Parujące szyby zimą - wersja z klima rozwiązanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pokrętło nawiewu, to którym włącza się klimę oraz przełączą między recyrkulacją wewnętrzną a dopływem świeżego powietrza połączone jest w klapką w komorze silnika za pomocą płaskiej taśmy metalowej.
Idzie ona po powierzchni czarnej puszki obudowującej wentylator nawiewu.
Poproście kogoś, aby przełączał nawiew pomiędzy pozycjami recyrkulacja i świeże i zobaczcie pod maską, tuż pod podszybiem jak działa to płaskie cięgiełko.

Ono zimą, jak pocieknie na nie woda, spadnie śnieg przymarza do puszki i wtedy nie ma sterowania klapką. Jeśli zamarznie w pozycji dopływu świeżego powietrza, to pół biedy. Gorzej jak w pozycji recyrkulacja, bo wtedy niemiłosiernie zaczyna parować.
Dlatego warto już teraz, przed nadejściem mrozów przesmarować to cięgiełko i powierzchnie po której się porusza smarem.



[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-10-31 15:27:35 ]
  
 
takie wskazówki są zawsze mile widziane, bo nigdy nie wiemy co nas zaskoczy. Czasem widuję w zimie samochody calkowicie zaparowane w środku i zastanawiam się jak ci kierowcy prowadz- może mają kamery zainstalowane na zewnątrz
  
 
Może w autach bez klimy klapka sterująca dopływem świeżego też jest sterowana podobnie?
  
 
Cytat:
2006-10-31 15:28:26, darmcdoman pisze:
Może w autach bez klimy klapka sterująca dopływem świeżego też jest sterowana podobnie?



w wersjach bez klimy nie ma takiej klapki - nie ma opcji obiegu wewnetrznego, tak wiec powietrze zawsze leci z zewnatrz...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------