Navigacja DX-R52

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam pytanko. Założyłem radio z navi jak w tytule, ale radio powinno być skalibrowane i w tym celu do kostek ISO radia powinienem doprowadzić przewód od wstecznego i przewód prędkościomierza-tyle, że nie wiem gdzie je znależć. Czy ktoś coś poradzi na to?
  
 
dodam jeszcze, że ku memu zdziwieniu na moment włączyło się prowadzenie po trasie" czyli tak jak być powinno. Wcześniej na wyświetlaczu miałem tylko OFF ROAD (myślałem, że tak ma być bo nie jestem na "widzianej" drodze. Potem się na moment navi włączyło, a teraz jest tylko napis AUTO CAL
  
 
Że tak zapytam dla poddierżania razgawora? Powiem od razu nie wiem gdzie są te przewody i nie wiem nawet co to miałyby byc za przewody ale:

Czemu ma służyc ta kalibracja radia w ten sposób? I skąd wiesz że masz podłączyć te 2 przewody.

Zawsze wydawało mi się że navi ustala pozycję samochodu na podstawie GPSa a nie z przeowdów wstecznego i prędkościomierza.

Skoro raz zadziałało może sprawdź soft albo mape?
  
 
Cytat:
2005-07-08 14:10:27, Arco pisze:
Zawsze wydawało mi się że navi ustala pozycję samochodu na podstawie GPSa a nie z przeowdów wstecznego i prędkościomierza.


Navi zabudowane biorą te sygnały do dynamicznej korekty położenia obliczonego z GPSu. Np przy zatrzymaniu na światłach. I to jest główna przewaga nad rozwiązaniami palmtopowymi.

Sygnały są na bloku C gdzieś na pinach 5-10 (nie pamiętam niestety). Prędkość chyba na 5.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
2005-07-08 14:31:57, Nixon pisze:
Navi zabudowane biorą te sygnały do dynamicznej korekty położenia obliczonego z GPSu. Np przy zatrzymaniu na światłach. I to jest główna przewaga nad rozwiązaniami palmtopowymi. Sygnały są na bloku C gdzieś na pinach 5-10 (nie pamiętam niestety). Prędkość chyba na 5. pozdr, Robert



Napisz cos wiecej o tej "przewadze" nad palmtopem....
  
 
Cytat:
2005-07-08 21:20:04, disel pisze:
Napisz cos wiecej o tej "przewadze" nad palmtopem....


Kurcze, nie pamiętam szczegółów - gdzieś czytałem, że system oparty tylko na GPSie opiera się na prognozowaniu kolejnej pozycji na podstawie kilku poprzednich pomiarów położenia.

Jeśli nastąpi istotna zmiana (np. stop), to wirtualny samochód przejedzie skrzyzowanie na którym się zatrzymałeś. Gdy się GPS zorientuje, że coś z faktyczną pozycją nie tak - zacznie wycofywać wirtualny samochód po mapie. Te kilkadziesiąt metrów dokładności satelitarki w mieście może dać dziwny efekt.

Navi stacjonarne korygują estymowany z GPS wektor prędkości o odczyt z "drogomierza".

tyle, więcej nie wiem
Robert

  
 
wiec gps nie dziala w sposob ciagly? hmm inaczej sobie to wyobrazalem
  
 
Navi chodzi juz super - bledy byly spowodowane polaczeniem kostek ISO. dzieki wszystkim za zainteresowanie sie tematem
  
 
A tak zapytam jak się sprawuje ten Blaupunkt bo mam na niego ochotę???