| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-10-11 00:00:56 Przejachalem dwukrotnie trase 900 km (450 w jedna strone).
I nie moge sie nadziwic spadkowi zuzycia paliwa. Wychodzi w okolicach 4.5-4.8 litra. Wczesniej pokonywalem ta sama trase wielokrotnie, z podobnymi predkosciami nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 5.6L, zazwyczaj bylo to w okolicy 5.8-6L. Tak duza zmiane odnotowalem po nastepujacych zabiegach: 1) Wyczyszczeniu mechanicznie (pilniczek, papier scierny) wszystkich zlaczek elektrycznych w komorze silnika do ktorych jest dostep. Poczawszy od akumulatora i bezpiecznikach przy nim, po sterowanie zaworkami klimy. Wszedzie tez zastosowalem spray do czyszczenia stykow, ktory rozpuszcza siarczki i tlenki - oznaczny literka S, a pozniej spray oznaczony literka U do usuwania rozpuszczonego syfu. To samo zrobilem w skrzynce bezpiecznikow. Spryskanie sprayami wszyskich zlaczek i wtyczek. Mechanicznie obskrobalem nozki bezpiecznikow. Wierze, ze dzieki temu zabiegowi poprawilo sie elektroniczne sterowanie silnikiem. Czyszczenie prowadzilem przy rozlaczonym akumulatorze, co automatycznie zresetowalo kompa. 2) Sprawny termostat utrzymuje temperature w zakresie miedzy N a O. 3) Zalozylem w koncu oslone pod silnik, jezdzilem bez niej prawie dwa lata. Ciagle cos milem do zrobienia i nie chcialo mi sie jej zakladac. Wydaje mi sie, ze znaczaco zmniejsza ona opory powietrza pod silnikiem. Oprocz tego w aucie zrobilo sie ciszej. |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-11 08:46:00 .... nie sądze żeby przeczyszczenie styków dało aż taki efekt .... chyba ze miałeś pecha i jakiś czujnik nie działał taak jaak należy .... bardziej do mnie przemawia ta osłona pod silnki .... teraz autko jest "gładzsze" od spodu ..... |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-10-11 09:36:05 Tak, bylo to to samo paliwo, zawsze z tej samej stacji niezmiennie od 2 lat. Zawsze ten sam dystrybutor. Przed wyjazdem leje pod korek, bujam autem, odpowietrza sie, znowu bujam i tak az do krawedzi korka. Potem wyjazd w trase. Silnik pracuje bez przerwy, nawet jak sie zatrzymuje na kilka minut w oczywistym celu
Stacja JET, na pistolecie napisane Eko-diesel. Jakichs zadziwiajacych osiagow ono nie zapewnia. Gdy tankuje na Wegrzech auto jest duzo zwawsze. Od zalozenia oslony pod silnik pokonalem 900km dwukrotnie. I zuzycie paliwa w obu przypadkach znaczaco nizsze. Wczesniej o okolicach 4.6L moglem sobie pomazyc. Temperatura silnika dzieki oslonie jest stabliniejsza. Nawet przy 5C w nocy utrzymuje sie z drobnymi wahaniami miedzy literami N i O. Paradoksalnie w dzien, kiedy stoje w korku temperatura rowniez jest stabilniejsza. Bylo ostatnio 22C, stalem w korku i jak najbardziej ok. O tym, ze w aucie zrobilo sie ciszej juz wspominac nie bede nawet. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-10-11 14:04:27 stawiam bardziej na osłone ponieważ-
mniejszy opór powietrza stabilniejsza temp. płynu mniejsze zużycie paliwa spowodowane stałą temp. płynu gdyż jak woda w chłodnicy jest zimniejsza to zużycie paliwa wzrasta a tym bardziej że komp. steruje dawką paliwa biorąc dane z czujnika temperatury. Styki napewno też coś dały, możliwe że jakaś złączka miała opór i już złe parametry podaje. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-10-11 14:05:35 a swoją drogą--gratulacje wspaniałej żonki |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-10-11 16:00:45 Kleszczak: Dzieki, wyobraz sobie, ze koledzy z forum zawiedli i nie przyjechali, a mialem przygotwane dla nich kilka butelek wegierskiego wina
Oslony mozna znalezc na allegro: Ja mam taka jak ta:OSŁONA Montuje sie ja dosc prosto. Potrzebne sa dwie duze podkladki, dwie nakretki dziesiatki, aby nakrecic na bolce wystajace pod chlodnica. Po bokach oslona trzymana jest z kazdej strony przez blachowkret o srednicy 5.5 mm i duza podkladke. Od dolu z tylu przez dwie opaski platikowe. Trzyma sie wysmienicie i funkcjonuje wysmienicie. Mozliwe, ze bedziecie musieli obciac kawalek, w okolicy wydechu, ale to nie jest problem
Do montazu auto trzeba podniesc przynajmniej z jednej strony. A jeszcze lepiej najechac na grube deski. Niestety nie pomyslalem aby zrobic fotorelacje z zakladania. Ps. Aha, nie handluje oslonami ani nie znam nikogo kto to robi. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-10-11 16:10:19 ] |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2006-10-11 17:21:23 Darek, możesz wierzyć lub nie, ja pipczałem o rzeczonej godzinie Mentalnie więc byłem z Wami. A że się z domu nie mogłem ruszyć, bo rodzinka się zjechała to już zupełnie inna opowieść Kleszczak, tam nie ma kompa, który steruje dawką, to silnik z mechanicznym sterowaniem i szczerze mówiąc całe szczęście
[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2006-10-11 17:24:28 ] |
OFEN escort kombi TD Chybie | 2006-10-11 20:11:58 4,8 -ale z jaką prędkością? |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-10-11 21:37:46 Doskonale pytanie: u mnie teraz wyszlo 4.55L przy sredniej predkosci z 450km wynoszacej 64,5km/h. Wcale nie jest to malo, poniewaz sklada sie na ta predkosc 2 krotne stanie w ruchu wahadlowym. W sumie z 20 minut, do tego 2x2 minuty na siusianie i rozprostowanie kosci. Do tego czekanie na 3 granicach w sumie okolo 7-10 minut. Maksymalna predkosc 130 przez 40km, srednio w granicy 90-105.
Najwazniejsze to, ze wczesniej dokladnie na tej samej trasie i w taki samych warunkach mialem 1-1.5L wieksze zuzycie. A pokonalem ta trase juz ze 20 razy. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-10-12 08:26:14
Darmcdoman-Retrospect chciał przyjechać i namawiał wszystkich kto tylko mógł jednak zawiedli inni. O tej godzinie nie mogłem zatrąbić bo nie mam klaksonu, tj. u ojca w aucie odpadł a u mnie elektryke już odłączyłem ale duchem byłem z Wami. |