Żarówka panelu wentylacji-Oma A-cholernie dlugie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rzucam temat z prosba o rozwiazanie:
Pare dni temu wziąłem sie za wymiane zaroweczek podswietajacych rożne wskażniki,kontrolki. Musialem wymienic m.in. w panelu suwakowym regulujacym cieple i zimne powietrze. Zdjalem plastyki nad kierownica, wokol zegarow i ... problem. Za cholere nie moglem wyciagnac na zewnatrz calej obudowy z ciegnami, a to jest konieczne by odbezpieczyc zatrzaski (szczegolnie gorne). Po godzinie chamskiej walki, z ciagnacymi w druga strone, ciegnami udalo mi sie zdjac przednia scianke. Szczesliwy zobaczylem zaroweczke!!! Wepchnalem oprawke do srodka i ... cos mnie strzelilo (pewnie wiecie co )!!!!!! Nie moglem oprawki wytargac na zewnatrz. Po nastepnej godzinie walki przez kieszen radia jakosc zmienilem zarowke i cudem wlozylem oprawke na swoje miejsce (jestem debesciak ).
Jednak teraz chcialbym wymienic wszystkie zaroweczki na niebieskie diody (chyba lacznie z tymi,ktore podswietlaja licznik i inne wskazniki) i jedyny problem to oswietlenie tych cholernych suwakow. Zarowke moja silowa metoda uda sie wymienic,ale wlozyc tam diode z oporniczkiem? ... nie, na pewno sie nie uda!!
PROSBA! Czy ktorys z Was nie wyciagal kiedys tego elementu na wierzch?? Byc moze wystarczy odczepic jakies klipsy od ciegien,ale nie mam pojecia gdzie,a nie chce czegos spieprzyc! Prosze o pomoc jesli wiecie.

Pozdrawiam
Mariusz

P.S. A propos zmiany podswietlenia na niebieskie diodki - niezly bajer (zaznaczam,ze nie jestem jakims szalonym zwolennikiem szalonych zmian)- jesli ktos ma ochote sie troszke pobawic to polecam. Zwroccie jednak uwage na to by podlaczac diode szeregowo z oporniczkiem. To rozwiazanie szczegolnie skojarzylo mi sie,gdy zobaczylem zdjecia Bestii Mlodego - granat i mroczny urok!!!
  
 
Witam,
Wymieniałem cięgno regulujące proporcje pomiędzy ciepłym i zimnym powietrzem więc mam pewne doświadczenia. Korzystałem z TIS. Kolejność jest mniejwięcej taka:
1. Zdjęcie osłony nad nogami kierowcy,
2. Zdjęcie końcówki cięgna regulącego klapę odsłaniającą nagrzewnicę,
3. Zdjęcie osłony zapalniczki i wykręcenie dwóch wkrętów mocujących moduł,
4. Wysunięcie modułu,
5. Odpięcie złącza regulatora nawiewu.
Jeśli coś wymaga uszczegółowienia to daj znać.
  
 
Dzieki za odzew,jednak nie mam pojecia jak dostac sie do ciegien (by je poodczepiac)?? Mialem rozebrane wszystkie pastyki nad kierowca (wyciagalem licznik) i z tej strony za cholere nie darady sie dostac do linek (chyba ze sie myle),a bez odczepienia ich nie ma szan wyciagnac czesci srodkowej konsoli (tej gdzie jest regulacja nawiewu,radio,przelaczniki).
Jesli moglbys troszke wiecej napisac jak dostac sie do ciegien,to bylbym wdzieczny Wszystkie wkrety poodkrecalem tylko te cholerne linki,bleee!!
pozdrawiam
  
 
Dzienx za "mroczny urok"

Bardziej ten urok pojawia się ok. 23, jak wracam od mojej połówki odstawić auto jadąc 50km/h przez miasto z uchyloną szybką zza której leci KoRn

pozdr.
  
 
Najlepsze byłyby rysunki, ale spróbuję opisać jak zdjąć cięgno. Wydaje mi się, że trochę za dużo elementów odkręciłeś. Do zdjęcia końcówki cięgna wystarczy osłona tuż nad pedałami. Musisz przygotować solidne oświetlenie – ja korzystałem z czołówki. Po zdjęciu tej osłony musisz niestety paść na kolana i spojrzeć do wnętrza z dołu. Jak zaczniesz ruszać suwakiem ciepłe/zimne powinieneś zauważyć końcówkę cięgna. Część plastykowa miała u mnie kolor zielony. Odczepienie cięgna to zdjęcie metalowej spiralnej końcówki i wyjęcie tego zielonego elementu mocującego. Tutaj musisz uważać, żeby go nie zepsuć bo będziesz musiał wymienić całą linkę – tak właśnie zrobił poprzedni właściciel mojego pojazdu tzn. zepsuł i nie wymienił tylko skleił. Jeśli nadal będziesz miał problemy przyślij mi na priva swojego e-maila to spróbuję Ci zrzucić ekrany z TIS – może pomogą.
Paweł
  
 
Panowie ja to przerabiałem z rok temu (zemsta Adama Opla).
Też się naczytałem i też się namęczyłem i cos tam jeszcze popsułem !nigdy więcej.
Po fakcie wyszło ze nie trzeba było nic rozbierać wystarczy tylko zsunąć klawisze szczypcami raz a mocno,podważyć maskownicę aż zeskoczy i widzimy czoło żarówki.
Nakładamy na nią plastikowa koszulkę zdjęta z grubego kabla dociskamy mocniej i w druga stronę .Jest nasza!!!
Patent ten przez długie lata stosowany był przez telemechaników których utrapieniem były przepalające się żarówki w pulpitach.
  
 
Ponownie dzieki za odzew,ale...
Nie zauwazylem ze nad samymi pedalami jest mala odbudowa, ale rzeczywiscie trzeba pasc na kolana,by nie powiedzien na morde by dostac sie pozniej do ciegien
Mimo wszystko bede Cie Pawel meczyl na priv'ie o zrzut ekranu.
Co do metody maryjanka wyciagniecia zaroweczki,to jest pomyslowa i na pewno skuteczna,ale jesli ktos dostal sie do niej nie rozbierajac samochodu,chociaz troche,to jest dla mnie czarodziejem!! Maskownica jest wlozona na male zaczepki, po 4 z kazdej strony. Od dolu 3 sa niezbyt gleboko osadzone,ale ten czwarty jest glebiej (patrzac wzdluz samochodu) przez co wg mnie nie ma szans sciagnac przedniej klapki,bez chociaz czesciowego (jakis 1 centymetr) wyciagniecia calego panelu w strone samochodu. Moze robilem cos nie tak,ale chyba nie ma innej metody sciagniecia klapki
Pozdrawiam
Mariusz
  
 
Powiem tak. Aby wysunąć zespół regulacji celem wymiany żarówki nie trzeba odczepiać cięgieł. Jest to wręcz niewskazane. Cięzko się je zakłada i wogóle dużo kombinowania. Ciegna sa na tyle długie że pozwalają na takie wysunięcie aby móc wymienić żarówkę. Ja tam osobiście wrąbałem diodę. No i hula.
  
 
Aha jeszcze raz informuję że na stronie

Link

jest instrukcja w postaci pliku PDF jak to wszystko rozebrać niestety w języku niemieckim ale bogato ilustrowany także nie ma żadnych problemów aby się w tym rozeznać.

Pozdrawiam
  
 
dzieki za link
Jesli dotarlem do dobrego miejsca (2 rysunki opisujace jak to zrobic) to robilem dokladnie tak samo. Odkrecilem 2 wkrety pod oslona zapalniczki i od gory probowalem wytargac panel na wierzch,ale jakies cos cholernie mocno trzymalo od tylu.
Nie wiem,moze mam za krotkie ciegna.
P.S. Gieroy,napisales,ze wsadziles tam diode-puszczales ja przez opornik (mi w sklepie powiedzieli ze musi byc przez opornik)? Na jaki kolor wymieniales?
Acha, czy podswietlenie zegarow rowniez zmieniales na diody?? Mam taki zamiar,tylko tez mam problem z wyciagnieciem zegarow-wszystko rozbebeszylem i cosik trzyma z tylu-nie wiem jakto odlaczyc.

Pozdrawiam
mariusz
  
 
Dałem opornik ponieważ wstawiałem diody na 5V. Opornik służy do redukcji prądu aby nie spalic diody. Z tyłu trzyma ci linka prędkościomierza. Wystarczy lekko nacisnąć blaszkę zabezpieczającą i linka schodzi. Tam w tym niemieckim artykule wszystko jest.