich przewieźć 7 osób-ale to akurat niektóre kombi potrafią
  
 
Cytat:
2006-08-02 17:12:57, marcin2 pisze:
minivany odpowiadaja autom kompaktowym.


W jakim sensie? Chyba wymiarowym, bo cenowo jest trochę inaczej: najtańsza astra kombi 48.900 zł, najtańsza zafira 72.350 zł.
Cytat:
A w czym sa lepsze od kombi? Porównaj sobie Astrę II kombi i Zafirę i okaże się ża przy podobnej długości obu samochodów ilość miejsca dla pasażerów(i bagażu) jest w Zafirze sporo większa-oczywiście Zafira ma także większą ładowność.


Ilość miejsca dla pasażerów - może i więcej, ale kosztem długości, czyli siedzisz bardziej "pionowo" - nie każdemu to odpowiada... Bagażnik też pewnie większy, ale z kolei bagaznik +/- 500 ltr w kombi dla większości wystarcza. Poza tym bagażnik w vanie jest bardziej pionowy - rzadko wykorzystuje sie objętość kufra "w górę" (chyba, że do przewozu wózka , ale i taki mieści się w zwykłym kombi).

Cytat:
Ale minivany kupuje się przede wszystkim dla ich możliwości aranżacji wnętrza i tutaj żadne kombi im nie dorówna. I często można w nich przewieźć 7 osób-ale to akurat niektóre kombi potrafią



Aranzacja - zgadza się, tylko za cenę vana możesz mieć auto kombi klasy wyższej, niż kompakt.

Co kto woli - dla mnie koncepcja vana jest niepotrzebna, wolę dłuższe kombi, mniej palące i o lepszych osiągach.

Pozdr. P.
  
 
Ok. 83 tzł kosztują (bez promocji) zafira 1.8 i vectra 1.8 kombi.
W polskich realiach chyba powino się porównywać auta podobne cenowo...
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-08-02 21:30:27, pyrekcb pisze:
Ok. 83 tzł kosztują (bez promocji) zafira 1.8 i vectra 1.8 kombi. W polskich realiach chyba powino się porównywać auta podobne cenowo... Pozdr. P.



jasne
to zobacz ile kosztuje 3 letnia Vectra a ile Zafira-okaże się że utrata wartości minivana jest mniejsza

poza tym vany są modne, więc i więcej kosztują
  
 
Cytat:
2006-08-03 07:40:08, marcin2 pisze:
jasne to zobacz ile kosztuje 3 letnia Vectra a ile Zafira-okaże się że utrata wartości minivana jest mniejsza poza tym vany są modne, więc i więcej kosztują



Może i tak - nie sprawdzałem, ale to tym bardziej swiadczy, że nie warto przepłacać...
  
 
Cytat:
2006-08-02 21:24:49, pyrekcb pisze:
W jakim sensie? Chyba wymiarowym, bo cenowo jest trochę inaczej: najtańsza astra kombi 48.900 zł, najtańsza zafira 72.350 zł.



z ciekawości zajrzałem w cennik Opla-porównujemy Astrę III i Zafirę II (Astra jest w wersji kombi-bo ta najtańsza , której cenę podałeś to pewnie jest 3-drzwiowa i z silnikiem 1.4 a w Zafirze najmniejszy silnik to 1.6)
w wersji wyposażenia Enjoy (najczęściej wybieranej)

Astra 1.6 kosztuje 67900
Zafira 1.6 kosztuje 78350

Astra 2.0 (o mocy 170KM) kosztuje 98400
Zafira 2.0 (ale o większej mocy , bo 200KM) kosztuje 107450

i jeszcze diesel
Astra 1.9 CDTI (120KM) kosztuje 84400
Zafira 1.9 CDTI kosztuje 95350
Vectra 1.9 CDTI kosztuje 94850

IMHO różnica około 10K w cenie Zafiry w stosunku do Astry kombi jest OK. Zafira jest tego warta.
Miałem duże kombi (passata) ale po paromiesięcznym użytkowaniu Sharana to wiem że van bardziej trafia w moje potrzeby
Jestem pewien że jak się kiedys skusisz na vana to nie wrócisz już do kombi
  
 
Dopóki jest maks trójka dzieci - lepiej sprawdzi się faktycznie kombi. Będzie tańsze w zakupie, lepiej się nim jeździ (niższy pkt ciężkości, lepiej rozłożone masy - zwłaszcza w RWD itp). Ale i u mnie przyszedł czas na VANa Omega stała się zbyt mała - urodziło mi się czwarte dziecko Na razie wiem tylko, że z daleka trzeba omijać Opla Sintrę (beznadziejne wyniki w crashtestach), amerykańce (awaryjność, koszty napraw / części / utrzymania). Zafira jest dla mnie za mała (trzeci rząd siedzień, to pomyłka), Galaxy / Sharan / Alhambra nie mają bagażnika przy 3 rzędach siedzeń (ale być może ze względu na ceny jednak kupię coś z tego trio), podobnie zresztą większość VANów.

A wracając do rozważań kombi vs van. Gdyby nie 4 dziecko w życiu bym Omegi nie sprzedawał. Rewelacyjne auto - bardzo wygodne, niezbyt mułowate (v6), wbrew wielu opiniom nie sypie się.
  
 
Cytat:
2006-09-12 13:15:26, miklo pisze:
Omega stała się zbyt mała - urodziło mi się czwarte dziecko



Gratulacje!!!
  
 
he,he to za dużego wyboru już nie masz
pomyśl nad T4 albo T5 Multivan