1.8 TDi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i stało sie kupiłem sobie MK7 TDi. r 97
Wrazenia:
1 bieg bez emocji potrafi zapiskac gumami ale bardzo krotki.
2 bieg pobobny jak na benzynie ale tez jakby trosze krotszy niz na Pb
3-ka no tu juz sie zaczyna zabawa targa niezle lepszy kop niz w benzynie
4 no tutaj to juz pogrom dla benzyniakow poprostu bajka wskazowka predkosciomierza z 80 do 120 km/m zapyla jak zwariowana i czuc ze auto bardzo mocno ciagnie. nawet 100 konne benzyniaki wymiekna.

5. tez daje niezlego kopa tak do 160 dalej nie probowalem.

ogolnie wrazenia BDB silnik glosniejszy od pb (klekocze) ale dymow nie puszcza nawet przy gwaltownym przyspieszaniu.
puszcza tylko bardzo maly dymek jak zapala sie go po nocce po czym od razu przestaje.

Teraz prosba prosze o jakies info na temat auta z tym silnikiem moze jakas literatura.
interesci mnie co sie wymienia przy jakim przebiegu, osiagi silnika, jakie obroty lubia te diesle ???
chodzi mi o to zebym go dobrze traktował a nie katował przez niewiedze.

  
 
Są dwie bardzo ważne zasady dotyczące używania turbiny/turbo-sprężarki/
Po pierwsze, nie wolno wchodzic na wysoki obroty zaraz po odpaleniu silnika.Chodzi o to że turbina jest zimna i powinna troszke pochodzic.
Po drugie: po bardzo dynamiczne jeździe pozwól turbinie troche sie ochlodzić i dopiero zgaś silnik
Nie chodzi tu /w obu przypadkach/ o czekanie 10 minut czy cos takiego.Mówie chociaż 30sekund - 1 minuty minimum.Bedzie dobrze...
Zapomniałem dodać że ci zazdroszcze motoru.Sam chętnie bym coś takiego chcial,tylko że już szkoda mi sprzedawać swoją essinke

[ wiadomość edytowana przez: maly31 dnia 2006-08-15 22:18:23 ]
  
 
i to chyba nie jest TDi, tylko TD. Z tego co się orientuję, to TDi jest tylko jedne na świecie i jeździ nim Horhe, no ale ja sie nie znam, więc jak się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.

Możesz się pochwalić na spocie w Cieszynie
  
 
Witam-Snale a dlaczego w fordzie nie ma TDI tylko TD?TD forda 75koni,TD z I 90koni
  
 
Oznaczenia TDi nie było w fordach. Poczytajcię wątki Horhe, tam było kilka kłotni na ten temat,. ale jak już mówiłem ja się nie znam
  
 
Cytat:
2006-08-15 22:58:35, Snale pisze:
Oznaczenia TDi nie było w fordach. Poczytajcię wątki Horhe, tam było kilka kłotni na ten temat,. ale jak już mówiłem ja się nie znam



to fakt ze nie ma oznaczenia TDI bo jest to zastrzezona nazwa grupy VW
ale zapewniam cie ze kazdy essi 1.8 TD ktory ma 90 kucykow to ma intercooler a wiec zasluguje na to "i" tylko ze nie mozna go uzywac
dlatego napisalem "i" mala literą a nie duza.
  
 
jak najbardziej zasługuje na to i
  
 
Cytat:
2006-08-15 23:20:00, OFEN pisze:
jak najbardziej zasługuje na to i

popieram ....sam chciałbym mieć tego 1.8 90 konnego z tym ...i... naprawde w dzisiajszych czasach tylko diesel ...ekonomiczny silnik to wielki atut....TANIO JEDZISZ I SIE ŚMIEJESZ
  
 
Użytkuj tak, jak koledzy pisali, czyli:
1. Zapalaj po pyknięciu przekaźnika świec (to następuje później, niż zgaśnięcie kontrolki). Szczególnie wskazane zimą.
2. Zanim silnik się nie rozgrzeje, nie ma sensu kręcić powyżej 2500rpm. To nie pomaga turbosprężarce.
3. Jadąc na dłuższej trasie nie utrzymuj długotrwale silnika na obrotach powyżej 3000rpm. Co jakiś czas zdejmij nogę z gazu i daj przez kilkanaście sekund, aby pochodził na luzie na wolnych obrotach. Ten silnik odwdzięczy się niewielkim spalaniem, jeśli będziesz utrzymywał obroty silnika w zakresie 2000-2700.
4. Po dynamicznej jeździe zaczekaj z wyłączeniem silnika do 1 minuty. Przy czym nie ma sensu tego robić, jeśli po dynamicznej jeździe dojeżdżasz do domu np. przez osiedle mieszkaniowe, gdzie da się jechać do 30km/h. Tutaj chodzi o to, aby np. prosto z autostrady nie zjechać do stacji benzynowej lub parking od razu wyłączając silnik. Szkodliwość wynikająca z zaniechania tego zwyczaju sprowadza się do dwóch rzeczy:
a) jeśli turbina miała wysokie obroty przed wyłączeniem zapłonu, to po wyłączeniu silnika brak jest smarowania, a turbina obraca się jeszcze ładnych parę sekund,
b) na rozgrzanej osi turbiny/panewkach ulegnie zwęgleniu pozostający tam olej, działając, aż do spłukania nową porcją oleju dostarczoną po zapłonie silnika, jako niezły materiał szlifierski - w efekcie turbina zacznie cieknąć.
5. Lej dobre paliwo. Pompa Lucasa nie lubi wynalazków.
6. Regularnie (co 10kkm) zmieniaj olej (olej w dieslu ma ciężkie życie za sprawą cząstek sadzy, które musi wypłukiwać) i filtr powietrza (zanieczyszczenia powietrza szkodzą turbosprężarce).



[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2006-08-16 07:52:14 ]
  
 
Serdecznie witam w gronie posiadaczy TD

  
 
Cytat:
2006-08-16 02:27:34, darmcdoman pisze:
Serdecznie witam w gronie posiadaczy TD


...jedynie słusznej jednostki napędowej essiego
  
 
co my sie będziemy rozpisywać. Wszystko sie już dowiedziałeś. Reszte sie dowiesz jak przyjdą chłody.
Ps. nie ma 75 konnych diesli są 60KM diesel, 70 KM td i 90 KM td z intercoolerem.
  
 
Gratuluje zakupu. Do słusznych uwag kolegów dodam jeszcze jedną:
Według speców od diesli 50Kkm to górna granica przebiegu , jeśli chodzi o wymianę paska rozrządu (bez względu na to co mówią tabele)
  
 
Cytat:
2006-08-16 10:09:35, Kleszczak pisze:
Ps. nie ma 75 konnych diesli są 60KM diesel, 70 KM td i 90 KM td z intercoolerem.


no i tu się mylisz bo 60 kucy jest w niedoladowanym dieslu, 70 w TD i 90 w TD z interkulerem
  
 
Cytat:
2006-08-16 14:49:43, galowy pisze:
no i tu się mylisz bo 60 kucy jest w niedoladowanym dieslu, 70 w TD i 90 w TD z interkulerem


przeca tak napisał


[ wiadomość edytowana przez: Podola dnia 2006-08-16 14:54:58 ]
  
 
Cytat:
2006-08-15 22:36:17, Snale pisze:
i to chyba nie jest TDi, tylko TD. Z tego co się orientuję, to TDi jest tylko jedne na świecie i jeździ nim Horhe, no ale ja sie nie znam, więc jak się mylę, to niech mnie ktoś poprawi. Możesz się pochwalić na spocie w Cieszynie



masz racje, Horhe jeździ TDi i te TDi to moj znak zastrzeżony jak TDI VW
Rick witaj klubie TD, wpadnij kiedys w moje strony po wahe (cos Ci zorganizuję) to sie pościgamy
  
 
dzięki za porady Mariobros przydadzą sie.

Horhe ty wiesz jakiego Essiego kupilem to ten co ci pokazywalem

jedno pytanie jakim olejem go zalać bo zrobie mu profilaktyczną wymiane
w gre wchodzi polsyntetyk tylko nie wiem czy podejdzie mu
oryginalny fordowski Formula XR+ 10W-40 tylko ze on jest uniewersalny
czy moze jakiś inny specjalny do diesel-a ??? np: Castrol GTD 10W-40

A i ile go wchodzi do miski olejowej ???
  
 
a reszta doznań pojawi sie zimą to czas cudów
  
 
Cytat:
2006-08-16 18:09:10, Rick_3 pisze:
dzięki za porady Mariobros przydadzą sie. Horhe ty wiesz jakiego Essiego kupilem to ten co ci pokazywalem jedno pytanie jakim olejem go zalać bo zrobie mu profilaktyczną wymiane w gre wchodzi polsyntetyk tylko nie wiem czy podejdzie mu oryginalny fordowski Formula XR+ 10W-40 tylko ze on jest uniewersalny czy moze jakiś inny specjalny do diesel-a ??? np: Castrol GTD 10W-40 A i ile go wchodzi do miski olejowej ???



Castrol GTD spox
4,2 l to max na bagnecie, wiec nalej pod max po kilku tysiacach zobaczysz czy nie ciagnie ci oleju
  
 
Kiedy ja się doczekam 1.8TD - czekam i czekam...
(miałem 1.8D, a 1.8TD to jeździłem ale mondeo z jakis 1000km - ciekaw jestem jak bedzie dziać sie escortem)


p.s. kombi masz ???