Silnik 1.4(uno,tipo) - prosba o opinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi o opinie o silniki 1.4,na wtrysku z uno,tipo....
Jak ktos miał doczynienia z tymi jednostkami w zyciu...pisac.
Jaka awaryjnosc,spalanie...I czy ogólnie silnik sie nadaje czy wielki h** z grzybem....
I czy to jednostka z seri "fire"...czy wczesniejsze konstrukcje.
I z jakimi skrzyniami sie to da spiac??czy tylko z CC,SC,czy uno...czy to obojetne

[ wiadomość edytowana przez: Buczek21 dnia 2006-09-27 17:14:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2006-09-28 12:38:05 ]
  
 
to nie silnik z rodziny fire to rodzina 128 ritmo itp. poochatego mama takim jezdzi poochaty tez czasem to pewnie cos o eksploatacji naskrobie, nie zepniesz tego raczej ani ze skrzynia od fire ani od ohv ani pewnie od brazylijskiego 1050 1300 bez flanszy.
  
 
To jest silnik 1,1 z zastavy/128 z wiekszym wykorbieniem. Tloki 80 mm wiec mozna tanio wyremontowac. Ma chyba hydro popychacze. W Tipo spalal mi 6l benz / 8l gazu w trasie. Gaznik, 78km.
  
 
Moi rodzice fruwają uniaczem 1.4 i.e Silnik jak dla mnie to rewelacja. To jest jakaś tam wersja najmocniejsza tego una (75KM)Na wtrysku. Auto jako tako przystępne z sylwetki tylko słaba blachara ale jego wartośc moim zdaniem podnosi tylko ten silnik. Osoobiście POLECAM!!
  
 
tloki 80,50 yapko
  
 
Image Hosted by ImageShack.us
(mogą być niedokładności)

Image Hosted by ImageShack.us
  
 
śmigałem dość długo takim uniaczem i dla mnie super autko silnik kręci bardzo wysoko na oko ponad 7000obr/min spala zalezy jak sie jedzi nie mniej niż 6 ja nim w krakowie wyciągnąłem 180 bez problema i myślę że więcej by poszedł ale na 100 wtedy spalił mi 12, ogolnie do 100km/h na 5 biegu czyli w trasie bardzo oszczedny, nie bardzo awaryjny jednye co mi sie nie podoba w nik to zawory na plytki ustawiane ale cóż nie często sie to robi.
  
 
ok,jako ze widze chwalicie ta jednostke...
Pytanie z czym połaczyc ten silnik??Jak skrzynia podpasi??Najlepiej cos o jak najmniejszych gabarytach...Zeby duzo nie kombinowac w komorze 127....Chodz bez wycinania lewej podłuznicy bewno sie nie obejdzie
  
 
Cytat:
2006-09-27 23:17:20, Buczek21 pisze:
ok,jako ze widze chwalicie ta jednostke... Pytanie z czym połaczyc ten silnik??Jak skrzynia podpasi??Najlepiej cos o jak najmniejszych gabarytach...Zeby duzo nie kombinowac w komorze 127....Chodz bez wycinania lewej podłuznicy bewno sie nie obejdzie



4 biegi z Zoski, tania i latwo dostepna skrzynia, troche krotka na trasy... Ritmo ma dluzszy dyfer.

PS.
  
 
tak jak japko napisal, skrzynia z ritmo 60, 4 biegowa, ma dyfer 3,76 czyli dluzszy od dyfra w analogicznej skrzyni z zastawy i 128{4.07} i troche krotsza jedynke , efekt jest taki ze brak 5 biegu jest odczuwalny dopiero kolo 120 kmh, mam taka skrzynie w zagazowanym ritmo 1.1 i mimo "slabosci" silnika jezdzi sie przyjemnie i nie potrzeba skrzynki 5 bo silnik 1.1 jest za slaby na taka skrzynie, co innego 1.4
  
 
Jeżeli to ten sam co siedzi we fiacie palio to nie polecam - alternator co dwa lata nadawal sie do wymiany A tani on nie jest poza tym ok.
  
 
w palio chyba 1.4 ale 12v siedzi, tez nie polecam i nie ze wzgledu na alternator
  
 
rodzice mieli tipo 1,4 ale na gaznku, moce i fajnie sie zbieralo ale mojej mamie palilo 10-12 w miescie .
  
 
Cytat:
2006-09-28 09:35:39, Bart128 pisze:
w palio chyba 1.4 ale 12v siedzi, tez nie polecam i nie ze wzgledu na alternator



Dokladnie, zwalone smarowanie walkow, krzywki sie zjezdzaja szybko, "panewki" walkow puszczaja cisnienie i remont po 100-150 tysiacach...
  
 
jezdze od maja uno 1.4 - zawias sie powoli sypie ( poduszka tylna, gumy od staba) ale na silnik nie moge narzekac, kreci sie ladnie, trudno go zajechac 70 hp i w miare rusza ta buda. tylko jak patrze na kolektory po tej samej stronie ( od strony grodzi) to mnie rzuca jak mysle o jakims dlubaniu