Wałek rozrządu M40

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
BMW 318i '90 M40.
Może ktoś się orientuje w sprawie.
Zdjąłem koło zębate wałka rozrządu (był luz który powodował przesuwanie się koła o jeden ząb do tyłu lub do przodu). Okazało się że ścięty jest klin w kole. (być może z tego względu miałem problem z odpalaniem). Mechanior stwierdził że coś jest nie tak z kołem i wałkiem, gdyż klin ma szerokość jakieś 4-5 mm a wcięcie na wałku jakieś 7 mm. wyglądało na to że koło jest nie od tego modelu. Ale kupiłem koło na szrocie i jest identyczna sytuacja - gość przy mnie zdjął koło z wałka. Więc mam pytanie czy tak to ma być i czy w związku z tymi różnicami nie będzie luzu na rozrządzie? Jak przy skręcaniu ustawić prawidłowo rozrząd?
 
 
Czy nikt nie zdejmował koła zębatego z wałka rozrządu?

I jeszcze jedno pytanie>
Mam założony nowy termostat (podobno z odpowietrznikiem bo taki powinien być w silniku m40), zrobioną uszczelkę pod głowicą, wskaźnik temperatury dochodzi do pierwszej kreski. Wszyscy piszą że powinien być idealnie w pionie, ale słyszałem od gościa który ma trzy beje, że u niego w każdej wskaźnik dochodzi do pierwszej kreski. Czy jest może ktoś kto też tak ma i uważa że jest to prawidłowe wskazanie?
 
 
Cytat:
2006-10-15 07:48:05, artobi pisze:
, ale słyszałem od gościa który ma trzy beje, że u niego w każdej wskaźnik dochodzi do pierwszej kreski.



To pozdrów goscia, spytaj czy mu ciepło w aucie przy -20 i powiedz ze układ czasem sie odpowietrza szczególnie po wymianie termostatu ale o tym napewno wiesz
  
 
gościu na pewno odpowietrzał a w aucie jest ogrzewanie.

a czy na temat wałka rozrządu i koła zębatego coś możesz napisać bo martwi mnie ten luz.