Gorąco w espero?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam dosyc nietypowa pytanie, które nurtuje mnie od 2 lat: jak jadę w lecie samochodem, na zewnątrz ok. 30 stopni, uchylam szybe i wystawiam rękę - miły chłodek. a jak daję nawiewy na full to leci z nich ciepłe powietrze (cieplejsze niż to zza okna). Sprawdzałem, czy mi klapy w nawiewach zamykają się jak trzeba i wszystko jest chyba ok. Może ktoś z Was miał podobne dylematy?
  
 
Powietrze zasysane jest przy podszybiu,które raczej też się trochę nagrzewa.Os słońca i od silnika
  
 
Cytat:
2006-09-23 21:31:20, lleszek pisze:
wystawiam rękę - miły chłodek.



Jaki chłodek? To złudzenie.
  
 
jak zrobisz taki przelot wiatru przez wentylacje jak za oknem to tez bedziesz mial chlodek

przejedz sie 20km/h, wystaw reke i bedzie to co w nawiewie. z prostej przyczyny, nawiew nie zwieksza sie wraz z predkoscia.
  
 
pewnie macie rację z tym nagrzewaniem podszybia, ale wydaje mi się, że powietrze z nawiewu jest wyraźnie cieplejsze niż na zewnątrz. Może te wszystkie obudowy kanałów i wentylatora co są w komorze silnika tak się nagrzewają, że mam darmową nagrzewnicę? Myślałem, że to może jakaś usterka-pierdoła ale skoro mówicie że się czepiam to może się przyzwyczaję.
Pozdrawiam
  
 
ue tam, bierzesz, naciskasz AC, podziwiasz pomaranczowe swiecidelko i zapinasz bluze pod szyje
  
 
Cytat:
2006-09-23 22:33:09, Cwikus pisze:
ue tam, bierzesz, naciskasz AC, podziwiasz pomaranczowe swiecidelko i zapinasz bluze pod szyje



Dokładnie, bo przy +30 to dobrze nigdy nie będzie. Nawet w kabriolecie jak staniesz na światłach to spłoniesz.
  
 
chętnie bym sobie odpalił AC ale niestety moja wersja takowego nie posiada. Mógłbym sobie zainstalować sam guziczek, ale poza efektem psychologicznym mógłbym się tylko dodatkowo sfrustrować. Ale posiadaczom AC zazdroszczę...
  
 
Cytat:
2006-09-23 22:17:54, Cwikus pisze:
jak zrobisz taki przelot wiatru przez wentylacje jak za oknem to tez bedziesz mial chlodek przejedz sie 20km/h, wystaw reke i bedzie to co w nawiewie. z prostej przyczyny, nawiew nie zwieksza sie wraz z predkoscia.

odradzam moze chłodek bedzie ale obiadek tez
  
 
Cytat:
Ale posiadaczom AC zazdroszczę...



Ja też.
  
 
rzeczyiście w espero spaprany jest system wentylacji i powietrze z kratek jest wyraźnie cieplejsze niż na zewnątrz. W innych autach takiego efektu nie ma.
Co można poradzić:
1. Odizolować kanał doprowadzający powietrze do układu - idzie on od dmuchawy przez komorę silnika i się bardzo nagrzewa. Ja oblepiłem go dwiema warstwami maty bitumicznej do uszczelniania dachów kupionej w castoramie. Czy pomogło - pewnie trochę tak, ale bez rewelacji, ale dało jeszcze efekt w postaci wyciszenia odgłosów pracy silnika.
2. sprawdź uszczelkę pomiędzy silnikiem a podszybiem wiodoczną po podniesieniu maski. Nie może ona przepuszczać powietrza z komory silnika. Ponadto podszybie ma kilka otworów odprowadzających wodę do komory silnika. Tkwią w nich gumowe rurki z czymś w rodzaju gumowego zaworu. Sprawdź, czy przez te rurki nie zasysa się powietrze z silnika.
3. sprawdź, czy przekręcając szybkim ruchem gałkę regulacji temperatury w położenie zimne słyszysz stuk klapki zamykającej ciepłe powietrze. Jeśli nie - być może klapka nie domyka się i przepuszcza gorące powietrze z nagrzewnicy. Pomaga wówczas regulacja linki.
4. Być może powietrze nagrzewa się od nagrzewnicy mimo prawidlowego położenia klapek w środku modułu wentylacji (wada konstrukcyjna) - wówczas może warto by było zamontować na wężu nagrzewnicy zawór taki jak w polonezie, odcinający w lato dopływ płynu.
5. Rozwiązanie ostateczne które polecam - zamontuj klimę Mnie się udało i koszt wyniósł ~1200 zł co przy kwocie, jaką niektórzy wydają na alufelgi jest ceną okazyjną

  
 
Cytat:
2006-09-24 13:14:32, Robert_S pisze:
2. sprawdź



temperaturę na zewnątrz, bo jak jest +30 to i tak będzie gorąco.
  
 
Cytat:
2006-09-24 13:14:32, Robert_S pisze:
4. Być może powietrze nagrzewa się od nagrzewnicy mimo prawidlowego położenia klapek w środku modułu wentylacji (wada konstrukcyjna) - wówczas może warto by było zamontować na wężu nagrzewnicy zawór taki jak w polonezie, odcinający w lato dopływ płynu. 5. Rozwiązanie ostateczne które polecam - zamontuj klimę Mnie się udało i koszt wyniósł ~1200 zł co przy kwocie, jaką niektórzy wydają na alufelgi jest ceną okazyjną



4. Dużo jest zachodu z takim zaworem?
5. Montowałeś nówkę czy uzywaną?

Na razie nadchodzi zima więc kłopot jakby się kończył, ale jeżeli zamierzam jeszcze trochę tym pojeździć ( z zamierzam) to może warto jakieś modyfikacje wprowadzić.
  
 
Cytat:
2006-09-26 20:44:26, lleszek pisze:
to może warto jakieś modyfikacje wprowadzić.



Jedyne w 100% skuteczne to klima. Z resztą protez daj se spokój.
  
 
Klima to marzenie, może kiedyś się spełni. Musiałbym zdobyć gdzieś przednią połówkę i wymontować cały zestaw. Inaczej mnie raczej nie będzie stać. Poza tym pytanie: do 1,5 pasuje każda klima espero?
  
 
Cytat:
2006-09-26 20:44:26, lleszek pisze:
4. Dużo jest zachodu z takim zaworem?


Jedna uwaga!!! Żeby założyć zawór musisz mieć ins. gazową (dokładniej -założone tzw. trójniki na przewodach wodnych). Jeśli nie masz trójników to zakłócisz prawidłowy obieg płynu chłodzącego silnika. A montaż zaworu? Filozofia żadna. Przecinasz przewód, montujesz zawór za 30zl, przeciągasz linkę do sterowania zaworem do kabiny, albo zostawiasz pod maską .... i to wszystko. Zamontowanie zaworu trochę pomaga. Jednak w Espero system wentylacji jest spieprzony całkowicie......Zresztą bardzo dokładnie opisał to Robert_S.