Vectra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj testowałem Vectre 2.5V6 z 1998 celem kupienia. Wrażenia są następujące:

- wnętrze znośne mimo wcześniejszych obaw
- lusterka faktycznie za małe - nie wiem czy można się przyzwyczaić
- skrzynia chodzi ciężko, mało precyzyjnie i jakoś krzywo...
- wnętrze funkcjonalne (hatchback)
- dzwięk silnika rewelacyjny (dużo lepiej niż na moim automacie)
- dynamika bardzo dobra ale nie powala na kolana. Powiedziałbym, bardzo dobry silnik do codziennej jazdy.
- komfort jazdy niezły - oczywiście nieco mniejszy niż w kluskach

Ale nie kupiłem bo okazało się, że z Anglii był....
  
 
Hehe, chcialbys vectre zamiast omegi ?
  
 
Szukam coś zamiast Omegi, która powoli nadaje się do zmiany.
  
 
to kup nowsza omege
  
 
opinia serwisu opla w Szczecinie: WSZYSTKO tylko nie vectra V6. Serio
  
 
Vectra w porównaniu z omegą z silnikami 2.0 jest o wiele bardziej zrywniejsza i jeszcze troche mniej pali. Też vectra jest mniej usterkowa niż omega, słyszałem, ze jest cichsza w środku.

Ale i tak omega wygrywa. Klimatronik dwustrefowy i inne fajne rzeczy. O wiele ładniejsze nadwozie(sedan) a wnętrze bije vectre o głowe.

  
 
też mam w planach zakup vectry
na razie szukam i znaleźć nie mogę w dobrym stanie i tanie (kombi) w wersji CD lub CDX mają wszystko jak ktoś wspomniał niżej - klimatronik dwustrefowy też jak się trafi
co mi inni mówili to tylko nie 1,6 16V – podobno lipny
najlepiej 1,8 lub 2,0 ale z naciskiem na 1,8
2,0 podobno jak i w kluskach nieszczelności
instalka LPG za trochę powyżej tysiaka
koleś ma i nie ma z vectrą żadnych problemów wręcz zachwala (bo pewnie ma)
ale to tylko inni tak mówili

ja się nie znam
  
 
Cytat:
2006-10-11 12:11:42, T-T pisze:
też mam w planach zakup vectry
koleś ma i nie ma z vectrą żadnych problemów wręcz zachwala (bo pewnie ma)


ależ ja tysz zachwalam. Miałem vectrę 1,8 i poza mocą było OK. Za opinią serwisu radzę jedynie zastanowić się nad wersją V6 które są baardzo częstymi gośćmi ww. serwisu
  
 
Popieram!!! U mnie opinia serwisu na temat V6 taka sama: wszystkie, aby nie V6.

----------------------------------------------
A jak nie wiemy co robić, to róbmy to!!!
  
 
V6 w Vectrze jest taki sam jak w Omedze (nieco inny jest jedynie kolektor ssacy). Skora przejezdzilem Omega 4 lata to i Vectra pewnie nie bedzie gorsza.
A silniki 4 cylindrowe zostawiam dla oszczednych.

[ wiadomość edytowana przez: stapoz dnia 2006-10-12 12:19:31 ]
  
 
Jeździłem Vectrą 1.8 16v kombi z automatyczną klimą (wersja cd bodajże) znajomego, dość często ... No w sumie powiedziałbym, że to mniejsza Oma B ...
Ale właśnie mniejsza ... Ja że jako dość duży jestem to już mi troszkę to przeszkadzało... Mniej miejsca w środku było odczuwalne... Ale pojazd ogólnie ok.
No ale ta klima nie była dwustrefowa
Jak piszę omegafan no musi być zrywniejsza i mniej palić bo jest lżejsza no i ma napęd na przód, a kiedyś ktoś na forum pisał, że odczucie zrywalności jest bardziej odczuwalne przy przednim napędzie (i to w sumie zgadzałoby się)... A co do cichości to w sumie pojęcie względne... Nie odczułem żadnej różnicy między moją Omegą...
Pozdrawiam...
  
 
Vectra nie V6 nie tylko moje zdanie ale także serwisu silnik jest tak upchnięty że nie ma odpowiedniego chłodzenia dostęp do wszystkiego fatalny.Najbardziej polecany motor 1,8 .Dziwe się że 2,5 dynamiką jak napisałeś nie powaliła cię na kolana w porównaniu do v6 omegi ja odniosłem wrażenie,iż jest dużo bardziej zrywna od omegi a napewno od 2,5
  
 
Cos w tym moze byc - wymiana rozrzadu to musi byc horror - jest z prawej strony, ze o swiecach nie wspomne - trzy z nich sa z tylu pod szyba!!! Moze z tego wzgledu w Vectrach po liftingu nie montowali juz 2.5V6 tylko 2.2R4
Chyba kupie Audi A4 z V6 - ok. 25tys za '98-'99. Tylko przeraza mnie podatnosc auta na kradzieze...
  
 
Cytat:
2006-10-17 09:41:56, stapoz pisze:
Cos w tym moze byc - wymiana rozrzadu to musi byc horror - jest z prawej strony, ze o swiecach nie wspomne - trzy z nich sa z tylu pod szyba!!! ...... Chyba kupie Audi A4 z V6 - ok. 25tys za '98-'99. Tylko przeraza mnie podatnosc auta na kradzieze...



Brat miał takie "cudo" 2.5v6. Może i troszke bardziej zrywniejsze od Omegi, ale silnik strasznie upchnięty w komorze. Wymiana czegokolwiek wiazała sie z wyjęcię połowy gratów. Do tego zawieszenie w porównaniu do Omegi bardziej usterkowe.

Cytat:
Moze z tego wzgledu w Vectrach po liftingu nie montowali juz 2.5V6 tylko 2.2R4



Zapomniałeś chyba o 2.6v6
  
 
2.6V6 (oraz 3.2V6) montowali w Vectrach C (która nijak nie pasuje mi wyglądem), a mowa tu o Vectrze B.

A swoją drogą ostatnio w TurboTVN w TopGear Jeremy testował Vectre C. Najpierw długo i wyraźnie opisał jak ogromna jest jego niechęć to przeprowadzenia testu i że z własnej woli nie wsiadłby do Vectry. Potem w czsie testu faktycznie wyszło, że prowadzenie Vectry C mocno odbiega od dobrego (głównie z uwagi na podsterowność). Fajnie było widać jak przy większych prędkościach próby pokonywania ostrych łuków kończyły się praktycznie jazdą na wprost (Jeremy, ze swoją nonszalancją, zapytał po co montują kierownice w Vectrach, skoro jest bezużytaczna
W teście brały też udział Mondeo i Civic TypeR. Na ich tle Vectra faktycznie wypadła blado.
Dodam jeszcze, że wszystkie modele były w maksymalnych wersjach (silnik, zawieszenie, itp)
  
 
Na pewno nie montowali w B ?
  
 
Cytat:
2.6V6 (oraz 3.2V6) montowali w Vectrach C (..), a mowa tu o Vectrze B. A swoją drogą ostatnio w TurboTVN w TopGear Jeremy testował Vectre C.


Tyle że testowane auto to była wersja VXR z silnikiem 2,8 V6 turbo (ten sam motor jest też w np. w Saabie 9-3 Aero), a to inna para kaloszy .

Cytat:
(..) Civic TypeR (..)


To akurat była Mazda 6 MPS
 
 
ale vectra miala najlepszy sprint