Co wlać do wspomagania?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
trzy szybkie pytania:
1) płyn do wspomagania - co ile zmieniać?
2) co wlać?
3) dolewać do tego co jest czy wymieniac w całości?






Pytam poniewaz:
- nie mam pojecia kiedy poprzedni wlasciciel wymienial plyn
- jaki jest obecnie rodzaj plynu
- przy maksymalnym przekreceniu kierownica wspomaganie wyje (choc mechanik powiedzial ze to normalka - ale w moim drugim samochodzie tylko ciut młodszym wszystko chodzi cichutko). Sprawdzilem poziom plynu - jest troche powyżej MIN. Czy mozna wiec dolewac? Jesli tak to co?




Na Allegro pojawiaja sie takie wynalazki ery kosmicznej:
ALLEGRO 1
ALLEGRO 2
ALLEGRO 3


Uzywa ktos z Was tego? Co to warte?

  
 
wlej olej do wspomagania /taki sam co do przekładni automatycznych/

mechanik coś buja mówiąc że tak ma być - Twoja pompa jest niestety na wykończeniu
wymiana płynu może pomóc, choć nie musi - a jak pomoże to tez nie na zawsze - przyjdzie w końcu taki moment żę będziesz musiał wymienić pompę

co do kosmicznych wynalazków -NIE RADZĘ
  
 
Cytat:
2006-10-25 12:52:54, slawas1 pisze:
wlej olej do wspomagania /taki sam co do przekładni automatycznych/ mechanik coś buja mówiąc że tak ma być - Twoja pompa jest niestety na wykończeniu wymiana płynu może pomóc, choć nie musi - a jak pomoże to tez nie na zawsze - przyjdzie w końcu taki moment żę będziesz musiał wymienić pompę co do kosmicznych wynalazków -NIE RADZĘ



jak sie nazywa przykładowy taki olej, i czy moge go pomieszać z tym co jest obecnie (holera wie jaki)?
  
 
ford miał różne oleje - wiem tyle, że jak chciałem dolac sobie tego, co ojciec ma w Foce, to mi powiedzieli, że to inne oleje są. No i musiałem kupic drugi. Co do wymiany - nie powinno sie wymieniac oleju, tylko dolewać ubytki - wg instrukcji. Wymiana na nowy może spowodować wypłukanie osadów, które uszczelniają układ.
  
 
z tego co słyszałem to płynu we wspomaganiu sie nie wymienia tylko dolewa, ale nie wiem czy to prawda. Ja do swojego tylko dolałem i jest ok. Dolałem olej/płyn Hipol ATF II D.
a tak apropo wspomagania, wam tez tak ciekną zbiorniczki i sa całe "przypocone" ??
  
 
Cytat:
2006-10-25 13:14:41, ruszi pisze:
z tego co słyszałem to płynu we wspomaganiu sie nie wymienia tylko dolewa,



owszem, tak jak w skrzyni - też się nie wymienia - a ilu z nas to zrobiło
  
 
Cytat:
2006-10-25 13:14:41, ruszi pisze:
z tego co słyszałem to płynu we wspomaganiu sie nie wymienia tylko dolewa, ale nie wiem czy to prawda. Ja do swojego tylko dolałem i jest ok. Dolałem olej/płyn Hipol ATF II D. a tak apropo wspomagania, wam tez tak ciekną zbiorniczki i sa całe "przypocone" ??




ale mozna to lać nie wiedzac co jest teraz? Z tego co widze to produkt Orlenu KLIK i nie kosztuje jakiegos majatku - srednia cena 13 zeta. Ale jak juz dolac to zeby nie bylo problemow.








Dokopałem sie w instrukcji obsługi poniższego:



Sprawdzanie poziomu

Poziom oleju w układzie kierowniczym ze wspomaganiem należy sprawdzać przy nie pracującym silniku.

Przy nie rozgrzanym oleju w układzie kierowniczym jego poziom powinien znajdować się między znakami „MIN" oraz „MAX COLD" widocznymi na ścianie zbiornika. Poziom oleju rozgrzanego do normalnej temperatury pracy powinien zawierać się między znakami „MIN" i „MAX HOT".

Uwaga. W niektórych wersjach na zbiorniku oleju układu kierowniczego ze wspomaganiem występują tylko znaki „MIN" i „MAX". Wówczas należy przyjąć, że przy rozgrzanym do normalnej temperatury pracy oleju jego poziom powinien sięgać znaku „MAX".

Po obniżeniu się poziomu do znaku „MIN" należy uzupełnić ilość oleju w zbiorniku, stosując olej zalecany przez producenta pojazdu (Ford ESP-M2C 166-H).



  
 
i jeszcze jedno co znalazłem w instrukcji obsługi, zapewne ważne:


OLEJ W UKŁADZIE ZE WSPOMAGANIEM

Rodzaj: olej Ford ESPM-2C-166H. Częstość obsługi: sprawdzanie poziomu po 2500 km, następnie co 20 000 km, nie wymaga się okresowej wymiany oleju.
  
 
Cytat:
2006-10-25 13:05:32, Kielek pisze:
ford miał różne oleje - wiem tyle, że jak chciałem dolac sobie tego, co ojciec ma w Foce, to mi powiedzieli, że to inne oleje są. No i musiałem kupic drugi. Co do wymiany - nie powinno sie wymieniac oleju, tylko dolewać ubytki - wg instrukcji. Wymiana na nowy może spowodować wypłukanie osadów, które uszczelniają układ.




a co zakupiłeś?
  
 
Cytat:
2006-10-25 13:54:35, voo74 pisze:
a co zakupiłeś?


nie pamiętam - jakiś tam fordowski, było to dobre dwa lata temu i od tego czasu poziom sie nie zmienia. A dolałem tez arę kropel.

Sławek - ja nie wymieniałem rzynajmniej samego oleju
  
 
ale generalnie można mieszać te oleje ze soba czy trzeba wiedzieć co jest wlane i dolać tego samego??