Pare pytań o kute tłoki-> do zeteca 1,6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. do mojego silnika 1,6 zetec zdobylem kolektor metalowy,przepustnice oraz kolektor wydechowy od silnika 1,8....
Moje pytanie brzmi -> czy jest sens to zakladac? w zamysle mam lepsze napowietrzenie silnika oraz lepszy odbior spalin (ale to tylko teoria) . Nie mam pojecia czy kolektor od 1,8 bedzie mozna przykrecic do tego bloku itd....
Ma ktos wiedze w tym temacie ?


[ wiadomość edytowana przez: p_s_y_c_h_o dnia 2006-09-30 16:01:34 ]
  
 
up -->
  
 
a czy kolektory miedzy 1,6 a 1,8 roznia sie czyms w ogole
wkoncu jeden i drugi to zetec

oczywiscie wydechowe




[ wiadomość edytowana przez: kainek dnia 2006-09-19 16:59:15 ]
  
 
a od jakiej wersji 1.8? bo jak 105KM to nic CI to nie da bo jest to samo.. jakbyś miał od 130KM to przynajmniej przepustnica jest wieksza ale i tak by Ci nic nie dała poza większym spalaniem więc po prostu może sobie daruj tą operację
  
 
czyli podsumowujac.... 1,6 zetec od 1,8 efi rozni sie tylko i wylacznie rozmiarem cylindrow tak ?

a to inne pytanie czy podejdzie ten metalowy kolektor .. aktualnie jest plastikowy i moznaby go bylo wymienic na metalowy -> tak na przyszlosc
a jesli chodzi o wydech to thx kainek za info ..teraz tylko zajme sie dolotem
  
 
zasadnicze pytanie ktory 1,8 105 115 czy 130 km
  
 
kolektor jest od koelgi zera od 105KM ... ale pomysl mam taki aby kolektor wstawic od 105KM i dolozyc przepustnice od 130km...a wszystko w silniku 1,6
troche pomieszane wiec sie zastanawiam czy to bedzie chodzic....
  
 
zapomniałeś tu jeszcze dodać ze ty masz plastikowy kolektor
  
 
up...-> i poza kolega zeberko robil to ktos jeszcze ??
  
 
wrzucam pytanie w tym watku zeby nie zasmiecac bo powiedzmy ze to czesc jednego planu

Mam nastepujace pytanie: potrzebowalbym kute tloki do zeteca 1,6.... taki wydatek to ok.2tys.zl. ( i tak mi zaproponowano ) razem z kutymi korbowodami.... .
Pytanie jest inne czy moglbym zalozyc tloki od silnika 1,6 RST do zeteca ? One seryjnie takze byly kute i przygotowane pod.. (kazdy chyba wie co )

Robil ktos juz cos takiego ??
  
 
Jakbym miał wydać 2 tysiące na tłoki i korbowody to bym wolał pomyśleć o przekładce silnika.
  
 
tematu przekladki silnika nie ma i nie bedzie nie pytac czemu ten silnik juz jest zrobiony dobzre bo sporo kasy w noiego poszlo teraz plan jest go przystosowac i zostac na swoich smieciach.... pytanie czy sie uda ?
  
 
tłoki nod rst 1.6
średnica cylindra 79,96 mm
śkok tłoka 79,52 mm
śtopień śpręsenia 8,3
wszystko oprócxz tego ostatniego jest takie same jak w kjazdym silniku 1,6 cvh

nie wiem jakie są w zetecu
i nie dam sobie palca odciać ale chyba nie podejdą

[ wiadomość edytowana przez: arekturbo dnia 2006-09-30 20:15:41 ]
  
 
nawet najlepiej zrobione 1,6 nie wytrzyma tyle w "dupowozie" co 2.0 dohc ( to też "zetec ino bez logo zetec"
a raczej odwrotnie tzn zetec to dohc
przy dzisiejszych ułatwieniach prawnych ( nie mylić
z obostrzeniem dla OC) wolalbym zmienić na 2.0 lub/(i) dodać turbawkę
ps dupowóz - auto z silnikiem typu masowa seryjna kicha
wg (moje prywatne kompendium)grabowski tuning praca dyplomowa ....
  
 
no grabowski to juz tez wiem o co chodzi
Cytat:
nawet najlepiej zrobione 1,6 nie wytrzyma tyle w "dupowozie" co 2.0 dohc


zapraszam zrobione 2.0 jak skoncze projekt naprawde zapraszam i wtedy prosze oceniac czy mialem racje
jesli wycisnac 1,2 bara w 1,6 to tez bedzie fruwac
  
 
Cytat:
2006-09-30 21:03:17, le-mar pisze:
dodać turbawkę ps dupowóz - auto z silnikiem typu masowa seryjna kicha wg (moje prywatne kompendium)grabowski tuning praca dyplomowa ....



Łatwo się mowi dodac turbine. Ale jeszcze dochodzi cały układ napędowy tej turbini no i oczywiście chłodzenie