Kto sie zna na przedmuchach w silniku?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

zauwazylem ostatnio cos niepokojacego w moim 1.3 endura...
mianowicie tydzien temu zauwazylem,ze wycieka mi w niewielkich ilosciach olej spod pokrywy zaworow...mysle - uszczelka... zdjalem ta pokrywe, ale uszczelka okazala sie byc ok, jak sie okazalo olej wyciekal,gdyz sruby z tej pokrywy byly niedokrecone wlozylem nowa uszczelke i przykrecilem,ale nie mocno, tylko tak 'srednio', bo nie wiedzialem dokladnie jaki ma byc moment. no i dzis znow sa swieze slady oleju pod ta uszczelka, w tym samym miejscu a sruby sa znow luzne..troche mnie to zaniepokoilo. odpalilem wiec silnik i wyjalem korek wlewu oleju i wydobywa sie z niego dosyc duze cisnienie powietrza... tzn nie jak z suszarki ale czuc wyrazny powiew na dloni... czy to normalne w benzyniakach?? czy mam juz takie przedmuchy w silniku? dodam,ze z odmy nie wali olejem..przebieg 170.000 km, pali na dotyk,osiagi katalogowe..

aha dodam,ze po wymianie tej uszczelki silnik stal sie nieco 'mocniejszy' ...

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2006-09-16 20:08:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2006-09-16 20:08:59 ]
  
 
Witam a ile autko ma lat???
A to ze dmucha to znaczy ze juz jest wyeksplatowany silnik słyszalem ze tak sie sprawdza jak dmucha jak z suszary to znaczy ze wywksplatowany ale wiecej nie potrafie powiedziec co wyeksplatowane i jak wymienic bo moja wiedza sie konczy a co do uszcelki to poradziłbym urzyc jeszce na nia ciekej warstwy silikonu czerwonego i dokrecici powinno pomuc pozdrawiam
  
 
ciśnienie oleju...
  
 
Cytat:
2006-09-16 20:37:20, Mumis pisze:
Witam a ile autko ma lat??? A to ze dmucha to znaczy ze juz jest wyeksplatowany silnik słyszalem ze tak sie sprawdza jak dmucha jak z suszary to znaczy ze wywksplatowany ale wiecej nie potrafie powiedziec co wyeksplatowane i jak wymienic bo moja wiedza sie konczy a co do uszcelki to poradziłbym urzyc jeszce na nia ciekej warstwy silikonu czerwonego i dokrecici powinno pomuc pozdrawiam



ja tez tak slyszalem,ale to podobno w dieslach i nie wiem czy w benzynie tez?? dzis bede sprawdzal czy w innych autach tez tak jest.
a silnik raczej nie moze byc wyeksploatowany, bo jezdzi nawet lepiej niz fabryka podaje...(przyspieszenie). z rana z rury nie leci niebieski dym, a przy przegazowaniu nie ma ani smugi nic kurde dlatego wlasnie zastanawia mnie to ..
  
 
Cytat:
2006-09-16 21:54:23, Kielek pisze:
ciśnienie oleju...



kielek ale co z cisnieniem oleju? za male za duze?
  
 
Mumiś-skoro jest uszczelka to po co silikon
  
 
Cytat:
2006-09-17 10:15:18, maciek701 pisze:
ja tez tak slyszalem,ale to podobno w dieslach i nie wiem czy w benzynie tez?? dzis bede sprawdzal czy w innych autach tez tak jest. a silnik raczej nie moze byc wyeksploatowany, bo jezdzi nawet lepiej niz fabryka podaje...(przyspieszenie). z rana z rury nie leci niebieski dym, a przy przegazowaniu nie ma ani smugi nic kurde dlatego wlasnie zastanawia mnie to ..



Co do przedmuchów to nie mam pojecia, moj 1.6 EFI 8v też dmucha ale jeździ, jak sie rozsypie to bedziemy myśleć.
Co do niebieskiego dymu podczas odpalania, winne sa uszczelniacze zaworów. Wymiana kosztuje we Wrocławiu 100zł + uszczelniacze ktore nie sa drogie za komplet 8-miu trzeba zaplacic okolo 40zł a może nawet i mniej.
Możesz zapytać ReniferGT - obecnie jego nick to RemikGT on ostatnio wymieniał u siebie uszczelniacze wiec powie Ci co i jak...
  
 
Cytat:
2006-09-17 10:22:36, OFEN pisze:
Mumiś-skoro jest uszczelka to po co silikon



ot tak dla pewnosci, wielu mechanikow smaruje uszczelki cieniuska warstewka tego czerwonego siliconu...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
nie chce obrazic a przykrecales prawidlowo sruby jak wymieniles uszczelke
  
 
Cytat:
2006-09-17 12:35:41, mumin75 pisze:
nie chce obrazic a przykrecales prawidlowo sruby jak wymieniles uszczelke



ale co to znaczy prawidlowo?? dokrecalem je po kolei stopniowo... a teraz zszedlem do garazu i dokrecilem 'na chama' zobaczymy jak bedzie...
  
 
to zazczy ze zaczyna sie od prawej lub lewej srodkowej i na krzyz pierwsze cztery a nastepnie pokolei wszystkie od tych czterech do zewnetrznejstopniowo nie na sile
pokrywa zaworow jest aluminiowa i morze sie odksztalcic
  
 
Cytat:
2006-09-17 16:33:28, mumin75 pisze:
to zazczy ze zaczyna sie od prawej lub lewej srodkowej i na krzyz pierwsze cztery a nastepnie pokolei wszystkie od tych czterech do zewnetrznejstopniowo nie na sile pokrywa zaworow jest aluminiowa i morze sie odksztalcic



Mumin,ale Ty chyba mowisz o srubach trzymajacych glowice bo pokrywa jest na 4 srubach i tam nie trzeba az tak rygorystycznie przykrecac a tak IMHO to juz po temacie, wszystko sie wyjasnilo... okazalo sie,ze przy delikatnym dodaniu gazu przedmuchow juz nie ma winne byly rozregulowane zawory,silnik jest ok pozdrawiam