Niezwykła elastyczność TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio przeprowadziłem ekperyment. Na kazdym polejnym biegu pozwalałem obrotom spaść do minimum, czyli okolo 1000 obrotow. Udawalo sie to nawet na V biegu, auto sie nie dusilo, nie dostawalo wibracji, nie szarpa;p. Po wcisnieciu gazu do podlogi bardzo bardzo delikatnie sie rozpedzalo im wyzsze obroty tym sila ciagu byla wieksza. Od 1800 zaczyna pompowac turbina, przy 2200 obrotow pelny ciag az do 4500.

  
 
Zgadza się. Jestem też zadowolony z elastyczności mojego TD. Very postive feelings
  
 
serio, serio?
  
 
tak to już jest z naszymi dieselkami.
  
 
A ja mam benzynkę 1,4 i sprawdzałem tylko na 3, na wyższych nie mam za bardzo gdzie sprawdzić, ale kiedyś sprawdzę. Na tej 3 spokojnie jechał. ZTCW powinien jechać na wszystkich biegach na najniższych obrotach, nawet w instrukcji podaje się prędkości na poszczególnych biegach przy obrotach 1000.
  
 
mi sie wydaje ze dopiero zaczyna ciagnac od 2400-2500 obr/min
ponizej tez sie rozpedza ale nie tak predko.
co do elastycznosci to chyba nie nalezy tak robic ze na 5 biegu masz 1000 czy 1500 obr i wciskasz pedal gazu do oporu bo niszczysz wtedy silnik a i spalanie tez rosnie.
przy takich obrotach na V lub 4 biegu trzeba operowac gazem delikatnie i stopniowo go wciskac w miare przyspieszenia.
  
 
ale nikt mi nie powie ze 1,8 TD jest mułowaty