E-30 mam luz na kierownicy-prosze o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie mam pojęcia ale przypuszczam że przez te dziury w drogach to mam jakiś mały luz na kierownicy to jest jakieś 0,5 cm mam, układ bez wspomagania silnik 1.8, jak macie jakieś tego typu problemy to proszę o pomoc -na stację pojade później jednak chciałem wiedzieć wcześniej od Was drodzy Znajomi-z góry dziękuję!(smacznego jajka)!
  
 
No i mnie kurde też się na święta takie cóś zrobiło! Cholera by to wzięła. Skrzynie mam robić a tu już kolejne "coś". Jadę sobie dwa dni temu i nagle poczułem jakby coś puściło na końcówce drążka. Luz się zrobił, że hej. Po mieście jeszcze ujdzie tylko denerwuje to strasznie ale na trasie to sie już niebezpieczne robi. Muszę do tego zerknąć i to szybko. Pamiętam, że skądś tam mi się pociło pod spodem...trzeba do mechanika jechać
  
 
ja miałem podobny problem , po dokładnych ogledzinach zauważyłem luz na maglownicy, na drążku ktury dochodzi do wachacza,wyrobiła się tulejka, ale tylko z jednej strony z drugiej wszystko ok, może i u was to się stało
  
 
Reaktywuje stary wątek. Zastanawiałem się czy jest opłacalne (i ile szacunkowo wyniosłoby) założenie wspomagania kierownicy do tak starego autka jak BMW E30 88'?
Czy ktoś zakładał do tego modelu całe wspomaganie, z wszystkimi pompkami, przewodami, paskami i zbiorniczkami itp.?
Luz w kierownicy sam mi się skasował z czasem (nie wiem jak to się mogło stać - autko trochę postało) ale wiem, że końcówki drążków są już zmęczone i tak musiałbym naprawiać. Może opłaci mi się dołożyć kasy i założyć wspomaganko z używki?
Jakby nie było ze wspomaganiem parkuje się znacznie lżej.
Czekam na opinie.
Dzięki
  
 
Jest to możliwe, musisz tylko zakupic cały komplet, przekładnia kierownicza, z przewodami, pompa wspomagania, zbiorniczek i już kolega przekładał w Passacie bezproblemowo- warunkiem jest, że będziesz miał cały komplet.
  
 
Rozumiem, a ile taka "przekładka" trwała u Twojego kolegi i ile mniej więcej zapłacił za części i robociznę?
Dzieki!
  
 
No więc tak za części do passata zapłacił śmiesznie mało bo 180zł za używkę cały komplet robocizna nic bo jego ojciec ma warsztat samochodowy, przekładka trwała coś ok 5 godzin roboty na spokojnie.
  
 
O kurczę! To zakładam wspomaganie bo jestem przemile zaskoczony!!! Myślę, że z rozbiórki dostane taki zestaw też do 200 zł. A przekładał wszystko? Nawet listwę?
Kurczę nie wiedziałem, że można się z tym uporać w jeden dzień. Myślałem, że to bardziej skomplikowane patrząc na dodatkowy pasek, zbiorniczek płynu wspomagania, inne listwy itp.
  
 
To było w Passacie wszystkie mocowania pasowały idealnie, listwe kierowniczą też zmieniał, było mocowanie na pompę wspomagania itd, nie wiem jak jest w beci ale chyba raczej też powinno być wszystko "przygotowane" do założenia wspomagania, mam nadzieję.
  
 
myślę, że bedzie przygotowane bo w tamtych latach było montowane i wątpię, żeby specjalnie musieli jakies przeróbki/modyfikacje robić by wspomaganie było jak klient sobie zażyczył. pzdr

PS: Biem, kupiłem spraj do reflektorów, dziś bede mazał, zobaczymy jak wyjdzie...
  
 
Cytat:
PS: Biem, kupiłem spraj do reflektorów, dziś bede mazał, zobaczymy jak wyjdzie...


Koniecznie rzuć fotką później. Jednak folia Ci nie podeszła? U mnie cały czas się jeszcze trzyma

Co do wspomagania to też uważam, że wszystkie E30 były do tego przygotowane. Nieraz widziałem na Allegro E30 z 83, 85 roku ze wspomaganiem (E21 też!).
Jak zostane przy staruszce, to na pewno założę.
Dzięki
  
 
A wspomaganie było w standardzie w "ekskluzywniejszych" modelach 1.8IS / 2.0/2.5/2.4TD
  
 
No tak ale dziwi mnie czasem widok E30 2.0 lub 2.5 z 1991 roku (ostatni "rzut na taśmę") a tu wspomagania brak? Nie wiem o co chodzi. Raz jest, raz nie ma.
  
 
Cytat:
2005-07-20 13:31:33, biem pisze:
No tak ale dziwi mnie czasem widok E30 2.0 lub 2.5 z 1991 roku (ostatni "rzut na taśmę") a tu wspomagania brak? Nie wiem o co chodzi. Raz jest, raz nie ma.




nie ma sie co dziwic, nawet w niektorych e36 z poczatku produkcji nie bylo wspomagania...

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-07-20 13:37:44 ]
  
 
Tolo, chyba żartujesz?! Zawsze byłem przekonany, że od E36 zaczęli w BMW montować już do każdego autka wspomaganie (i zaczęli stosować ocynk)...jestem w szoku
  
 
Cytat:
2005-07-20 13:41:16, biem pisze:
Tolo, chyba żartujesz?! Zawsze byłem przekonany, że od E36 zaczęli w BMW montować już do każdego autka wspomaganie (i zaczęli stosować ocynk)...jestem w szoku



nie zartuje;] tak samo bylo z abs'em- do 1993 to byla opcja, airbag tak samo.
  
 
Cytat:
2005-07-20 13:31:33, biem pisze:
No tak ale dziwi mnie czasem widok E30 2.0 lub 2.5 z 1991 roku (ostatni "rzut na taśmę") a tu wspomagania brak? Nie wiem o co chodzi. Raz jest, raz nie ma.


ja nie widziałem E30 2.0/2.5 bez wspomagania acha i to tyczy sie tez TD. Zawsze było wspomaganie. Mogło brakować obrotomierza(1.6, 1.8M10) szyb elektrycznych ale w tych 6-cylindrowych zawsze widziałem wspomaganie. Może te bez wspomagania to jakieś "rodzynki"
  
 
Być może to auta od "majsterkowiczów" którzy już wspomaganie sprzedali (idiotyzm zupełny) ale jak znajdę jeszcze takie fotki silników na Allegro to podeślę w tamtym wątku linki.
  
 
I tu Cie zadziwię u mnie nie ma wspomagania a mam 2.0 .
Ale szukam bo chce mieć.
Niedawno zmieniłem oponki na weższe bo bez wspomy lipa.
  
 
Cytat:
2005-07-20 13:58:00, baz-e30 pisze:
I tu Cie zadziwię u mnie nie ma wspomagania a mam 2.0 . Ale szukam bo chce mieć. Niedawno zmieniłem oponki na weższe bo bez wspomy lipa.


dalej będe się upierał, że w 6-cyl E30 trafić na brak wspomagania to jest PRAWIE nie możliwe, a w dodatku w Touringu, które były najlepiej wyposażane. Ja prawie kupiłem E30 Coupe 2.0 88', samochód nie miał szyb elektrycznych, ale wspomaganie miał, zresztą co ogłoszenie (jak przegladałem) to praktycznie wszystkie miały wspomaganie. Ja np. mam wspomaganie, podgrzewane siedzenia, el. lusterka, tempomat. WYCIERACZKI NA REFLEKT(tego prawie nie wdziałem w E30), szyber, ale elektrycznych szyb nie mam . Co działa to działa, nieważne