Czujnik temperatury silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie: czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie w silniku 1.6 zetec w mk7 znajduje sie czujnik który jest odpowiedzialny za wskazanie na desce rozdzielczej temperatury silnika i czy samemu można go wymienić? bo mam obawy że jest walnięty bo wskazówka cały czas jest poniżej (tak jakbym we wskaźniku paliwa miał głęboką rezerwe ) tak wskazuje wskaźnik od temperatury.Moim zdaniem po przejechaniu 10 km gdzie z kratek leci gorące powietrze wskazówka powinna oderwać sie od dna a tymczasem ona nic! aha i czy może przez to auto więcej palić ??
Bardzo proszę o odpowiedź.
  
 
.... czujnik od wstazań na zegarach jest wkręcony od dołu w obudowe termostatu ..... przy wymianie nie obejdzie się bez sciągania węzy i spuszczania części płynu .....
  
 
to może jest tam po prawej stronie patrząć od przody silnika gdzie z góry jest wciskana taka wtyczka do czujnika od wiatraka i ponieżej niego jest termostat a niżej ma być ten czujnik tak? w takiej kwadratowej obudowie? i z niego wychodzi rurka do chłodnicy?nie wiem czy dobrze myśle, może ktoś ma fotkę silnika to by mi nakreślił tutaj gdzie się znajduje czujnik od temperatury silnika?? byłbym wdzięczny.

aha: i czy po wymianie tego czujnika trzeba robić reset kompa?

[ wiadomość edytowana przez: tomcraft82 dnia 2006-10-13 14:18:03 ]
  
 
tomcraft82 mnie to wygląda na zacięty termostat a nie na czujnik
  
 
Cytat:
2006-10-13 20:54:48, Bzik4 pisze:
tomcraft82 mnie to wygląda na zacięty termostat a nie na czujnik



kolega ma racje
  
 
Na 90% termostat do wymiany.Reset jest zbędny ale dobre odpowietrzenie silnika tak!
Samochód będzie więcej palił gdy ma za niską temp poprtotu idzie jakgdyby na ssaniu cały czas
  
 
jak sie nagrzeje to jest wporządku, obroty ładnie spadają na 800-900 a jak by był termostat wlanięty to jeżeli miałby być "zacięty" to byłbym cały czas otwarty prawda? skoro leci ciepłe powietrze z kratek a jakby był caly czas zamknięty to by leciała zimne a u mnie jest tak że na zimnym leci z kratek zimne a jak sie nagrzeje to ciepłe czyli chyba termostat jest wporządku bo na chłopski rozum to silnik sie nagrzewa,leci ciepło a więc termostat puszcza ciepłe powietrze na obieg tylko na wskaźniku na desce wskazówka jest caly czas na dnie więc to chyba jest coś z czujnikiem tak mi sie przynajmiej wydaje bo to on jest odpowiedzialny za wkaźnik temperatury w silniku, tyle że dalej nie wiem dokładnie gdzie on sie znajduje....

aha i jeszcze jedno: jak zgasze auto nawet po krótkich przebiegach śmierdzi i to pożądnie katalizator! czy to wszystko może być ze sobą powiązane?

[ wiadomość edytowana przez: tomcraft82 dnia 2006-10-14 15:51:16 ]