Mrygająca kontrola z silnikiem przy zmianie biegów 2,5 TDS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z moją omegą. Przy zmianie biegów znacznie spadają obroty silnika i na ułamek sekundy jest jedno mrugnięcie pomarańczowej kontrolki z silnikiem.
Jest to uciążliwe bo w danej chwili gdy się takie coś wystąpi to przy puszczaniu sprzęgła samochód strasznie „kuca”. Pomóżcie ..
Omega 2,5 turbo diesel rok 96
  
 
-----------

[ wiadomość edytowana przez: kieleczek dnia 2006-10-21 12:01:59 ]
  
 
mam ten sam problem ale czesciowo sobie z nim poradziłem omega tez z roku 96 , na poczatek sprawdz kody błedów , jesli bedziesz miał 64 to oznacza nieporawna prace nastawnika w pompie i nalezy ten nastawnik wyczyscic ( oczywiscie pompiarz bedzie tu sciemniał ze trzeba nowy za 1800zł ale samo rozebranie i wyczyszczenie pomaga, przerabiałem to juz na 2 omegach ) po tej czynnosci najwiecej kłopotu przysparza ustawienie tego korpusu w stosunku do całej pompy jest ona zamocowana na 4 srubach i nalezy tak ja ustawic aby na postoju komp wskazywał 0,9 - 1 l/h , jak u siebie tak to ustawiłem to cos autko nie chciało jechac ,ale dopiero na ustawieniach 0,0 - 0,1 l/h daje rady , po takich amatorskich czynnosciach i tak nalezy pojechac do pompiarza na kompa i niech sprawdzi dawki paliwa itp.
  
 
Sprawdziłem i kod jest 64, czyli dokładnie to co mi opisałeś.
Ogromniaste dzieki za pomoc.
Jaki może być koszt takiej roboty u pompiarza ?? ewentualnie jak to zrobić samemu??
  
 
pompiarz chciał kiedys za ta usługę 350zł ale nie dawał gwarancji ze to pomoze ,wiec sam sie kiedys wziąłem za to. Jest przy tym trochę pracy ale jak masz warunki do pracy i narzędzia to sobie poradzisz , na początek wyciągasz kolektor , nacinasz szlifierka z cieką tarcza śrubę zabezpieczającą na pompie i nabijasz na nia nasadkę 7mm ( 3 śruby które trzymają nastawnik to troksy T30 a jedna którą nacinasz to zabezpieczającą ) ten demontaż przebiega bez zdejmowania pompy , po wyjęciu nastawnika musisz wszystko rozebrać i przemyć ,będzie tam pełno opiłków metali ( silnik który tam się znajduje wytwarza duze pole magnetyczne i przyciąga do siebie ) będziesz tam jeszcze musiał przeciąć 7 wystających pręcików i potem je zlutować ,zycze powodzenia