| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kosmat Radomsko | 2006-09-05 23:26:10 Tak w gruncie rzeczy nie rozumiem, problem z odpalaniem nigdy sien ie spotkałem, a jak długo masz gaz? |
biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2006-09-06 01:27:07 Jak gdzieś cieknie benzyna pod maską to nic dziwnego że ciężko pali na benzynie |
zwirowaty gliwice | 2006-09-08 10:14:17 przyjacielu a kiedy zmieniales np. kable zaplonowe+ swiece?
Pozycz od jakiegos kolegi z m40 i zobacz czy bedzie roznica |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2006-10-23 11:44:27 Podepnę się i ja z podobnym problemem. 318i M40 E-30
Zawsze mam problem z odpaleniem na benzynie. Polega to na tym, że silnik załapuje dopiero za 3 ... 5 razem. Pompa działa (na ucho), filtr paliwa wymieniony, ostatnio także kopułka z palcem. Zauważyłem pewien "dziwny" objaw. Mianowicie, zaraz po włączeniu samego zapłonu wskazania poziomu paliwa na wskaźniku są wyższe niż podczas pracy silnika na benzynie. Po przełączeniu na gaz, ponownie poziom paliwa na wskaźniku wzrasta. Również zastanawia mnie pewien szczegół, mianowicie taki, że jeżeli podczas jazdy na gazie, przełączę sie na benzynę, to silnik załapuje dopiero po około 2-3 sek. Czyżby całe paliwo z układu zasilania wracało do zbiornika
Proszę o podpowiedzi, co mógłbym ewentualnie sam jeszcze sprawdzić. Pozdrawiam. mirek [ wiadomość edytowana przez: hsurim dnia 2006-10-23 11:45:28 ] [ wiadomość edytowana przez: hsurim dnia 2006-10-23 11:45:52 ] |
profil-usunięty | 2006-10-23 17:08:08 nie jestem fachowcem ale spróbuję ci pomóc. co do przerwy w dopływie benz. po przełączeniu z gazu to masz najwyraźniej zwykły przekażnik. nie masz podtrzymania dopływu paliwa przez ten czas gdy następuje zmiana rodzaju paliwa - też to mam ale można z tym żyć choć to przydławienie silnika jest irytujące.
Problemy z odpalaniem na benz. mogą wynikać ze złej regulacji gazu, wadliwego przekaźnika (który się wiesza) lub nieszczelnego reduktora gazu, który podaje gaz pomimo wyłączenia silnika. Tworzy się wówczas przy odpalaniu mieszanina gazu z benzyną i jest problem z odpaleniem - ta sytuacja dotyczy raczej rozgrzanego silnika. U mnie tak mogło być ale raczej nie było. Od remontu głowicy (uszczelka) pali bez zarzutu. Bardzo prawdopodobną przyczyną problemu z odpalaniem był luz koła zębatego na wałku rozrządu i TO radzę ci sprawdzić. U mnie był już prawie ścięty klin i dalsza jazda groziłaby poważnym remontem silnika. Co najciekawsze po założeniu porządnego koła zębatego dalej jest luz (różnica około 2mm między szerokością klina na kole a szerokością wcięcia na wałku) Gdybyś sprawdzał tę sprawę to daj znać czy też masz tam luz (tzn. koło przesuwa się do tyłu i przodu o jeden ząbek). Pozdr |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2006-10-23 23:34:00 Dzięki za odpowiedź.
Luzu nie sprawdzałem, ale jak juz odpali, to działa raczej normalnie. Co do nieszczelności gazu, to nie sądze, bo spala mi podobna jego ilość na 100 km - ale dla wszystkiego spróbuje odłączyć rurke doprowadzajacą i będe "walczył". Zastanawia mnie ten wzrastający poziom ilości paliwa na wskaźniku po przełączeniu na gaz. |
profil-usunięty | 2006-10-24 14:48:30 U mnie też dobrze chodził po odpaleniu. A luz był (klin był ju ż prawie ścięty). Teraz też jest pomimo że mam nowe koło więc nie więc dlaczego jest jeszcze luz. Nie podoba mi się to bo obawiam się że może mi obkrecić rozrząd i bę dzie big problem. Co do gazu to nie wiem czy sam to sprawdzić bo tę sugestię podał mi gazownik ale póki co to odstąpił od sprawdzanie nieszczelności reduktora. Po zmianie koła rozrządu pali poprawnie. U mnie przy rozgrzanym już silniku po przełączeniu z benz. na gaz wskazówka opada z pionu na 1/3 |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2006-10-26 12:29:43 ARTOBI
Jak miałeś wydmuchaną uszczelkę pod głowicą i kiepską kompresję to co się dziwisz, że auto żle paliło. Jak cieknie Ci nadal paliwo to wymień przewód paliwowy (krótki wężyk ok. 10cm) i nie ma na co czekać bo fura z dymem pójdzie. Stukanie przy przekręceniu kluczyka jest prawidłowe. To załącza się elektrozawór (z termostatem) od nagrzewnicy. Jak silnik jest rozgrzany termostat otwiera zawór na stałe i nie ma stukania. Problemy z termostatem który wymieniałeś moga wiązać się z źle odpowietrzonym silnikiem. HSURIM Wskażniki paliwa w E30 po latach zaczynają przekłamywać i wskazanie nie jest dokładne ja też tak mam. Czy jesteś pewien, że różnice wskazań mają związek z przełaczeniem gaz /benzyna? Z reguły instalacja gazowa nie odłącza pompy paliwa i jest ono podawane cały czas do kolumny wtryskowej, a odcinane są tylko wtryskiwacze. Opóżnienie przy przełaczeniu na benzynę może wynikać z regulacji kompa gazowego. Jeśli problem jest tylko na zimnym to przyczyny szukał bym w dodatkowym wtryskiwaczu rozruchowym, czujniku temperatury... Rozrząd zostawił bym na sam koniec(w końcu to BMW). |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2006-10-26 14:06:45
Otóż ja zmajsterkowałem odcięcie pompy po przełączenu na gaz. Zanim zrobiłem te przeróbkę, to przełączenie z gazu na benzynę (w trakcie jazdy) było zupełnie niezauważalne. Natomiast po przeróbce dawało się odczuć niewielkie szarpnięcie. Obecnie trwa załapanie silnika ( z gazu na benzynę) wręcz kilka sekund. Jest bez różnicy czy jest zimny, ciepły czy gorący. Zawsze wymaga kilku przekręceń zanim odpali. Odnośnie wskaźnika, to zaraz po włączeniu zapłonu wskaźnik pokazuje jakąś tam wartość. I już podczas kręcenia wskazania ilości paliwa spadają i tak sie to utrzymuje aż do przełączenia na gaz lub do zatrzymania silnika. Wówczas wzrasta jakoby ilość paliwa (na wskaźniku). Tak więc planuje podjechac gdzieś na komputer i sprawdzenie co tam w końcu "piszczy". Drogą (własnej) dedukcji stawiam na układ zasilania: pompę lub ewentualnie regulator ciśnienia. Rozrząd raczej odpada, bo ten objaw trudności z odpalaniem nastapił nagle - tyle, że nie obserwowałem wcześniej wskaźnika paliwa. Chyba, żeby się okazała (może) sonda, bo po odłączeniu akumulatora na kilka godzin przez kilka dni podczas ruszania na benzynie szarpie i ma tendencje do zgaśnięcia. "Testowałem" to juz dwa razy. [ wiadomość edytowana przez: hsurim dnia 2006-10-26 14:10:01 ] |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2006-10-27 07:38:29 Jeśli podejżewasz ukł. paliwa to proponuję prosty test przed odpaleniem podaj na kilka sekund napięcie na pompę paliwa. |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2006-10-27 21:50:11 Hehe, że nie wpadłem na to. Dzięki za praktyczna podpowiedź.
pozdrawiam. |