Wilgotna turbina - reperować?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!

Co rano pod samochodem mam 2-3 krople oleju.
Przypuszczam, że w czasie jezdy jest tego więcej, bo okazało się, że cała turbina, chłodnica oleju, osłona nadkola jest uwalona z oleju.

Oleju ubyło ok. 0,5l/10.000km.
Spalanie w normie.
Przyspieszenie w normie.

Mechanik powiedział, że są dwie metody:

1. oddać turbinę do regeneracji (wymienić na zregenerowaną) i wszystko wyczyścić za ok. 800+400zł

2. czekać aż turbina wyzionie ducha i dopiero wtedy ją reperować i wszystko czyścić za ok. 1000+400zł

Co radzicie?

--
Pozdrawiam
Ryszard
  
 
Znajdz nieszczelnosc w przewodzie dolotu, zlikwiduj i zostaw jak jest. Ja tuz po regeneracji turbiny (solidnej) tez dzieki nieszczelnemu plastikowi z napisem turbodiesel mialem zarzygiwany caly silnik i kolektor dolotowy. Dziwilem sie skad to leci bo nie wyobrazalem sobie to z tej nowej turbiny... okazalo sie ze przedmuchiwane jest to co sie nagromadzilo przez dlugi okres czasu gdy jezdzilem bez turbiny, ale tez ze kazda, nawet nowa turbina minimalnie puszcza olej.
Te 400zl co dodajesz to za wmontowanie i wymontowanie? Cos drogo... ja placilem lacznie 150 za te dwie czynnosci.
  
 
Cytat:
2006-10-19 13:40:53, chemik333 pisze:
Znajdz nieszczelnosc w przewodzie dolotu, zlikwiduj i zostaw jak jest.



W takim razie trzeba będzie wszystko wpierw wyczyścić.
Ale chyba jednak tak zrobię.

Cytat:
Te 400zl co dodajesz to za wmontowanie i wymontowanie? Cos drogo... ja placilem lacznie 150 za te dwie czynnosci.



Mechanik powiedział, że za 400zł zdemontuje turbinę, zawiezie ją do regenatora, wyczyści cały ten syf z komory silnika i zamontuje turbinę.
Może trzeba będzie wyciągać chłodnicę oleju i inne elementy.
Kilka godzin roboty zapewne będzie.

--
Pozdrawiam
Ryszard
  
 
Lepsze jest wrogiem dobrego, zrób jak radzi chemik, skąd wiesz że dobrze zregenerują turbinę? Jeśli nie będziesz miał większy problem niz ubytek 1/2 litra oleju na 10tys km.
  
 
Szczerze? wyczysc tylko to co jest na zewnatrz. To co w srodku dolotu zawsze bedzie zasyfiale i nic na to nie poradzisz. Ja sobie wyczyscilem i po kilku dniach znowu bylo wszystko w drobinkach oleju, mimo ze miedzy wymianami nie widze ZADNYCH ubytkow na bagnecie. Tak wiec oprocz chlodnicy czy co tam masz jeszcze uswinione sprawdz czy rurka ktora wychodzi od dolu kolektora dolotowego (metalowego) nie jest wypelniona olejem. Prowadzi ona do czujnika cisnienia z turbiny i po zapchaniu moze podawac bledne informacji do komputera.
  
 
Ten olej w dolocie moze ( a raczej na pewno ) dostawac sie z odpowietrznika na pokrywie zaworow.

odkrec sobie ten wezyk i zobaczysz czy cieknie z tamtad.

  
 
X20XEV Lepiej poszukaj skad cieknie ten olej a nie ruszaj tej turbiny, jak autko dobrze Ci przyspiesza to zluzycie oleju takie jak piszesz to wcale nie jest duze, chyba ze nie szkoda Ci kasy. Jaki masz przebieg km na tej turbince?
  
 
Cytat:
2006-10-19 23:06:12, Trance_Matthew pisze:
Jaki masz przebieg km na tej turbince?



Moje jest 10.000km a poprzedniego właściciela 85.000km, ale nie jestem tego pewien.
Razem 95kkm.

--
Pozdrawiam
Ryszard
  
 
Mysle ze spokojnie zrobisz na niej paredziesiat tysiecy km! Moja ma 190000 i dobrze sie jeszcze czuje wezmie 5mm/5000km z bagnetu ale kreci sie a to najwazniejsze Dodam ze "wlaczam" ja dosc czesto Mechanik mowil mi ze nie ma co jej jeszcze regenerowac a to zaufany gosc