MotoNews.pl
  

Kilka pytań o dieselka!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pierwsze łatwe:

1. Jak zdjąć przewody paliwowe z zaworka zwrotnego zeby założyc po kawałku przezroczystego wężyka? Nie chca zejsc! Nie chce ciac bo nie wiem czy potem założe bo dalej są węższe. Chce sciagnąć przy zaworku bo przy filtrze i silniku sa jakies dziwne złączki a nie zwykły naciągnięty przewód. Podgrzewac je?!

2. Trudniejsze Co to jest za cos na przewodzie który leci zaraz kolo chłodnicy wzdłuż pasa przedniego?! Wyhląda mi na zawórek odpowietrzajacy i u mnie to coś przecieka. Ubywa mi płynu w chłodnicy i byc moze to tylko wina tego zaworka, Czy to sie wymienia?!

3. Najtrudniejsze, jezeli paliwo sie nie cofa, kompresja jest dobra, świece grzeją, to gdzie szukac przyczyny ze trzeba długo kręcić zanim zapali jak autko postoi kilka godzin?!

Koniec i z góry bardzo dziękuje
  
 
Wtryski - regeneracja lub wymiana końcówek...
Dymi? Kopci? Śmierdzi?
  
 
No własnie ze nie dymi, przy odpaleniu pusci chmurke jak każdy i przy przegazówce na czarno, bez żadnego specjalnego dymienia! Gdyby bardzo kopcił to tez bym obstawiał wtryski!
  
 
Też mam pytanie jak zdjąć zaworek zwrotny, czy poprostu ciągnąć na siłe aż wyskoczy czy może pokręcać, podgrzewać ??

Pozdrawiam.
  
 
u mnie to był wstęp do wtrysków
teraz nie zadymi
  
 
ale dalej nie mamy odpowiedzi na pytanie jak założyć ten słynny przeźroczysty wężyk
  
 
Jest jedna brutalna metoda. Miedzy zaworkiem zwrotnym a pompa zrobic przeciecie czarnego plastiku, obrobic krewedzie papierem sciernym, aby byly gladkie i wstwiac sobie fragment przeroczystego wezyka, naciagnac go na sile, zalozyc opaski zaciskowe. Powstanie przezroczyste okienko w czarnym przewodzie.

Mozna tez po prostu zdemonowac caly ten przewod z zaworkiem zwrotnym i do testow zalozyc przezroczysty wezyk na jakis czas.
  
 
Najlepiej odłącz przewód do filtra do pompy wtryskowej i załóź w jego miejsce przezroczysty
  
 
... ale sam zaworek zwrotny trzeba po prostu mocno ciągnąć, czy może okręcać ?? Wstępnie próbowałem i dosyć mocno mocno siedzi w wężyku. Jak go najłatwiej sciągnąć ??

Pozdrawiam.
  
 
Zaworek mozesz przeciez sprawdzic, bez wymontowywania go z rurki. Jesli sie to polaczenie rozszczelni, to co potem zrobisz? I tak bedziesz musial wyrzucic.
  
 
a ten przeźroczysty przewód to jakiej ma być średnicy?(pewnie taki jak przewód paliwowy, ale ile to jest?)

taki przewód to gdzie kupić? w sklepie motoryzacyjnym dostanę?
  
 
Tak w każdym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz! Zaworek mozna zdjac podgrzewajac delikatnie wężyk, potem trzeba obciąć końcówke i znów podgrzewajac założyc albo włożyć całkiem nowe przewody Wczoraj sie bawiłem!
  
 
nowy zaworek cena 20 zł, przewód przezroczysty specjalny do paliw zbrojony 1,5 zł za metr i 4 zaciski.
Około 20 minut roboty dla ludzi z brakiem doświadczenia

p.s. węzyk 8mm

[ wiadomość edytowana przez: galowy dnia 2006-10-18 15:00:38 ]
  
 
podsumowując te posty, moge zrobić 'takie' okienko i z tym normalnie jeździć, i tylko same + z tego bo zawsze będe mogł sprawdzić czy mam lewe powietrze czy nie , prawda?

ps. jeszcze mnie jedno trapi.. przetne ten wężyk i wyleje mi się troche ropki.. ale to nic nie szkodzi prawda?
  
 
Farow--jak zimny to zawsze troche dłużej kręcisz żeby zapalił.
Jak chcesz aby troche szybciej a w zimie lepiej to wyczyść rozrusznik i sprawdź stan szczotek.
Opisy jak i co na wszystkie tematy znajdziecie w wyszukiwarce.
  
 
No za rozrusznik to sie zabieram i zabrac nie moge Ale dzis to juz bankowo go porozbieram i przejrze sobie
Ściągnij rozrusznik, ściągnij rozrusznik.... Tak! Który qtwa inżynier w fordzie wymyślił tą śrube?!?!
Na szćżeśćie udało sie!


[ wiadomość edytowana przez: FAROW dnia 2006-10-19 11:27:26 ]
  
 
tylko później sprzęgiełka bezwladnościowego nie smaruj, zostaw wyczyszczony.