Wyciek przy wlewie oleju do silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie a konkretniej to co jakiś czas przy wlewie oleju do silnika (X25DT) wokół żółtej zakrętki pojawia sie olejowa obwódka o szerokości jakichś 5mm (wygląda jakby korekod wlewu sie pocił w tym miejscu). włączyłem silnik, odkręciłem zakrętke, okazało sie że silnik chlapie, ale to chyba normalne(?). Miał ktos coś podobnego?? Wina zakrętki czy może silnik nie powinien chlapać?? Prosze o odpowiedź.

[ wiadomość edytowana przez: sawi dnia 2006-09-13 23:55:10 ]
  
 
Witam.
Tego czy powinien chlapać, to nie powiem ale ja mam BENZ 2.5V6 i mi nie chlapie. Mój ojciec ma Audi 2.5D i mu nie chlapie. Tak więc? Chyba nie powinno
 
 
witam
zazwyczaj nie chlapie , aczkolwiek najprwdopodobniej na tym zoltym korku jest taki gumowy oring wymien go powinno przestac , w 2,0 to oile mnie pamiec nie myli wlew jest zaraz nad klawiatura , wiec kropelki oleju moga skakac i przy nieszczelnosci korka tak jest
pozdrawiam
  
 
Witam!
U mnie w td również chlapało. Kupiłem w sklepie nieco grubszą uszczelkę gumową w sklepie "Uszczelnienia techniczne" wyciąłem z niej na wzór oryginalnej... i po kłopocie. Po odkręceniu korka wlewu oleju zawsze trzeba wycierać go do sucha. Można też lekko przygiąć blaszki w korku, aby lepiej dociskało go do krawędzi otworu.
Z korka że się leje, to normalka, gorzej jek olej się leje z przewodu odpowietrzającego silnik (biegnącego do rury filtra powietrza)... to jest dopiero zmartwienie.
Pozdrawiam
  
 
A leje się na pewno do odpowietrznika,
przynajmniej u mnie.

Jak pozbyć się tego kłopotu.
Bo póżniej ten olej ścieka do turbiny i jest wdmuchiwany do kolektora dolotowego a pozniej wiadomo ( po drodze osadza sie wszedzie,: na intercoolerze, na przewodach gumowych, wycieka na łączeniach tych przewodów.

Przez jakiś czas myślałem nawet że to turbina zaczęła zdychać, ale ...niiiiiiee ale niiiieee. to właśnie przez odpowietrzenie w pokrywie zaworów olej sobie odpływa.

Więc jak się tego pozbyć ( nie będę nic zaślepiał.. ).

A korek wlewu oleju jak napisał Beny należy bezwzględnie po każdym odkręceniu wycierać do sucha .

  
 
Chlapie i powinno chlapać.
w silniku X25DT tez mam taki korek wlewu jest zaraz nad łańcuchem rozrządu i to on chlapie .
Wycieki są dlatego że przy większych obrotach chlapie z taką siłą że olej przeciska się pod słabą uszczelką.
Miałem wycieki tylko jak dostał bardzo duże obroty.
Wyciąłem z 1mm gumy podkładkę podłożyłem pod oryginał i spokój.
  
 
No to mnie troche uspokoiliście. Popracuje troche nad zakrętką i będzie ok. Dzięki za szybkie i fachowe odpowiedzi.
  
 
odnosnie tych waszych nieszczesnych odpowietrzen , tzw odm
roznie to jest rozwiazane w roznych silnikach , zastrzegam sie ze nie mialem doczynienia z dieslem z omy , ale zazwyczaj , na poczatku takiego odpowietrzenia , wiec w waszym wypadku , chyba pod pokrywa zaworow , jest takie ustrojstwo ktore ma powodowac ze olej nie leci dalej , trzeba to poprostu dobrze wyczyscic , te seperatory sa przerozne , czasem to taka kratka na spodzie pokrywy , czasem spirala juz w przewodzie , dobrze poszukajcie a znajdziecie