| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-09-09 20:53:29 jedź do gazownika i niech ci ustawi wyższą temperaturę przełączania na gaz. |
KRECIK0001 Klubowy Weteran Tico, Citroen XP Kazimierz Biskupi | 2006-09-09 21:48:32
do czasu zobaczysz a może ty na Pb jeździsz |
Wotti Daewoo Espero Warszawa-Wesoła | 2006-09-09 22:44:52 A jak macie z odpalaniem? bo mi na benzynie jak odpale to pływa na obrotach i zaraz się wyrównuje.. czyżby silnik krokowy?? Na gazie jest ok, mam przełączanie przy 2 tyś obrotów, niezależnie od temperatury. |
rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2006-09-10 15:30:33
Z tym pływaniem to instalacje ze zwężką venturiego tak mają.Pół biedy kiedy zwężka jest dobrze dobrana gożej gdy nie. Załóż sobie blosa i problemy znikną a i motor na benie i lpg ożyje. |
Franeczek_Espero Daewoo Espero MałaPolska | 2006-09-10 17:45:10 Co to jest "blosa" ? |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-09-10 19:52:53 Nie blosa, a blos .To gaźnik do gazu |
hard-drive Leganza LPG Sieradz | 2006-09-10 20:03:33
ja tak miałem w uno. poprostu musisz podwyzszyc temp przełaczania. teraz w espero przezucam przy 2000 bez wzgledu na temp ale przy srogich zimach gazownik kazał mi przejechac troche na pb i potem przełaczyc |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-09-11 16:18:32 Przełączanie na lpg zaraz po uruchomieniu ma pewną wadę - komputer gazowy przy ustalaniu dawki gazu korzysta ze wskazań sondy lambda. A ta nie działa, więc mieszanka ma zły skład.
Na pb ten problem jest z grubsza rozwiązany przez stosowanie ustalonych wartości długości wtrysku dla danych parametrów pracy silnika. |
Marzenkachilsz Espero 2,0 CD peł.wyp. Katowice | 2006-09-12 04:50:19 outcast i vitex napiszcie jakich firm macie instalacje lpg, to sobie taką w przyszłosci załozę i gdzie wam montowali
[ wiadomość edytowana przez: Marzenkachilsz dnia 2006-09-12 04:52:55 ] |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2006-09-12 08:02:35 mi montowali w Gdynii wiec pewnie nie bedzie ci sie chcialo jechac tak daleko a instalke mam Romano tyle ze parownik mam BRC. Instalka posiadajaca kompa i srube jednoczesnie. |
Marzenkachilsz Espero 2,0 CD peł.wyp. Katowice | 2006-09-12 13:29:51
Zapytałam bo na zimnym silniku jak za wcześnie przełącze na gaz go przy hamowaniu mi gaśnie - ROBERT_S TO NORMALNE NA ZIMNYM CZY MOŻNA WYREGULOWAĆ jak u kolegów Vitex i autcast. Przy hamowaniu membrany się przytykaja pod wpływem bezwładności czy co ? A na dłuższą mete wolę wymienić parownik za 400 zł niż czekać aż mi się zagrzeje silnik i dopiero przełączać (1/2 drogi do pracy na benzynie). Robert poradź coś..... [ wiadomość edytowana przez: Marzenkachilsz dnia 2006-09-12 13:30:51 ] |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-09-12 15:10:50
niektórym na gazie gaśnie, gdy skręcają w prawo, innym w lewo, niektórym jak hamują. Zależy to od ustawienia parownika względem osi pojazdu. Wewnątrz parownika porusza się membrana sterująca ciśnieniem podawania gazu. Jak się trafnie domyślasz podlega ona prawom fizyki i porusza się na skutek sił bezwładności. Jednak pomimo tego da się wyregulować instalację tak, by to zjawisko nie powodowało gaśnięcia pojazdu, trzeba tylko znaleźć dobrego gazownika. Samo jeżdżenie na lpg przy zimnym silniku ma chyba 3 wady: - zły skład mieszanki (lambda nie działa) - podobno szybsze zużywanie się parownika lpg - niedostateczne odparowywanie gazu z postaci ciekłej do lotnej. Ta ostatnia wada może spowodować, że przy zimnym silniku 'ty mu w gaz, a on zgasł' - parownik zamarznie i zaniknie odparowywanie gazu, mieszanka zubożeje i silnik albo zgaśnie albo się zakrztusi a na pewno nie będzie przyspieszał jak powinien. |
Marzenkachilsz Espero 2,0 CD peł.wyp. Katowice | 2006-09-13 02:31:04
OK wiedziałam, że na Ciebie można zawsze liczyć !!! U mnie parownik jest przykręcony na grubej baszce w okolicach osuszacza klimy i jest równolegle do osi pojazdu (ciut pod skosem ) mogę się pobawić i poeksperymentować bo tą blaszkę z parownikiem można odginać, ale jak odginać. Ma być idealnie równolegle czy jakoś inaczej. Już wolę żeby mi gasł przy skręcie bo pierwsze 2 km do pracy mam prostą drogę ale za to ciągle światła (przejścia dla pieszych i skrzyżowania) jak zapali się w ostatniej chwili żółte na przejściu a wiem że za wcześnie przełączyłam na gaz - to mam ok. 0,5 sek na decyzję, czy hamować (na 100 % zgaśnie i po zgaśnięciu światła awaryjne i długie kręcenie z otwartą przepustnicą i klaksony z tyłu), czy też zamknąć oczy i gaz do dechy na żółtym (Kiedyś to się źle skończy )
A przy okazji ROBERT-S - CZY MÓGŁBYŚ WYJAŚNIĆ CZEMU PO ZGAŚNIĘCIU (NIE OD KLUCZYKA, LECZ OD ZDŁAWIENIA SILNIKA) - PÓŹNIEJ TAK DŁUGO TRZEBA KRĘCIĆ ROZRUSZNIKIEM ? Przecież chyba świece nie są mokre - zwłaszcza że jeżdżę na gazie (zdławienie nawet gorącego silnika, gdy za mało gazu przy ruszaniu - też trzeba kręcić), a w każdym bądź razie po zgaszeniu kluczykiem - świece są w takim samym stanie, a odpala na dotyk ? Coś z immobilajzerem ? NIe wim czemu przy kręceniu daję wtedy gaz do dechy (otwarta przepustnica) ale bez gazu to prędzej akumulator wyładuję niż zapali (ot metodą prób i błędów doszłam że na wciśniętym gazie wtedy szybciej mi odpala. (Mała dygresja - Brat miał motocykl Jawa 350 i jak miał świece zalane to przechylał go na lewy bok co by w gaźniku było mniej paliwa otwierał przepustnicę kopał to coś do odpalania i osuszał świece i początek odpalania był taki sam jak teraz u mnie w Espero najpierw słabo zaskoczył i przy wciśniętym gazie powoli rosły obroty czasem trwało to wiecznośc aż wiu i odpalił) [ wiadomość edytowana przez: Marzenkachilsz dnia 2006-09-13 02:43:31 ] |
Marzenkachilsz Espero 2,0 CD peł.wyp. Katowice | 2006-09-13 03:25:55 Zapomniałam jeszce Roberta_S zapytać czemu gaśnie mi przy hamowaniu na zimnym silniku na gazie (wiem membrany bezwładność itp) a dlaczego gdy silnik jest rozgrzany to na gazie mogę hamować ostro i nigdy już nie zgaśnie ? Wiem - Sonda Lambda już wtedy steruje silnikiem krokowym ... ale bezwładność membran nadal jest taka sama... a reakcja sądy na zbyt ubogą mieszankę - polecenie do krokowca - rurka - to też trochę trwa... |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2006-09-13 09:49:12
Zwężka zwężką, ale to pływanie to raczej kwestia przeprogramowania się komputera autka na zasilanie gazem. Trzyma po prostu ustawienia gazu i jak mu dajemy benę to wariuje na początku. Jak przejedziecie kilkanaście kilosów tylko na benie to się znów przeprogramuje i będzie na benie ok, natomiast na gazie po pierwszym przełączeniu zgaśnie najprawdopodobniej - mój tak robi w każdym razie, jak mi sie gaz skończy i do stacji się muszę dokulać kawałek na PB. |
zebi Espero Warszawa | 2006-09-13 13:54:00 podepne się do tego wontku, u mnie jak jest zimny i przełącze go na gaz to idzie jak burza ale jak się rozgrzeje to robi się mułowaty mam instalkę I generacji i nie mam przekaznika do odcinania sondy lambda po przełączeniu na LPG |
Marzenkachilsz Espero 2,0 CD peł.wyp. Katowice | 2006-09-20 22:13:19 Robert_S odpowiedz babie |