Nie pekajacy kolektor??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Znalazlem cos takiego na allegro i pomyslalem sobie,ze spytam sie doswiadczonych LOB-owcow,czy warto jest kupic cos takiego,czy to zwykla tandeta z chwytem reklamowym:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=88717656

Pozdrawiam
  
 
cięzki temat z tymi kolektorami. Jaieś 8 miesięcy temu kupiłem nowy kolektor GM, oraz nową uszczelke GM. Zrobiłem na nim może 14tyśkm i już sa przedmuchy. Tak przynajmniej uważa mechanik. Wszytko się okaże jutro, bo padła mi uszcelka pod głowicą. Szykują się niezłe wydatki.
Co do kolektora, problem nie jest w stopie żeliwa z którego wykonany jest kolektor, tylko w grubości scian w głowicy. Częśc szybciej się studzi i robią się naprężenia. Tak przynajmniej słyszałem. Ja brał bym ten zamiennik. Jest tańszy od orygianłu o ok 300 stówki, a o używanym za 250-300zł zapomnij, bo nikt ci nie da gwarancji że i ten ci nie pęknie za miesiąc. Sam trenowałem temat, i z używkami nie warto się bawić, chyba że tak do 150zł i nie spawany.
  
 
Wiesz? niby nie słyszałem żeby było głośno o jakichś "wzmocnionych" kolektorach, są co prawda kolektory 4w1 czy też 4w2w1 lub tzw "barany". nie bardzo wiem czy ten kolektor jest taki dobry i nigdy nie pęknie choć wygląda solidnie. Ważne żeby był dobrze wykonany, z kolei weź pod uwagę że nie polecają go do wersjii 20LET więc czy to jest taka rewelka to nie dam sobie ręki uciąć. Z drugiej strony byłbym skłonny zaryzykować biorąc pod uwagę cenę.
Nie wiele Ci pomogłem wiem, ale na Twoim miejscu pojeździłbym po lepszych warsztatach (w szczególności tych co zajmują się tuningiem) i spytał czy znają taką firmę i co myślą o produktach tej firmy, i czy rzeczywiście tyle kosztuje u importera

Ze swojej strony mogę Ci dać lepszą odpowiedź jutro. Zadzwonie do chłopaków z różnych firm tuningowych w okolicach wawy i się popytam

pozdro
  
 
Katanos: No wlasnie i tu mam dylemat.Ale dzieki za pomoc i bede wdzieczny jesli uda ci sie dowiedziec czegos wiecej.

Czacha: Jak ci padla uszczelka pod glowica to troszke wydasz.Mam nadzieje,ze nie wyjdzie nic wiecej.A ile placiles za uszczelke do kolektora jesli mozna spytac?

  
 
zniecirpliwością czekam az mechaniory zdejmą głowce. Wtedy wszystko się okaże. Już szykuje kaske.
Uszczelkę pod kolektor kupiłem oryginalną, metalową wielowarstwową. Kosztowała 95zł , innej nie mieli. (Są ponoć tańsze również GM, koszt 45zł). Poszukaj od Daewoo Leganzy, ponoć te są lepsze ipasują. Wpisz w wyszukiwarke na forum uszczelka leganza, napewno coś znajdziesz, temat już wałkowaliśmy
pozdro
  
 
Zastanawiam się czy pękanie kolektorów nie ma nic wspólnego z katalizatorem?
Koledze jak się lekko przypchał kat to klektor swiecił w nocy ( oma A)
Może kłopoty z odpływem spali mają jakiś związek z kolektorami?
Czekam Panowie i Panie na dyskusję.
  
 
Dzieki juz znalazlem o uszczelce do leganzy.Chyba tak zrobie jesli jakosciowo lepiej sie sprawuje.
  
 
a czy nie ma gdzieś jakiegoś warsztatu tuningowego który robiłby kolektory rurowe, wydaje mi się że to by było nizłe rozwiązanie. po pierwsze lepiej silnik oddycha, lepszy przebieg mocy i momentu, lepsze wykorzystanie mieszanki. same plusy
  
 
Cytat:
2006-03-08 11:34:58, rafcio19 pisze:
a czy nie ma gdzieś jakiegoś warsztatu tuningowego który robiłby kolektory rurowe, wydaje mi się że to by było nizłe rozwiązanie. po pierwsze lepiej silnik oddycha, lepszy przebieg mocy i momentu, lepsze wykorzystanie mieszanki. same plusy


Ja o to walcze juz rok i nie ma chetnych na zrobienie takowego kolektora rurowegodo 2.0 xev
  
 
Pierwsa i podstawowa sprawa: jaki bylby koszt zrobienia takiego kolektora do omy?Bo pamietam sprawe,chyba wlasnie kolektora robionego na zamowienie za ok. 1000pln. A to kwota relatywnie niemala zwazywszy na fakt,ze moza teraz kupic uzywki na niewielkie pieniadze. Tylko nie pamietam,czy to o tamta sprawe chodzi
  
 
cha ja też mam X20xev i od dłuższego czasu chodzi mi to po głowie, w tych wszystkich programach typu monster garage, jak narodziła sie terenówka itp, faceci wymieniaja kolektory na rurowe. poszperam po necie za czymś takim i dam znac. a najfajniesze jest to że dla miłośnikóe wszelkich odmian fiatowskich silników 1.6 starszej generacji czyli FSO, Lady, Mirafiori itp jest taki kolektor w sprzedaży, od ploneza PLUS tam zastosowali takie ustroistwo bo z silnikiem już więcej nic nie dało sie zrobić to siegnęli do rezerw tuningowych.
  
 
no i znalazłem jakis ślad
http://calibragroup.pl/forum/viewtopic.php?p=53730&sid=c5a543ed433a87851fe7012a435e9a29
przy Calibrze, Astrze, Vectrze silnik jest poprzecznie do osi pojazdu i to jest największy ból bo do Omesi po prostu może sie nie zmiescić, a szczególnie w wersji z klima gdzie tamtedy przechodzą węże ssssssssss.
  
 
no i gadałem z ludźmi.
Prezes daj sobie spokój z tym kolektorem cp znalazłeś na allegro bo to nic innego jak zwykły zamiennik i to w dodatku nie zaspecjalny. Poza tym praktycznie nikt nie słyszał o kolektorach Twin-Tec więc jestem pewien że nie chciałbym się ładować w kolektor o którym w sumie nic nie wiadomo. Po prostu odpuść.

Co do tematu kolektora rurowego tzw "barany" to jest to świetny pomysł Rafcio. Zrozumiałe że dorobienie będzie kosztowało ale koszta w porównaniu z późniejszą eksploatacją są relatywnie opłacalne.
Kolektory takie mają małe opory i dużo szybciej opróżniają spaloną miesszankę czyli po prostu szybciej wydychają syf poza auto. Drogie są ztego powodu że pracy jest w pyte żeby to dobrze zrobić (trzeba każde zakrzywienie przymierzać i przeliczać dane). Ogólnie robota dla fachowca. Z drugiej strony nie sądze żeby koszt był mniejszy niż 700 pln ale też nie powinien przekroczyć 900.

W porównaniu z kolektorem który znalazł Prezes ( obniżka na 480 z 900) to nie sądzicie że lepiej już zainwestować w kolektor rurowy i pozwolić silnikowi na swobodne oddychanie? I tak trzeba wyłożyć kasę a kolektor ze względu na niskie opory przepływu jest praktycznie elementem nie ulegającym pęknięciom. Niema zamkniętych profili i zakrzywień których od groma w seryjnych kolektorach.

Wolność oddechu dla silnikaaaa!!!
  
 
mam spawany i jeżdze juz 2 lata i w miare jest spokój, ale najlepszym sposobem mam nadzieje który wprowadze w życie to 3.o v6
  
 
ja mój próbowałem spawać u dwóch "fachowców". Żaden nie dał rady. Zaraz pękało obok, itp. spawali na różne sposoby, i nic. Jeden gość ślusarz mówił, że te kolektory ciężko spawać, bo są mocno zasiarczone. Nie wiem jak jest z nimi, wywaliłem kupe kasy na nowy i ten też już przepuszcza pod uszcelką. Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą chłopaki splanują go na nowo i powinno być git. Czekam za moim pojazdem, mna być gotowy do soboty
  
 
Dzieki Katanos za zbadanie spawy. Juz zamowilem uzywany kolektor+usczelki pewnie od leganzy-tez polecane na forum i powinno byc dobrze
  
 
czacha spieszę cie poinformować że spawanie kolektora powinno sie przeprowadzać metodą tig czyli elektrodą wolframową w osłonie gazów szlachetnych . Druga sprawa to materiały, zwykła stal się nie nadaje i trzeba dobrać odpowiedni stop o niskiej rozszerzalności termicznej. w polsce firma Michael robi takie kolektory ale tylko do fiatów.

[ wiadomość edytowana przez: rafcio19 dnia 2006-03-09 16:37:56 ]
  
 
jeszcze jedna sprawa
czy ktos z was ma zamontowaną strumienicę w miejsce katalizatora, bo ja swojego kata musiałem wyciąć bo sie rozsypał i blokował wydech.
  
 
Cytat:
2006-03-09 09:32:28, Prezes2000 pisze:
Dzieki Katanos za zbadanie spawy. Juz zamowilem uzywany kolektor+usczelki pewnie od leganzy-tez polecane na forum i powinno byc dobrze


nie tak szybko.........
od leganzy pasuje przy silniku ale wylot na dwururke jest zupełnie inny.........
próbowałem
mam kolektor do leni nowy za 500 pln
  
 
To moze lepiej zostane przy orginale GM. Dzieki za przestroge Fomin!