Czemu brakuje 25KM i 60nm ???? 2.2 DTI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powitac wszystkich szczesliwych posiadaczy !!!!

Jestem prawie szczesliwym posiadaczem Omegi 2.2 DTI z 2002r. ktora teoretycznie ma 125 kucykow... teoretycznie poniewaz w praktyce jest ich "cale" 100 sztuk.

Wszystko zaczelo sie od tego, ze po zakupie zaczalem sie zastanwiac czemu on jest taki zamulony. Chwile pozniej zaczalem sluchac i okazalo sie ze w przedziale 2000 - 3000 z przerwami turbina zaczyna dziwnie wyc.
Udalem sie do specjalisty tj. Chojnackiego, ktory na hamowni potwierdzil --- 100km i 220nm....

Wizyta w ASO pomogla - wyczyszczono kolektor ssacy... problem ustapil na ok. 4000 km. Teraz jest to samo....

Problem szczegolnie sie nasila w tym przedziale obrotow w sytuacji gdy silnik jest obciazony. Obajawia sie to wyczuwalnym spadkiem i wzorstem mocy przy przyspieszaniu. Obajem jest to, ze otwiera sie zawor na turbinie, ktory spuszcza cisnienie... Zadne bledy nie wyskakuja....

Prosze dajcie znac czy spotkaliscie sie z takim problemem i czy mam ten kolektor tak czyscic za kazdym razem za 200 pln ???

dzieki za pomoc i wszystkie wskazowki

pzdr
Dominik
  
 
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia i elektrozawory. Może masz nieszczelność w przewodach. Myślę, że może być to (przy czyszczeniu kolektora trzeba je porozłączać. Może "czyściciele" podłączyli je ok ale się znowu wysunęły?)
  
 
E tam wezyki sa tak zrobione zeby ich zasyfienie nie bylo takie proste - na pewno zeby nie byly znowu do czyszczenia po 4000km. Do Autora: skoro sam piszesz ze turbina cos zaczyna dziwnie wyc to moze tam poszukaj problemu? Nie wiem jak to w 2.2 wyglada wszystko ale ponoc turbina jest bardziej skomplikowana niz w 2.5 czy w 2.0. Jestes pierwszym uzytkownikiem samochodu? Od kiedy? Moze poprzednik nie umial sie z tym obchodzic i nie dbal o turbine? Stad by wiecej oleju puszczala co by powodowalo nadmierne syfienie ukladu dolotowego w tak krotkim czasie... to takie gdybanie luzne... Jak chcesz to odezwij sie do mnie na priv to Ci podam namiary na dobry zaklad zajmujacy sie regeneracja turbin. Tam tez chyba mozna sprawdzic obecna turbine, ale ile kosztuje toto to nie wiem. Ja tam tylko regenerowalem...
  
 
Upieram się przy sprawdzeniu układu podciśnienia. Wiem, bo miałem.... zsuwające się "wężyki" i pęknięty gumowy łącznik-kolanko, a efekty były podobne do Twoich.
  
 
Panowie spokojnie, z opisu wygląda, że przyczyna może leżeć (trzeba sprawdzić organoleptycznie w omie) zarówno po stronie ciśnienowego dolotu, jak i turbiny. Przebieg 4tkm i czyczczenie kolektora to chyba coś nie tak! Może się nałożyc pęknięty wężyk i za duża dawka oleju z turbiny.
  
 
dziekuje za wszystkie sugestie...

pojade do tego zaufanego warsztatu od turbo i zobaczymy jaka bedzie diagnoza


i dodatkowo jakbyscie mieli propozycje namiarow na zaufany warsztat od tego typu techniki w poludniowej Warszawie to dajcie znac

dzieki

pzdr
dz
  
 
Polecają Auto - Remar