| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bziku FORDOLOT MK7 1.6 16V Sko-Kam; Braniewo | 2006-09-20 00:34:01 Ostatnio po przestudiowaniu fachowej literatury jaką jest niewątpliwie nasze forum oraz po przeprowadzeniu licznych obserwacji wypowiedziałem wojnę wszelkim stukom, pukom, piskom (itp.) wydobywających się z mojego Essi'ego i musze powiedzieć, że ją prawie wygrałem.
Jeśli chodzi o tył to teraz ciszą mój essi nie odbiega od lexusa
Tak sobie pomyślałem, że zbiorę wszystkie swoje przemyślenia i przemyślenia klubowiczów znalezione na forum i wypisze wszelkie miejsca, które mogą być źródłem tych dokuczliwych stuków. Jeśli chodzi o tył to wymienie miejsca - kolejno zgodnie z natężeniem stuków od najbardziej drażliwych do mniej drażliwych (wg mnie): Nr1: tuleje gumowe belki - tych stuków nic nie przebije, są najgłośniejsze i najbardziej dokuczliwe jakie miałem. Można je sprawdzić na postoju stojąc przy kole i "bujając" samochodem na boki, jeśli słychać stuko/piski i widać, że koło ma luz to tuleje są do wymiany (polecam oryginały - po 30kkm nie było co zbierać po rzemiośle). 2. Koło zapasowe, a właściwie to butla gazowa – wiadomo, że blacha w miejscu gdzie powinno znajdować się koło jest cienka i miękka i pod wpływem ciężaru np. butli ugina się co da dołkach powoduje stuki. Ja władowałem tam piankę montażową (tak mi doradził gazownik) -> to naprawdę bardzo pomogło. 3. Zagłówki tylnego oparcia - można sprawdzić ruszając je w płaszczyźnie poziomej tył - przód względem samochodu, jeżeli są luzy to odkręcamy bolce mocujące tylnie oparcia (te na górze) i zdejmujemy pokrowiec tapicerki. Ów pokrowiec odchylamy razem z gąbką i zajmujemy się ta stalową (tylną) częścią oparcia - tam znajdują się 2 takie leje, w które wkłada się zagłówek - wyciągamy je z oparcia (te leje) i oklejamy dolną ich część izolacją i wkładamy z powrotem do tej metalowej części oparcia. Później wszystko składamy do kupy i sprawa luzów i stuków zagłówków jest nieaktualna, a muszę powiedzieć, że od dawna coś mi mocno stukało - niby to półka, niby oparcie, to były zagłówki
4. Tylna ramka tablicy rejestracyjnej - warto coś podkleić od wewnątrz i raczej odradzam gąbkę, bo będzie trzymać wilgoć, a co za tym idzie pojawi się ruda. 5. Tylna półka - wiadomo lata, więc można dokleić kawałek twardej gąbki w miejscu gdzie dotyka klockiem o klapę. 6. klapa - jeśli ma luzt to można regulować to gumowymi "krążkami" - odkręcamy tylko śrubki w tych krążkach, później te krążki odkręcamy o tyle obrotów, aby się nam klapa domykała i później z powrotem dokręcamy śrubki. 7. Oparcie tylnej kanapy - sposób na to, to owinąć taśmą izolacyjną (lub rurką termokurczliwą, albo łatkami z dętki + super glue - będzie trwalsze) bolce mocujące tylne oparcia, te po bokach u góry. Po owinięciu siedzenia nie chcą się tak łatwo zatrzasnąć, ale najlepiej zdecydowanie uderzyć tym oparciem aż ładnie zaskoczy. 8. Dolne mocowanie oparcia - tam niby jest taka plastikowa tuleja, która się często "rozdziela". Ja złożyłem tą tuleje i po bokach okleiłem taśmą izolacyjną. Teraz co prawda oparcie nie ma możliwości ruchu w bok, ale za to ta plastikowa tuleja się nie rozdziela, a co za tym idzie oparcia nie "lata" góra dół. 9. Kable leżące na nadkolu pod tapicerką - trzeba się do nich dostać i owinąć je czymś, co stłumi stuki. 10. Przewód (chyba linka hamulcowa) pod lewym tylnim kołem (stojąc przodem do tylniego bagażnika). Leci to od kola, wpada za jakąś aluminiowa osłonę, i potem ucieka gdzieś do wnętrza. Ten przewód puka w osłonę i wydaje sporo dźwięków. Można go włożyć w ogrodowy wężyk i te dziwne brzęczenie ustanie. 11. Drzwi - najlepiej je rozkręcić (tzn. zdjąc tapicerkę) i zająć się wszystkim, co może stukać pod wpływem drgań, czyli wszelkie kabelki tam znajdujące się. 12. Klapa tylna - tam w środku też są kabelki
13. Czasem źródłem stukania może być rura wydechowa - można ją poruszać w każdej płaszczyźnie i sprawdzić, czy o coś nie uderza. 14. Dodatkowo wpakowałem do tyłu między błotnik, a "metalową ściankę" przy błotniku watę szklaną wypełniając między tymi elementami wolna przestrzeń. 15. Warto sprawdzić, czy głośniki się dobrze trzymają, tzn. czy sa dobrze dokręcone. Jeżeli chodzi o przód to: 1. drzwi - to samo co z tyłem, dodatkowo warto zwrócić uwagę na korbki - u mnie jak jest mocniejszy bass to wpadają w rezonans i wydaje się jakby głośniki "charczały". 2. radio - ja osobiście włożyłem tam trochę pianki (taką jak do paneli) co by zmniejszyć luzy, które powodowały stuki. 3. Przy ruszaniu i hamowaniu "pykały" mi drzwi - dokręciłem na zawiasach i problem znikł 4. Nie będę się rozwodził na temat zawieszenia, bo tam naprawdę ma co stukać i skrzypieć, ja w każdym razie interweniowałem czasem ze strzykawką napełnioną olejem. 5. Przednia maska, czasem jak ma luzy to "podskakuje" na dołkach -> trzeba zrobić to samo co z klapą z tyłu, czyli podnieść odkręcić gumowe wkręty. 6. Niektórzy pisali, że powodem stuków może być szyberdach (plastikowa obudowa od szyberdachu, zasłona, rura odprowadzająca wodę z szyberdachu) … to się rozpisałem, jeżeli ktoś zna jakieś inne źródła stuków lub tez metody na ich usunięcie to proszę dopisać…. Pozdro BziKu |
polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2006-09-20 00:36:47 mi szyber skrzypi ale szukalem i nie wiem why... |
bziku FORDOLOT MK7 1.6 16V Sko-Kam; Braniewo | 2006-09-20 00:40:07
Mi na szczęście nie nie skrzypi ...... bo nie mam ![]() |
misiu125 ford escort MK5 malbork | 2006-09-20 09:07:27 u mnie też stukało,a okazało się że to siłownik od klapy. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2006-09-20 09:08:47
|
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2006-09-20 09:51:03 Bziku gratulacje za podsumowanie stuków - ja chyba unieszkodliwiłem z 90% z tej listy, ale sam musiałem do kolejnych punktów dochodzić, a to bywa czasochłonne, a tak to dla potomności zostanie. Dobra robota !
Odnośnie tyłu dodałbym: - plastikowe boczki nadkoli na tylnej kanapie (koło pasów) - pod nimi są kabelki, niby są spinki, ale i tak mi tam te kabelki obijały się o blachę - trzeba coś popodkładać albo kabelki w otulinę - gąbkowo-piankowe oparcie tylnej kanapy - od strony tylnej blachy tapicerkę spinają w górnych rogach jakby okrągłe spinki - obijały się o blachę, podłożyłem gąbkę - plastikowe śruby mocujące powyżej opisąną tapicerkę tylnej kanapy do blachy - niedokręcone miały luz i jak z tyłu nikt nie siedzi to te kołki/śruby pukały o blachę - zawiasy/kołki tylnej klapy - jak się wyrobią to klapa może stukać mimo tak jak pisałeś wyregulowania odbojów - tylne boczne półki z głośnikami - jak się poluzują wkręty (patrząc od bagażnika to od spodu półki w bok) to trochę stuka, można sprawdzić uderzając w półkękoło głośnika czy stuka - to śmieszne - górne mocowanie pasów, jest tam nakładka pod którą jest śruba mocująca pas bo karoserii - ta nakładka bywa luźna i delikatnie stuka - znów trzeba otworzyć i dać kawałem gąbki przed jej zatrzaśnięciem To chyba ?? tyle
Pozdrówka dla uciszaczy [ wiadomość edytowana przez: chasmo dnia 2006-09-20 10:03:08 ] |
bziku FORDOLOT MK7 1.6 16V Sko-Kam; Braniewo | 2006-09-20 19:03:07 Pozbywamy się powoli kangurów, pozbedziemy się tez stuków
Pozdr. BziKu |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2006-09-20 19:20:18
Kto się pozbywa kangurów to szczęśliwy-problem w tym, że te rady na kangura nie dotyczą mojego 1.4i mono półkangura |