| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
maly-gls HF MEMBER pony Tomaszów | 2006-10-19 22:09:01 witam mam wiadomość dla właścicieli poniaczków otóż zaczynam walke ze swoimi światłami kture z miesiąca na miesiąc coraz gożej świecą teraz mam już taką sytuację że nawet na żarówkach 90/100 to prawie nic nie widze i w sobote się wszystko wyjaśni gdyż znalazłem fachowca od elektryki który powiedział mi że niema problemu gdyż już taki temat przerabiał tak że jak będe wiedział naczym żecz polega to odrazu pisze ,tak że jak ktoś ma podobny problem to będzie mógł sobie ulrzyć i zawsze to jeden kłopot mniej na głowie pozdrowionka |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-10-20 01:07:43 Witam.
1) Wywal te żarówki - przepalisz sobie odblaski i zjarasz instalacje. 2) Dobra elektryka to wystarczające coś co świeci bardzo dobrze - ja pisałem już o walkach ze światłami w Sonacie
3) Nie pamietam jak jest w Pony - ale Sonata ma odwrotnie niż w innych autach, czyli "plus" jest podawany na stałe (powiedzmy) a sterowany jest minusami, czyli dwa minusy (na włukno mijania i drogowych) i jeden plus przychodzą na żąrówkę - polecam to powiedzieć elektrykowi zanim bedzie sie w to bawił
Pozdrawiam. Misio |
maly-gls HF MEMBER pony Tomaszów | 2006-10-20 19:20:06 wiesz żarówki takie jak założyłem to już niestety konieczność bo inaczej to już nic bym nie widział a mój elektryk twierdzi że wie co jest przyczyną ale dzięki za info pozdrawiam |
maly-gls HF MEMBER pony Tomaszów | 2006-10-22 20:30:23 a więc tak pojechałem w sobote do pana elektryka i co właśnie jednak nadal pozostało pytanie co jest nie tak gdyż niestety mamy takich ogromnych fachowców ze poezja a upierał się tylko dlatego że to naprawi gdyż miał kiedyś taki przypadek ale wymienił regulator i było wszystko oki i myślał że tym razem będzie tak samo a tu niestety niespodzianka i tak kmolejny już raz mój poniaczek rozłożył na łopatki kolejnego elektryka tak więc wielkie uznanie niestety dla hyundaika |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-10-23 13:01:57 Jak sie ciut znasz na elektryce i chcesz osobiście z tym powalczyć to zaprawszam na GG - coś wymyślimy
Pozdrawiam. Misio |
maly-gls HF MEMBER pony Tomaszów | 2006-10-23 21:53:55 jeśli w gre wchodzi gg to ewentualnie w sobote wieczorkiem a powiem tak sam mierzyłem miernikiem i sprawy mają się tak na wszystkich bezpiecznikach ma po 13vol a na samych lampach tylko 11vol i ja myślę że tu tkwi cała wada tylko niewiem jak ją usunąć |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-10-23 21:59:32 Na GG prościej
Ale niech bedzie tu
Polecam najprosciej zrobić jeszcze przekaźnik na "kierowanie lampami" jezeli + steruje to na plus jezeli minus to na minus i juz
Pozdrawiam. Misio |
Dominik_G HF MEMBER Mitsubishi Galant EA2A Skawina | 2006-10-30 00:27:51 Spadki panowie... spadki napięć. Standard w starszych autach. Przypadek świateł wygląda następująco w świetle elektryki: mamy źródło zasilania akumulator + alternator (przy zapalonym silniku) i odbiornik czyli żarówy. Żarówa jak wiadomo w swoim zastosowaniu, czyli świecenie, jest do d... ma tylko 20% sprawności. Tak 20% czyli 20% to światło, a 80 % pracy żarówki to... niestety ciepło, stąd stosowanie mocniejszych żarówek mija się z celem, ponieważ podgrzewa lampy, a nie świeci. Naszym problemem w układzie zasilanie - odbiornik (żarówka) staje się podłączenie, powinno dążyć do ideału, czyli ZERO spadków napięć, ZERO oporności, na której mógłby się wygrzewać prąd zasilający żarówkę. A jest tego wiele. Idealny układ: żarówka podłączona bezpośrednio do klem akumulatora = zero strat na połączeniu, napięcie mierzone na klemach równa się napięciu ma żarówce. Prześledźmy drogę prądu ze źródła zasilania do żarówki. Akumulator - przewody - kostka - bezpiecznik - kostka - przewód - kostka - przekaźnik i jego (wypalone) styki - kostka - przewód - kostka - żarówka. Każde (stare zabrudzone) połączenie stanowi oporność na której odkłada się prąd i podgrzewa styk a nie żarnik żarówki. Pomijam szczegół starzenia (utleniania) się przewodów i konektorów na nich zaciśniętych.
RADA: Bezwzględnie wszystkie połączenia (konektory, kostki, złaczki) wyczyścić, dognieść i zabezpieczyć Kontakt sprayem. Wymienić przekaźniki. Ewentualnie zrobić instalację od nowa, grubszym przewodem. W maluchu, w którym instalacja jest prosta jak oświetlenie choinkowe, zrobiłem najkrótsze przewody jak to możliwe, grubości 2 mm kwadtrat (czyli raz tyle co fabryka), jeden bezpiecznik 30A do obu świateł, przekaźniki i prościutko do lamp. Efekt: bieluteńkie światła, spadek napięcia 0,2V czyli napięcie mieżone na klemach 14,4, a na kostkach żarówek 14,2V i tak mają autka wyjeżdżające z fabryki
Alternatywa?? ano jest: śwatła wyładowcze - Xenony, mają 80% sprawności, czyli 80% to światło, a 20% to ciepło, instalacja pomijalna tylko kogo na to stać do 15 letniego auta
Przepraszam za elaborat, może komuś się przyda. |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-10-30 00:34:34 Aleś esej strzelił !!!
Widzę że tatusiowanie służy, GRATULUJE !!! Pozdrawiam. Misio |
Dominik_G HF MEMBER Mitsubishi Galant EA2A Skawina | 2006-10-30 00:46:16 Misio - to dla Ciebie
Pozdrowienia dla wszystkich od szczęśliwego tatusia Maxa ![]() |
Cobra_JM HF MEMBER Hyundai Accent Chorzów | 2006-10-30 01:32:33 Pamietaj ze xenony musza miec uklad poziomowania i mycia kloszy inaczej brak homologacji, mandacik i zabrany dowod rejestracyjny - autko nie ma odpowiedniego oswietlenia. |
maly-gls HF MEMBER pony Tomaszów | 2006-10-30 23:38:27 no ja narazie dałem sobie spokuj z tymi światełkami gdyż mam teraz troche inną prace przy kucyku a mianowicie właśnie jestem przy remoncie silnika ale zamierzam skończyć w sobote a najpużniej to środa przyszły tydzień i tak więc po tej drobnej naprawie przystępuje dalej do walki ze światłami ,ale byłem już na dobrej drodze gdyż doszedłem do wniosku że jest do wymiany przekaźnik gdyż zaraz po włączeniu świateł on jest cały gorący i nawet nie na żarówkach 95/100 tylko już przy standarzdie 55/60 |