Przerywa przy przyspieszaniu i czesto gasnie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od jakiegos miesiaca jestem wlascicielem espero 1,5 z '97, zauwazylem taki mianowicie objaw i przy przyspieszaniu strasznie silnik przyrywa, a dokladnie mowiac "nie ciagnie" tak jak trzeba a no obrotomierzu widac "dziury" w obrotach, poprostu w pewnych momentach obrotomierz dajmy na to jest na 3500obr./min dodaje gazu, ciagnie normalnie do np 3700, pozniej czuc przerwe w mocy, samochod nie przyspiesza, obroty przeskakuja od razu na np 3900, ciagnie do 4200 i znowu sytuacja sie powtarza, druga rzecz zdarzylo mi sie ostatnio ze podczas jazdy samochod przy jednostajnej jezdzie zgasl i nie chcial odpalic, dopiero po jakiejs poltorej minuty odpalil, tak samo zdarzylo mi sie na drugi dzien, prosze o wszelkie propozycje co moze sie powoli pieprzyc, wczesniej mialem 3 samochody ale wszystkie byly dosyc prostej konstrukcji gaznikowej(Fiat, Skoda 105, Skoda Rapid-tą niuńke znam i pamietam najlepiej )i tak pewnie pojade do jakiegos mechanika tylko nie chce zeby przez moja laike w temacie tego silnika ktos mnie zwyczajnie mowiac orżnął, pozdo dla wszystkich
  
 
Cytat:
2006-10-09 09:15:08, krzysiek_dz pisze:
od jakiegos miesiaca jestem wlascicielem espero 1,5 z '97, zauwazylem taki mianowicie objaw i przy przyspieszaniu strasznie silnik przyrywa, a dokladnie mowiac "nie ciagnie" tak jak trzeba a no obrotomierzu widac "dziury" w obrotach, poprostu w pewnych momentach obrotomierz dajmy na to jest na 3500obr./min dodaje gazu, ciagnie normalnie do np 3700, pozniej czuc przerwe w mocy, samochod nie przyspiesza, obroty przeskakuja od razu na np 3900, ciagnie do 4200 i znowu sytuacja sie powtarza, druga rzecz zdarzylo mi sie ostatnio ze podczas jazdy samochod przy jednostajnej jezdzie zgasl i nie chcial odpalic, dopiero po jakiejs poltorej minuty odpalil, tak samo zdarzylo mi sie na drugi dzien, prosze o wszelkie propozycje co moze sie powoli pieprzyc, wczesniej mialem 3 samochody ale wszystkie byly dosyc prostej konstrukcji gaznikowej(Fiat, Skoda 105, Skoda Rapid-tą niuńke znam i pamietam najlepiej )i tak pewnie pojade do jakiegos mechanika tylko nie chce zeby przez moja laike w temacie tego silnika ktos mnie zwyczajnie mowiac orżnął, pozdo dla wszystkich



wg mnie masz problemy z zapłonem. Jeśli obrotomierz nie otrzymuje prawidłowych impulsów to prawdopodobnie szwankuje układ wzbudzenia cewki, czyli albo cewka impulsatora, albo moduł zapłonowy.
  
 
Na początek wymień kopułkę,palec,swiece i przewody wn.
  
 
Cytat:
2006-10-09 11:18:05, tomtu pisze:
Na początek wymień kopułkę,palec,swiece i przewody wn.



swiece i kable juz mam nowe, kopulka i palec zamowione, bo to byly moje pierwsze podejrzenia, tak jak to mogloby byc w Skodzie znajomy mechanik powiedzial mi (nie ogladajac samochodu, na telefon) ze to moze byc wina silnika krokowego lub pompy paliwa, co wy na to?
  
 
Cytat:
2006-10-09 11:18:05, tomtu pisze:
Na początek wymień kopułkę,palec,swiece i przewody wn.



na początek to wymien cewkę w aparacie zapłonowym - jest tania (do 30 zł) a wiele wskazuje że to ona może być winna.
  
 
tak jak pisze Robert.Jeżeli byłby to silnik krokowy to wywaliłoby błąd,jeżeli pompa,to nie byłoby jaj z obrotomierzem.Ceweczka w aparacie kosztuje 25 zł, moduł zapłonowy 250zł