| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mpwt Ford Escort mk7 Warszawa | 2006-09-19 10:02:38 Witam
Ostatnio z moim Escortem jest pewnie problem. Jest to wersja z silnikiem 1.3 z 1997 roku. No i ostatnio zaczął się problem, gdy silniczek trochę mocniej się nagrzeje (np. postoi w korku). Z reguły co najmniej 20 min trzeba pojeździć. Efekt jest taki, że na wolnych obrotach spada chyba ciśnienie - zapala się lampka od ciśnienia oleju. Gdy zwiększę obroty to lampka gaśnie. Czy ktoś już spotkał się w swoim autku z takim problemem? Wiadomo, że przyczyn może być wiele. Pompa, filtr, etc... Byłbym serdecznie wdzięczny za wskazówki. |
mpwt Ford Escort mk7 Warszawa | 2006-09-19 10:23:40 Racja, nie napisałem. Oczywiście poziom oleju sprawdzałem i jest w normie. Dzisiaj/jutro pojadę i zmienię olej oraz filtr. Niestety o obrotach ciężko powiedzieć (brak wskaźnika obrotów), ale tak na ucho wygląda, że z tym jest ok. |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2006-09-19 10:27:01 wymien przy okazji czujnik - okolo 15pln kosztuje
|
mpwt Ford Escort mk7 Warszawa | 2006-09-20 09:03:13 No i zaczął się poważny problem. Wczoraj Escort skończył na holu.
Zrobiłem tak jak doradzaliście (poza wymianą czujnika ciśnienia oleju, ktoś mi kupił czujnik temperatury ), a więc kupiłem olej, filtr i pojechałem na wymianę. Dodam, że tego dnia jak objeździłem sklepy i warsztaty to Escort nie zamrugał do mnie lampką ciśnienia oleju ani razu.
No i po wymianie oleju jak się zapaliła kontrolka oleju tak już nie chciała zgasnąć. Poczekałem taką dłuższą chwilę i nic. Zaobserwowane: - olej pojawił się w filtrze (zdjęliśmy filtr, żeby zobaczyć czy jest tam olej) - silnik pracuje normalnie Wnioski: - złośliwość rzeczy martwych i czujnik ciśnienia padł do końca - padła pompa oleju i daje za małe ciśnienie - ??? Jeszcze dziś albo (raczej) jutro wymienię czujnik, żeby go wykluczyć. Takie zjawisko moim zdaniem można wytłumaczyć, że roczny olej był gęstszy (przejechał 2800 km), a teraz jak jest rzadszy to pompa oleju nie wyrabia. Poprzednim razem kontrolka pojawiała się jak silnik postał w korku, czyli jak olej był gorący (czytaj rzadki). Ale to trochę kiepsko jak na silnik z 30600 km przebiegu, gdzie olej systematycznie raz do roku był wymieniany. Byłbym wdzięczny za Wasze porady i ew. wnioski. Wcześniej jeździłem Fiestą mk3 z 200 000 km (1989 r.) przebiegu i takich problemów nie miałem. |
mpwt Ford Escort mk7 Warszawa | 2006-09-20 09:48:23 Tak tez zrobiłem, tzn. nie jechałem. Z wymiany oleju wróciłem już na holu. Gdy czujnik ciśnienia nie zmieni sytuacji autko ląduje u mechanika ![]() |
RedCar Ford Escort RS2000 Lublin | 2006-09-20 11:01:38 Przykro mi to mówić ale skończyły Ci sie pierścienie , lub padła pompa olejowa.
Tak czy tak mogłeś sobie zepsuć silniczek ![]() |
RedCar Ford Escort RS2000 Lublin | 2006-09-20 11:04:50 Obym sie mylił , bądź dobrej myśli. |
mpwt Ford Escort mk7 Warszawa | 2006-09-20 11:23:11
No po 30 000 to ciężko żeby się skończyły pierścienie. Raczej pompa olejowa jeśli co. |
mpwt Ford Escort mk7 Warszawa | 2006-09-20 12:23:23
Na takiej, że ten samochód od nowości jest w mojej rodzinie. |
OFEN escort kombi TD Chybie | 2006-09-20 16:04:17 Witam-miałem podobnie w dieslu.Okazało się ,że uszczelka poszła pod głowicą(cylinder-kanał olejowy) Objawy były takie same.Pozdro |
mpwt Ford Escort mk7 Warszawa | 2006-09-21 09:29:45
Nie, olej był systematycznie wymieniany raz do roku. Na tym wymienionym oleju auto przejechało 3000 km. A teraz szybkie pytanko: gdzie w silniku 1.3 (Endura-E) znajduje się czujnik ciśnienia oleju? |
mpwt Ford Escort mk7 Warszawa | 2006-09-22 10:58:24 Witam
Problem udało się rozwiązać! Hip hip hura!
Problemem na szczęście okazał się czujnik ciśnienia oleju! A strachu mi to narobiło. W ogóle ostatnio coś Escort mi sypał drobnymi usterkami - termostat wysiadł i doprowadził do przegrzania autka, czujnik ciśnienia oleju, nie działa spryskiwacz tylnej szyby...
W każdym razie wszystkim dziękuję serdecznie za pomoc! |