MotoNews.pl
  

Niedogrzany silnik? MKVI 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! (to mój pierwszy post )

Sprowadziłem z niemiec Escorta 1.3 '94.
Na chodzi wszystko ladnie pięknie.
Tylko jest jedna sprawa.
Dotyczy silnika, a właściwie jego nagrzewania się.

Dmuchawa chłodnicy wogóle się nie włącza, mimo tego silnik nie przegrzewa się, Wskazówka cieczy chł. jest tak na 1/4 skali.
Jechałem nim w trasę i było tak cały czas.
Teraz nie wiem czy ten typ tak ma, czy op po prostu jest nagrzany, a ze jest zima to sie chłodzi powietrzem i wiatrak nie ma potrzeby się włączać. ?!?!

PS. Czy wy tez tak macie jak sie odpala silnik (mam 8 zaworów) to na początku chodzi na wyzszych obrotach, a pozniej na nizszych? czy to jest to ssanie (elektroniczne) ?

Pozdr.
  
 
Escorty z tego co wiem to tak mają, rzadko który pokazuje prawidłową temperature.
Możesz zrobić mały test, na postoju trzymać go troszkę na 2000-2500 obr/min i po jakimś czasie powinien jednak załączyć się wentylator (wskazówka temp powinna się podnosić, jeśli nie to proponuje kupić nowy czujnik temperatury). Jeśli przez długi czas nie będzie się włączać to lepiej zaprzestań testu bo jeszcze ugotujesz Essiego.

P.S Wyższe obroty zaraz po odpaleniu to efekt ssania - tak jak piszesz, elektonicznego

Pozdrawiam
GrzEE

[ wiadomość edytowana przez: GrzEE dnia 2006-02-22 21:32:19 ]
  
 
Jest W porządku u mnie nawet latem wentylator włącza się tylko w korkach, a co do obrotów to też normalne na zimnym silniku ok. 1200rpm.
  
 
a co do osiągów silnika, 1.3 8 zaworów jest taki sobie żwawy? bo osiągami to on nie poraza, ale ogólnie to jako tako ciagnie
  
 
jesli wskazowka od temperatury w ogole nawet nie drgnie, tzn. ze moze byc uszkodzony czujnik temp. bo nawet w najwiekszy mroz powinna sie chociaz ruszyc do gory.

jak kolega pisal, zagrzej go na postoju.
powodzenia.
  
 
Witam - mam ten sam silnik - wcześniej wskazówka dochodziła do początku literki N w napisie NORMAL na wskażniku - winą był termostat - po wymianie w czasie jazdy teraz (zima) wskazówka stoi pionowo pośrodku wskaźnika i w aucie jest cieplutko. Cena termostatu to około 30zł i wymiana to odkręcenie 2 śrubek i 5 minut roboty. A obroty w tym silniku są zawsze wyższe na ssaniu jak silnik jest zimny.
  
 
Cytat:
2006-02-23 09:41:20, Madex pisze:
Witam - mam ten sam silnik - wcześniej wskazówka dochodziła do początku literki N w napisie NORMAL na wskażniku - winą był termostat - po wymianie w czasie jazdy teraz (zima) wskazówka stoi pionowo pośrodku wskaźnika i w aucie jest cieplutko. Cena termostatu to około 30zł i wymiana to odkręcenie 2 śrubek i 5 minut roboty. A obroty w tym silniku są zawsze wyższe na ssaniu jak silnik jest zimny.



tez mam i tak jak mowilem wczesniej wielokrotnie w innych postach obstawaim termostat
  
 
a jak będzie z temp w dieslu ?

dzisiaj stałem w korku z 15min.. i temp byla ledwo powyżej białego pola.. niby w polu 'norm' .. ale hmm co bedzie jak będzie duży mróz? potem jak zaczolem szybciej jechać to podeszla wskazówka wyżej..
  
 
Powinna być co najmniej o 30% skali nad białym polem jesli jest niżej to do wimiany jest termostat.Wazne aby nie zapomieć odpowietrzyć po jego wymianie cały układ chłodzenia
  
 
tez mam ten silnik i jezeli chodzi o osiagi to zeczywiscie nie sa porazajace :/ ale tak do 160 udalo mi sie go rozbujac na prostej
  
 
Cytat:
2006-10-20 18:30:20, Starlight pisze:
Powinna być co najmniej o 30% skali nad białym polem jesli jest niżej to do wimiany jest termostat.Wazne aby nie zapomieć odpowietrzyć po jego wymianie cały układ chłodzenia



to chyba mnie to czeka bo dzisiaj nawet do M nie dochodzi:/ chociarz caly czas polu "NORM" , tylko gdzie ten termostat się znajduje? w książce szukalem ale nie znalazłem... jeszcze poszukam w archiwum.. ale jak by sie ktoś zlitował i nakierował mnie..
  
 
Cytat:
2006-10-21 19:41:20, Kajteknr1 pisze:
to chyba mnie to czeka bo dzisiaj nawet do M nie dochodzi:/ chociarz caly czas polu "NORM" , tylko gdzie ten termostat się znajduje? w książce szukalem ale nie znalazłem... jeszcze poszukam w archiwum.. ale jak by sie ktoś zlitował i nakierował mnie..




to chyba jednak czujnik temp. silnik gorący, płyn gorący, chłodnica ciepła ,

znalazlem inny wątek i do takiego wniosku doszedłem.