Gasnący silnik na gazie na wolnych obrotach (EFI CVH 1,6)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie.
Mam taki problem, tak jak w temacie, gaśnie mi silnik na wolnych obrotach jak już jest ciepły. Silnik to EFI CVH 1,6. Na benzynie nie gaśnie ale ma mniejszą moc niż na gazie i no chodzi gorzej. Wymieniłem świece i przewody. Przy okazji wymiany świec zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i wyszło: 12,5 10,5 9,5 12,5. Mechanik mówił mi że właśnie przez zbyt niskie cisnienie mi gaśnie. Czy tak rzeczywiście może być? Dlaczego na benzynie nie gasnie a na gazie tak? Co może być do naprawy w związku z niskim ciśnieniem w cylindrach? Co oprócz niskiego ciśnienia w cylindrach może być przyczyną gaśnięcia silnika na gazie?

z góry dziękuję za pomoc
  
 
zmien mechanika a z gazem jedz na ustawienie.moze masz gdzies nieszczelnosc?
  
 
Tak w sumie też wypada żebym zrobił wymiane oleju, więc wymyśliłem że może czas przejść na minerala skoro jest za małe ciśnienie w cylindrach. Do tej pory auto jeździło na półsyntetyku 10W40 a ma już przejechane ponad 150000 więc przejście na gęstszy olej powinno być odczuwalne na korzyść. Co o tym myślicie?

A co do gaśnięcia na gazie to jeszcze jest taka szansa że wlot powietrza jest za bardzo otwarty (u mnie jest zmontowany słynny patent z puszką) i może sie okazać że wystarczy zmienić wielkość otworu i bedzie ok. A jutro rano i tak jade na regulacje ukł.gazu.
  
 
jedz do innego mechanika i jeszcze raz niech ci sprzwdzi cisnienie
  
 
i sprawdź wtryskiwacze i czy nie zasysa Ci powietrza za przepustnicą.
  
 
więc tak, sytuacja ulegla zmianie. byłem dziś rano w warsztacie specializującym się w regulacji instalacji gazowych. po podregulowaniu problem gasnięcia zniknął ale za to pojawiły się dodatkowe pytania.
Zarówno na benzynie jak i na gazie silnik opornie nabiera obrotów. Goście sprawdzali takim urządzonkiem jak chodzi zapłon na każdym garku i okazało się że jest za wczesny. jak wiadomo w essim zapłonu sie nie reguluje a mapa zapłonu brana jest dynamicznie z czujników w róznych miejscach silnika. u mnie to wygląda tak jakby kąt zapłonu nie zmieniał się właściwie wraz ze zmianą obrotów.

Pytanie: czy miał ktoś podobny problem, może ktoś wie gdzie są te czujniki odpowiedzialne za mape zapłonu? ewentualnie co jeszcze sprawdzić ??

PS. To wrzucam tutaj jako zakonczenie sprawy a o mapie zapłonu zacznę nowy temat

[ wiadomość edytowana przez: Al_Capone dnia 2006-10-03 09:55:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: Al_Capone dnia 2006-10-03 09:56:39 ]