| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Arco Omega BFL 2,5 DTI Rumia / Gdynia | 2005-07-08 14:10:27 Że tak zapytam dla poddierżania razgawora? Powiem od razu nie wiem gdzie są te przewody i nie wiem nawet co to miałyby byc za przewody ale:
Czemu ma służyc ta kalibracja radia w ten sposób? I skąd wiesz że masz podłączyć te 2 przewody. Zawsze wydawało mi się że navi ustala pozycję samochodu na podstawie GPSa a nie z przeowdów wstecznego i prędkościomierza. Skoro raz zadziałało może sprawdź soft albo mape? |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2005-07-08 14:31:57
Navi zabudowane biorą te sygnały do dynamicznej korekty położenia obliczonego z GPSu. Np przy zatrzymaniu na światłach. I to jest główna przewaga nad rozwiązaniami palmtopowymi. Sygnały są na bloku C gdzieś na pinach 5-10 (nie pamiętam niestety). Prędkość chyba na 5. pozdr, Robert |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2005-07-08 22:25:50
Kurcze, nie pamiętam szczegółów - gdzieś czytałem, że system oparty tylko na GPSie opiera się na prognozowaniu kolejnej pozycji na podstawie kilku poprzednich pomiarów położenia. Jeśli nastąpi istotna zmiana (np. stop), to wirtualny samochód przejedzie skrzyzowanie na którym się zatrzymałeś. Gdy się GPS zorientuje, że coś z faktyczną pozycją nie tak - zacznie wycofywać wirtualny samochód po mapie. Te kilkadziesiąt metrów dokładności satelitarki w mieście może dać dziwny efekt. Navi stacjonarne korygują estymowany z GPS wektor prędkości o odczyt z "drogomierza". tyle, więcej nie wiem Robert |
disel Gliwice | 2005-07-08 23:05:59 wiec gps nie dziala w sposob ciagly? hmm inaczej sobie to wyobrazalem |
krzy_ost omega B Polska | 2005-08-08 17:45:26 Navi chodzi juz super - bledy byly spowodowane polaczeniem kostek ISO. dzieki wszystkim za zainteresowanie sie tematem |
gshort Omega Bielawa | 2006-10-24 10:53:53 A tak zapytam jak się sprawuje ten Blaupunkt bo mam na niego ochotę??? |