MotoNews.pl
9 Swiatła w Esperalu (167381/26) - NT
  

Swiatła w Esperalu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Światła przednie w Esperalu wiadomo słabe . Wymiana mijania na Philips Vision Plus 50% trochę polepszyło . Dołożenie przekażników
na mijania i drogowe plus drogowe świecą razem z mijania - dużo lepiej. Ale ostatnio jechałem Renią 19 z 90 roku lampy H4 55/60W
i tam mijania dużo lepiej niż w mim esperalu po przeróbkach lampy podobnie zużyte jak u mnie. i tak sobie myślę że lampy H1 są konstrukcyjnie do kitu . Kolega w Oplu Omedze z 95 roku też ma H1 i światła również cienkie. Proszę o opinie w tym temacie
  
 
Po co ten wątek? Pozostaje Ci się przyzwyczaić, albo zmienić złomero na 16 letniego francuskiego trupa.
  
 
Cytat:
2006-11-30 12:28:46, jery44 pisze:
... i tak sobie myślę że lampy H1 są konstrukcyjnie do kitu...



Jeżeli już to nie lampy a żarówki.

Tak się składa, że każda technika ma swoje plusy i minusy.
Żarówki H1 lata świetności mają już za sobą.
Obecnie w technice halogenowej w miarę trzymają się żarówki klasy H7.
Niby technika prawie ta sama a jednak żarówka - żarówce nie jest równa.

Na ten temat można napisać cały elaborat.
Moja praca inżynierska obejmowała go dość obszernie.

Jeśli sam temat Cię interesuje proponuję zapoznać się z dostępnymi na rynku badaniami nad żarówkami halogenowymi stosowanymi w technice motoryzacyjnej. W naszym kraju tego typu badania przeprowadza PIMot oraz ITS (Instytut Transportu Samochodowego).

Poza tym jest kilka ciekawych pozycji książkowych, traktujących tą problematykę w sposób naukowy.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
nie możnaby zaadoptować H7 do naszych reflektorów?
  
 
pracowałem praktycznie nad zagadnieniem i wg. mnie problem pośrednio tkwi w przewodach zasilających żarówki bo kiedy na próbę zamontowałem żarówkę 100W to świeciła ciemniej niż tradycyjna 60W. Powód : napięcie zasilania na jej zaciskach wynosiło 10,9 - 11,2V !!! przy napięciu akumulatora w tym momencie 12,2V. W związku z tym planuję na wiosnę dobrać się do wiązki przewodów - czy całej drogi zasilania reflektorów - i zasilić je za pośrednictwem przewodów o większym przekroju (4 - 6mm/2). To powinno częściowo rozwiązać problem. Same przekażniki ze stykami wielkości łepka od szpilki też nie są bez winy. To samo dotyczy sygnału dźwiękowego... też nie pracuje przy pełnym napięciu zasilania.
Tak bym widział częściowe rozwiązanie problemu lepszych swiateł w espero. A wogóle to ta cała koreańska oszczędnościowa instalacja jest do d... i to chyba we wszystkich Daewoo. W rowerze z dynamem też mam takie grube przewody...
  
 
wyczyść jeszcze reflektory, a na pewno zauważysz róznicę.....

co do żarówek H4... miałem w nubirze i świeciło to tylko ciut lepiej niz w espero....

w mercedesie mam teraz H7 , świecą duuużo lepiej.... światła w espero to przy tym świeczki.....
  
 
kiedyś jechałem astrą II (tzn byłem wieziony)
zadałem kierowcy dwa pytania:
1. "ładnie świecą te ksenony" (okazało się oczywiście że to nie są ksenony, ae byłem w szoku porównując te światła do esperowych)
2. "ile pali ten dizelek?" heh okazało się że to silnik 1,6 benzyna, tylko warczy okrutnie z racji dużo gorszego niż w espero wygłuszenia...

Więc każdy kij ma dwa końce - ja wybieram espero
  
 
Cytat:
2006-11-30 12:43:21, piotr_ek pisze:
Po co ten wątek? Pozostaje Ci się przyzwyczaić, albo zmienić złomero na 16 letniego francuskiego trupa.


Kolego jeżeli nie masz nic do powiedzenia to się nie odzywaj
  
 
Cytat:
2006-11-30 20:04:05, jery44 pisze:
Kolego jeżeli nie masz nic do powiedzenia to się nie odzywaj


...jak można być 376 dni na naszym forum i wyskoczyć z takim tekstem do Piotr_ka

...wiem że Święta blisko ale za wczas się urywać z choinki

Sooorki za OT...jak mawia Adaś ...NMSP
  
 
Cytat:
2006-11-30 20:11:15, bogdan1 pisze:
...jak można być 376 dni na naszym forum i wyskoczyć z takim tekstem do Piotr_ka ...wiem że Święta blisko ale za wczas się urywać z choinki Sooorki za OT...jak mawia Adaś ...NMSP

dlatego ze jery44 jest z Malborka a tam sa dzielni wojowie zreszta w Olkóshu tez kiedys byli przeto sa grody z tego co pamietam


[ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2006-11-30 23:36:05 ]
  
 
Cytat:
2006-11-30 20:04:05, jery44 pisze:
Kolego jeżeli nie masz nic do powiedzenia to się nie odzywaj



Ojć... przepraszam najmocniej. Niestety prawda jest taka, że obojętnie co zrobisz to i tak będzie chu*nia w porównaniu z wieloma autami z 2-giej połowy lat 90-tych.
Obawiam się też, że grubsze kable nie spowodują polepszenia oświetlenia bo niby czemu. Oryginalne okablowanie się przegrzewa, wywala bezpieczniki? Nie! Znaczy jest wystarczające, a kablem o grubości 1 cm nie prześlesz więcej mocy niż pobierają żarówki.
  
 
Cytat:
2006-12-01 07:07:52, piotr_ek pisze:
Ojć... przepraszam najmocniej. Niestety prawda jest taka, że obojętnie co zrobisz to i tak będzie chu*nia w porównaniu z wieloma autami z 2-giej połowy lat 90-tych. Obawiam się też, że grubsze kable nie spowodują polepszenia oświetlenia bo niby czemu. Oryginalne okablowanie się przegrzewa, wywala bezpieczniki? Nie! Znaczy jest wystarczające, a kablem o grubości 1 cm nie prześlesz więcej mocy niż pobierają żarówki.



..Być może nie mam racji z tymi grubszymi przewodami, ale w takim razie dlaczego żarówka(i) 100W świeciły ciemniej niż 60W ? i dlaczego na zaciskach żarówek było ok. 11V a nie 12 - 13V ? Teraz jeżdżę ponownie na 60W i napięcie na nich zbliżone jest do 12V (dokładnie nie pamiętam ile było przy pomiarze). Tak mi się wydaje, że obydwa reflektory zasilane są z jakiegoś wspólnego ...miejsca, ..punktu, ..zacisku ... i kiedy zastosuje się żarówki 100W x 2 = 200W A 200W : 12V = 16 - 17A... Po drodze jeszcze jakieś złączki, styki, zaciski i.... wg. mnie te oryginalne przewody i punkty połączeniowe "liźnięte" znakiem czasu, ciężko radzą sobie z przewodzeniem takich prądów. Skoro napięcie na zaciskach żarówek wynosiło ok. 11V to znaczy, że po drodze był opór, grzanie się , straty i... ot efekt.
Jeśli od czegoś sie nie rozpocznie to światła się nie poprawią..
....A kiedyś w gazecie branży motoryzacyjnej natrafiłem ogłoszenie firmy, która zajmowała się przerabianiem czy montowaniem reflektorów ksenonowych w miejsce tradycyjnych - podobno w większości samochodów - .Wtedy jeszcze espera nie miałem więc mnie to nie zainteresowało. Teraz z chęcią powróciłbym do tematu. ciekawe za ile ten luksus....
  
 
Cytat:
2006-11-30 23:34:32, markon pisze:
dlatego ze jery44 jest z Malborka a tam sa dzielni wojowie zreszta w Olkóshu tez kiedys byli przeto sa grody z tego co pamietam [ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2006-11-30 23:36:05 ]


Zgadza sie i nawet pracuje w siedzibie Wielkich Mistrzów Zakonu
Sorry jeżeli kogoś obraziłem.
Temat wywołem ponieważ moim zdaniem reflektory i żarówki H1
są przestarzałe i chyba nigdy nie będą odpowiednio oświetlały drogę

[ wiadomość edytowana przez: jery44 dnia 2006-12-01 07:51:10 ]
  
 
Cytat:
2006-12-01 07:37:11, nawigator5 pisze:
..Być może nie mam racji z tymi grubszymi przewodami, ale w takim razie dlaczego żarówka(i) 100W świeciły ciemniej niż 60W ?



Bo jak sam zauważyłeś przewody, jak i sam reflektor dostosowane są do żarówek 60W. Przy 100W nie dość, że będzie słabo świeciło, to jeszcze przewody mogą się grzać.

Cytat:
.A kiedyś w gazecie branży motoryzacyjnej natrafiłem ogłoszenie firmy, która zajmowała się przerabianiem czy montowaniem reflektorów ksenonowych w miejsce tradycyjnych - podobno w większości samochodów - .Wtedy jeszcze espera nie miałem więc mnie to nie zainteresowało. Teraz z chęcią powróciłbym do tematu. ciekawe za ile ten luksus....



Jeśli to prawdziwe ksenony to... sprzedaj złomero, dołóż kasę przeznaczoną na te ksenony i kup lepsze auto.
  
 
...No i pewnie jesteśmy u sedna sprawy i w punkcie wyjścia. Reflektory w espero są do d.... czyli konstrukcyjnie niedopracowane. Podobnie sprawa się ma, czy się miała we Fiacie punto I. On też miał podobnie wąskie i beznadziejne oświetlenie. Punto II z reflektorami typu "projektor" też nie zdało egzaminu. Dopiero wersja punto III i ta najnowsza z ..normalnymi okrągłymi reflektorami, zdaje egzamin - co widać na drodze - pierwotna linia punto została mocno zliftingowana, ale światła ma konkretne. A co do zmiany espero na coś innego to narazie nie planuję ....może kiedyś Chairman...

No to niech ktoś wymyśli ...jak zaadoptować żarówkę H7 do potrzeb espero
  
 
Cytat:
2006-12-01 07:49:50, jery44 pisze:
Temat wywołem ponieważ moim zdaniem reflektory i żarówki H1 są przestarzałe i chyba nigdy nie będą odpowiednio oświetlały drogę



No widzisz... dlatego napisałem "po co ten wątek". Lepiej będzie jak... się zmieni auto
  
 
Cytat:
2006-12-01 08:11:42, nawigator5 pisze:
No to niech ktoś wymyśli ...jak zaadoptować żarówkę H7 do potrzeb espero


Bierzemy żarówke H1 idziemy do zlotnika i przegraweroeyeujemy 1 na 7 i mamy H7.
  
 
Cytat:
2006-12-01 07:37:11, nawigator5 pisze:
..Być może nie mam racji z tymi grubszymi przewodami, ale w takim razie dlaczego żarówka(i) 100W świeciły ciemniej niż 60W ?



Ja mam oryginalne cienkie przewody i zarówki 100W świecą mi o ok. 50% mocniej od Tungsramów 55W+50.
Zarówki 100W u Ciebie świecą ciemniej ponieważ cały prąd idzie bezpośrednio przez przełącznik pod kierownicą. Przy okazcji wypalając styki w tymże przełączniku.
Wystarczy zamontować przekaźniki na swiatła aby zobaczyć dużą porawę już przy standardowych żarówkach.
  
 
Cytat:
2006-12-01 07:37:11, nawigator5 pisze:
....A kiedyś w gazecie branży motoryzacyjnej natrafiłem ogłoszenie firmy, która zajmowała się przerabianiem czy montowaniem reflektorów ksenonowych w miejsce tradycyjnych - podobno w większości samochodów - .Wtedy jeszcze espera nie miałem więc mnie to nie zainteresowało. Teraz z chęcią powróciłbym do tematu. ciekawe za ile ten luksus....


Taka przyjemność kosztuje 6-7 tyś zł.Piszę tu o prawdziwych xenonach, gdzie stosuje się specjalny reflektor, system samopoziomowania snopu światła,spryskiwacze reflektorów itp.Przeróbki kosztujące 200-500zł są to pieniądze wyrzucone w błoto.Szkoda sobie dupy zawracać czymś takim, a potem przerabiać na serię,żeby odzyskać dowód rejestracyjny .Jeżeli chcesz się poczuć lepiej kup sobie w biedrące żarówki z napisem xenon i wtedy jesteś gość.
  
 
To fakt... jak każdy "pies" przy kontroli bedzie zabierał dowód za brak homologacji na swiatła to ......niech se odrazu weźmie cały samochód
Zastosuje to o czym pisałem wcześniej czyli grubsze przewody, przekaźniki w układzie zasilania, załączanie jednoczesne reflektorów św. krótkich i drogowych, żarówki 100W z biedronki oczywiście i jeszcze chciałbym opuścić snop świateł przeciwmgielnych niżej - a nie tak jak teraz u mnie świecą po drzewach - ale u mnie sie nie da opuścić!!!!!! jak te szajsy opuścić, żeby świeciły tak jak u kolegi Adama 4302 na fot. 3 /jego galeria/ ..pochwalcie się jak je opuścić, bo u mnie już brak regulacji w dół ??? wyrzucic tą przesłonkę ?
(a może jest możliwość zastosowania wymiennie wkładu dalekosiężnego zamiast p-mgi)
I w ten sposób musi być jaśniej