Jakie Świece

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie jakie świece używacie w swoich autkach?? Ja mam NGK BKR6E-11 oraz przewody Janmora i wczesniej jak nie mialem klapy antystrzalowej w instalce LPG to po 10 tys musialem wymieniac swieczki bo mi strzelalo jak nic. Teraz mam co prawda nowa instalke juz z klapa antystrzalowa i nie strzela ale zauwazylem ze auto zaczelo wiecej palic. Do tej pory staralem sie wymieniac swiece i przewody regularnie co 10 tys. Teraz mam juz 17 i objawy wiekszego spalaania zauwazylem tez ze gdy autko jest zimne to zarowno na benzynie jak i lpg do momentu rozgrzania nierowno chodzi. Na jakich wy swiecach jezdzicie i jakie mozecie polecic.
  
 
Ngk


Dobra jest polska Iskra.
  
 
Cytat:
2006-09-14 11:21:22, Zoltar pisze:
Ngk Dobra jest polska Iskra.


NIE NGK !...

BRISK Silver ( nawet Iskra już lepiej niż NGK )

a tak dokładnie to zapraszam do Wyszukiwarki...nawet niedawno temat był równo trzepany

Wyraźnie większe spalanie raczej mało mam wspólnego ze świecami ...natomiast wymieniać warto częściej niż 15-20kkm , tym bar zi że siem na LPG kulasz
  
 
Cytat:
2006-09-14 15:30:13, bogdan1 pisze:
NIE NGK !... BRISK Silver ( nawet Iskra już lepiej niż NGK ) a tak dokładnie to zapraszam do Wyszukiwarki...nawet niedawno temat był równo trzepany Wyraźnie większe spalanie raczej mało mam wspólnego ze świecami ...natomiast wymieniać warto częściej niż 15-20kkm , tym bar zi że siem na LPG kulasz


To ja napiszę coś takiego.
Ostatnio Boguś podałeś (a może to kto inny ) bardzo fajny sklep z tymi Briskami.
Kupiłem sobie Silvery z promocji 3 + 1 za 1zł.
Zełożyłem i muszę powiedzieć, że się rozczarowałem.
Silnik przy przyśpieszaniu dziwnie przerywał, na poprzednich NGKach tego nie robił.
Po tygodniu objaw znikł.
Później pojawił sie problem z Lambdą, więc to może od tego.
NIw wiem.

Generalnie teraz jest już spoko, ale na NGKi w ESPERO nie powiem nic złego były OK.
  
 
Cytat:
2006-09-14 15:50:52, kisztan pisze:
To ja napiszę coś takiego. Ostatnio Boguś podałeś (a może to kto inny ) bardzo fajny sklep z tymi Briskami. Kupiłem sobie Silvery z promocji 3 + 1 za 1zł. Zełożyłem i muszę powiedzieć, że się rozczarowałem. Silnik przy przyśpieszaniu dziwnie przerywał, na poprzednich NGKach tego nie robił. Po tygodniu objaw znikł. Później pojawił sie problem z Lambdą, więc to może od tego. NIw wiem. Generalnie teraz jest już spoko, ale na NGKi w ESPERO nie powiem nic złego były OK.


Eee...no mącisz Paweł ...mącisz

Owszem ,ja dałem linka do tego sklepu

Gdyby coś tam dziwnie przerywało z winy świec to było by już tylko gorzej ...a na pewno nie przestało by po tygodniu ...raczej padło by całkiem. Na 100% to nie świece

Poza tem...Kolber miał b. przykre doświadczenia z NGK , ja niestety też , historia rozpieprzonej "samoistnie" świecy którą ktoś na forum opisał także dotyczyła NGK, mój mechanik spotkał przynajmniej 3 przypadki pęknięcia porcelany środkowej elektrody właśnie w NGK..
Jedna uwaga ...wszystkie te przypadki miały miejsce w motorach zasilanych LPG więc mniemam że tu jest pies pogrzebany

Na podstawie w/w empirycznych doświadczeń NIE POLECAM NGK jeżeli ktoś ma instalkę gazową

Amen
  
 
Cytat:
2006-09-14 16:11:39, bogdan1 pisze:
Na podstawie w/w empirycznych doświadczeń NIE POLECAM NGK jeżeli ktoś ma instalkę gazową Amen





Natomiast jak ktoś śmiga na Pb to polecam świeczki i kabelki właśnie NGK
  
 
Cytat:
2006-09-14 16:56:57, krzychu_ch pisze:
Natomiast jak ktoś śmiga na Pb to polecam świeczki i kabelki właśnie NGK



Na Pb to się kupuje cokolwiek i montuje kiedykolwiek.
  
 
Śmigam na NGK już ponad 15 tysi i jest wszystko git. Gassu nie mam i nie będę miał.
A jak ostatnio wykręciłem jedną ze świec żeby zobaczyć co i jak to wyglondała jak nówka .
Pozdro Paint
  
 
Cytat:
2006-09-14 16:59:13, piotr_ek pisze:
Na Pb to się kupuje cokolwiek i montuje kiedykolwiek.


Niestety musze sie zgodzić z Piotrkiem


[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-09-14 18:53:18 ]
  
 
Ostatni NGK wymieniłem chba po 30 lub 40 tys. teraz mam NGK i zrobione ponad 20tys..i nic się nie dzieje...nie strzela, pali od pierwszego razu...i tak od 2,5 roku

Wybór nalezy do Ciebie
  
 
A ja jeżdżę od 3 lat (ponad 50kkm) na NGK z gazem i nigdy nie miałem żadnych problemów. Tylko jeden warunek. Wymieniam świece przy każdym przeglądzie i wymianie oleju, czyli co 10kkm.
Pozdrawiam
Artur
  
 
Dołączę się do tematu, NGK BUR 5 ET No 22 3- elektrodowe, dziwne nie? Autko chodzi żyletka. Co do Iskry, Boguś, sorki może miałem felerne, ale kupiłem kiedyś specjalne do gazu i te auto zmulało. Największy feler jak dla mnie to kable. Janmor( jak je tam zwał) padły po 2 miesiącach, wróciłem do oryginałów 9 letnich !!!! i było dobrze, ale....... 4-ry miesiące temu kupiłem jakieś France z 2-letnią gwarancją na oś.paderewskiego i narazie ok. Zobaczymy. Pozdr.
  
 
Cytat:
Poza tem...Kolber miał b. przykre doświadczenia z NGK , ja niestety też , historia rozpieprzonej "samoistnie" świecy którą ktoś na forum opisał także dotyczyła NGK, mój mechanik spotkał przynajmniej 3 przypadki pęknięcia porcelany środkowej elektrody właśnie w NGK..
Jedna uwaga ...wszystkie te przypadki miały miejsce w motorach zasilanych LPG więc mniemam że tu jest pies pogrzebany

Na podstawie w/w empirycznych doświadczeń NIE POLECAM NGK jeżeli ktoś ma instalkę gazową



Widzisz Bogdan mi oprocz tego ze po 10 - 15 tys strzlal to nic sie z NGK nie działo. A co do Briska Kisztana to czy zmienił odrazu ze świecami przewody i kopulki?? Dobry test na walniete przewody to wziasc odkrecic pokrywe zabrac do lapy spryskiwacz do kwiatow i pryskac jak bedzie sie krztusil to WN wypierdzilic udac sie do sklepu i kupic nowe. Ja tu polecam Janmora 2 lata gwarancji. Mialem kiedys sentexu to mi padly po 5 tys. A wracajac do swiec teraz mam antystrzal w instalce i torche nowszej generacji po wymianie ( Bingo S ) i strzałow nie ma. I jak wymieniam to wymieniam wszystko przeowdy swiece i kopulke i palec. KOSZT TEGO TO:
1. Swiece 46 zł
2. Przewody 73 zł
3. Aparat 45
4. Palec 8 zł

Wszystko biore u kumpla lub w sklepie w legionowie
  
 
Brisk to psudo tuning.

Ala magnetyzer itd.



Jedyna szczera rada, to omijać Bosch'a
  
 
Tez własnie słyszałem ze Bosh to o kant dupy.
  
 
Cytat:
2006-09-15 09:13:29, Zoltar pisze:
Brisk to psudo tuning. Ala magnetyzer itd.....



...tera to już się TOTALNIE ZBŁAŹNIŁEŚ
...czasem się gryzłem w język jak popisywałeś się "wiedzom na każdy temat" ....ale tą razą penknołem ze śmiechu

Brisk to taki tuning ja z Ciebie biskup polowy

Bez urazy Zoltarku ...nie zabijaj mię od razu jak inkszych za inną niźli Ty opiniem , bo niedługo braknie ludzi na forumie

Pozdrufka ze Katowicuf
  
 
Cytat:
2006-09-14 10:35:17, misiekwwa pisze:
oraz przewody Janmora




Sprwdzales swiece?
tzn... czy nie robiles przypadkiem takiego manewru:

- podejzenie zlych swiec
- sciagasz kable WN ze swiec
- sprawdzasz swiece i niby sa ok
- zakladasz kable

silnik nadal dziala zle....


Jesli takie cos zrobiles i masz Janmory to niestety... kable sobie wymien. 90% kabli Wn na rynku nadaje sie tylko i wylacznie do sciagania NA ZIMNO. Przy sciaganiu kabli nawet w temperaturze 50stp kable sie urywaja. Wszystkie silikony tak maja... BLE.

Ja ostatnio mialem to samo... kupilem silikonowe kable NGK do swojego samochodu i po 1 zdjeciu sie rozlecialy ... paranoja..(oddalem im na gwarancji i zarzadalem zwrotu kasy) a teraz kupilem oryginalne kable BERH (bagatela 560PLN) ale sa druciane.. nic sie nie wyrwie nawet na cieplym silniku.. aczkolwiek wystrzegam sie tego jak ognia...


Konkluzja.. KABLE WN zdejmujemy TYLKO na ZIMNYM silniku.

Dopiero jak jestes pewien ze kable sa sprawne w 100% to szukaj przyczyny w swiecach. (10kkm dla kabli zdejmowanych ze swiec to smiertelny przebieg - mozna by rzec ze kable WN sa teraz jednorazowego uzytku... do puki ich nie zdejmiesz ze swiec dzialaja)

Swoja droga Janmory to nie najlepszy wybor... tanie sa ale do dupy niestety...
  
 
Cytat:
2006-09-15 07:23:59, misiekwwa pisze:
.... A co do Briska Kisztana to czy zmienił odrazu ze świecami przewody i kopulki?? ....


Bez przesady!!!

Jako, że moje NGKi miały juz ponad 40kkm przy okazji czytania
jednego z postów postanowiłem sobie zamówić BRISKA.

Zmieniałem tylko świace.
Silnik przy mocnym dodaniu gazu na ułamek sekundy przerywał.
Jak pisałem po tygodniu problem sam ustał.

Wymieniłem świece bo tak mi się pomyślało.
Spokojnie mogłem jeździć na starych bo nic się nie działo.

Nie można być nadgorliwym.
Po raz kolejny sprawdza się doktryna Piotrka:
Dziła - nie ruszać!

  
 
Cytat:
2006-09-15 09:15:44, misiekwwa pisze:
Tez własnie słyszałem ze Bosh to o kant dupy.



A ja od nowosci (wyjazd z fabryki) jeżdze na boshach i jakos kantow na dupie nie mam.

Teraz mam Bosh Itrium Plus 3x z rzedu i nic sie nie dzieje.
  
 
Moja opinia jest następująca...

Bosch'a - nie polecam, jednak z drugiej strony nie słyszałem aby zdemolował komuś silnik.

NGK - nigdy nie miałem negatywnych doświadczeń i uważam, że to bardzo przyzwoity wyrób za rozsądną cenę.

Iskra - niestety nie wiem, jak z opiniami innych użytkowników. Kiedy z czystej ciekawości założyłem Iskry, moje autko kompletnie straciło moc. Ze swojej strony - nie polecam

Denso - chyba najlepsze świece jakie zakupiłem. Różnica w porównaniu do NGK nie jest oczywiście kolosalna, jednak zauważyłem bardziej stabilną pracę silnika. Podobnie jak NGK, dobra jakość za rozsądną cenę.