Zdzierajace tylne opony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem nowym wiec brak mi troche ogłady
Mam taki problem półtora roku temu sprowadziłem z niemiec piekną omege c 2.2dti kombi zrobiłem nią 50000km i nie wiem dlaczego ciagle tnie mi tylne opony dodaje ze tnie je na srodku bieznika.Zmienilem juz 3 komplet na tyle mam felge 17 rozmiar 235/45R17 .Byłem juz ze 3 razy na geometii ale to nic nie dało.Czy ten model zdziera tylne ogumienie po 15000km .Dodaje ze jezdze bardzo spokojnie .Pozdrawiam
  
 
Jakie ciśnienie masz z tyłu?
 
 
Cisnienie mam 2.3 tak jak podaja na wlewie paliwa chyba ze jest obcazona to daje ponad 3
  
 
Albo masz za szerokie opony względem tych felg, albo ktoś ci za dużo powietrza do nich pompuje.
  
 
felgi mam fabrycznie od tego modelu tj. 235/45R17 a co do cisnienia to napewno nie mam za duzego sprawdzam co jakis czas
  
 
Pewny jestes, ze auto nie bylo po "dzwonie"?
  
 
tego niestety nie wiem ale nie widac nigdzie sladow naprawiania wszystko jest na swoim miejscu nawet sprawdzalem czy czesci sa z tego rocznika i nic
  
 
Napisz jaką masz szerokość felg, nie opon.
  
 
Rozmiar opon jest OK.
Może napełnij opony azotem, wtedy opona staje się jakby twardsza i przy tym ma lepsze właściwości.
Jakiej marki opony miałeś?
Jaki indeks nośności i prędkości?

PZDR
  
 
arielka mam ten sam model omegi co ty tylko w kombi 2.2 dti Design Edition felge mamy idetyczna a jezdzilem na oponach pirelli pzero
Pozdrawiam
  
 
jeszcze coś.
niby drobiazg, ale...
ciśnienie w oponach sprawdzaj porządnym manometrem (te na stacjach to zwykle niezłe wynalazki) i TYLKO na zimnych oponach - jeśli sprawdzasz na rozgrzanych (po przejechaniu szybko jakiegoś dystansu) zawsze będzie duży błąd.
pozdr
  
 
Ja też mam 17 i 235 są trochę za szerokie do moich felg, podaj rozmiar felg ?
  
 
Wklej fotki swojej Omegi
Ja napełniam kółka azotem, utrzymuje się w nich stałe ciśnienie, bez względu na temp., lepiej kleją się do asfaltu i wolniej eksploatują, a także wiele innych zalet.
Poza tym Pirelli i Michelin są bardzo miękkie, polecam Conti i Nokian.
Szerokość felgi w 17 nie może mieć mniej niż 7,0, ale Ty zapewne masz jak u mnie - 7,5x17
Tutaj szerokość felgi i rozmiar opony jest taki jak powinien być.

PZDR
  
 
jeszcze raz pisze te felgi wyszły razem z samochodem to sa orginalne felgi w tym rozmiarze nawet w brifie niemieckim sa w tym rozmiarze a w tej wersji tj. disean edytion jest chyba jeden rodzaj felg
Pozdrawiam
  
 
A może zawieszenie, amortyzatory...!?
  
 
2006-06-18 22:56:37, arielka pisze:
...
Cytat:
Ja napełniam kółka azotem, utrzymuje się w nich stałe ciśnienie, bez względu na temp., lepiej kleją się do asfaltu i wolniej eksploatują, a także wiele innych zalet.



poprosiłbym o opisanie szerzej dwu ostatnich zalet napompowania kół czystym azotem. O inne zalety nie pytam
powietrze to prawie 80% azotu i 20% tlenu i człowiek tyle lat takie ścierwo w opony pompuje , a tu masz czysty azot czyni cuda...


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-06-18 23:12:46 ]
  
 
Nie wiem czy warto ciągnąć ten temat w tym wątku, ale OK.

Sprężone powietrze zawiera zwykle niepożądane składowe, jak: olej, kurz i wilgoć atmosferyczna, które są szkodliwe dla opon. "Azot" jest pozbawiony wspomnianych dodatków. Nie zawiera również tlenu, będącego także czynnikiem starzenia się opon. Utleniające właściwości tlenu + wysoka temp. powodują przyspieszoną degradację opony i jej zużycie. Obecność tlenu i zmiany temperatury powietrza w oponie są też główną przyczyną utraty ciśnienia w oponach.
Obecność oleju wewnątrz opon wyraźnie przyspiesza proces starzenia gumy. Wilgoć wewnątrz opony powoduje wahania ciśnienia (w zależności od temperatury), oraz powoduje przyspieszone starzenie się opony."Azot" zapewnia utrzymanie poprawnego i stałego ciśnienia opon 5xdłużej, niż przy oponach napełnionych zwykłym powietrzem. Opony napełniane azotem podlegają w mniejszym stopniu ujemnym wpływom, które powstają podczas jazdy. Doprowadza to do istotnego powiększenia osiągów opony i do obniżenia zużycia ilości materiałów pędnych. Mieszanka azotowa, dzięki wyeliminowaniu z niej tlenu, wilgoci i innych substancji pobocznych, procesu napełniania opon, jest niereaktywna. W związku z tym zastosowanie jej, zmniejsza ryzyko pęknięcia opony i utraty przez nią elastyczności.

Jeśli mam wymienić więcej zalet, zapraszam na prv

PZDR
  
 
Jest cos w tym prawdy ale dla mnie to troche jak "...Red Bull doda ci skrzyyyydel..."

Nie wiem czy dobrze dedukje ale przyjzal bym sie tez dyferencjalowi czy dziala poprawnie. Czy przypadkiem nie przyblokowuje jednego z kol podczas zakretow.
  
 
To prawda, teoretycznie brzmi tochę cudownie, ale w jakimś (nie chcę podawać %) stopniu działa.
W praktyce - stosuję od 2 lat i jak dla mnie bomba - w kołach

PZDR
  
 
Cytat:
2006-06-18 23:32:06, arielka pisze:
Nie wiem czy warto ciągnąć ten temat w tym wątku, ale OK. Sprężone powietrze zawiera zwykle niepożądane składowe, jak: olej, kurz i wilgoć atmosferyczna, które są szkodliwe dla opon. "Azot" jest pozbawiony wspomnianych dodatków. Nie zawiera również tlenu, będącego także czynnikiem starzenia się opon. Utleniające właściwości tlenu + wysoka temp. powodują przyspieszoną degradację opony i jej zużycie. Obecność tlenu i zmiany temperatury powietrza w oponie są też główną przyczyną utraty ciśnienia w oponach. Obecność oleju wewnątrz opon wyraźnie przyspiesza proces starzenia gumy. Wilgoć wewnątrz opony powoduje wahania ciśnienia (w zależności od temperatury), oraz powoduje przyspieszone starzenie się opony."Azot" zapewnia utrzymanie poprawnego i stałego ciśnienia opon 5xdłużej, niż przy oponach napełnionych zwykłym powietrzem. Opony napełniane azotem podlegają w mniejszym stopniu ujemnym wpływom, które powstają podczas jazdy. Doprowadza to do istotnego powiększenia osiągów opony i do obniżenia zużycia ilości materiałów pędnych. Mieszanka azotowa, dzięki wyeliminowaniu z niej tlenu, wilgoci i innych substancji pobocznych, procesu napełniania opon, jest niereaktywna. W związku z tym zastosowanie jej, zmniejsza ryzyko pęknięcia opony i utraty przez nią elastyczności. Jeśli mam wymienić więcej zalet, zapraszam na prv PZDR



V power z Shella
Verva z Orlenu
Ultimate z BP
Suprema ze Statoil
też PODOBNO dają dodatkowe konie mech. i lepsze osiągi w silniku.
kto chce to "wyczuje" tę wyższą moc a kto niechce to powie, że mu auto jedzie gorzej na tego typu paliwie niż na oleju z biedronki

nie mam już więcej pytan i wole powietrzem napełniać opny