Napiecie paska 2,5TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytnko...

Jak sie napina pasek alternatora Omega B 2.5TD ??
  
 
Napinaczem... samoczynnym...
  
 
Piszę w imieniu kolegi ari88 który choc nie dostal jeszcze statusu LOB TEST ( mam nadzieje że to wkrótce nastapi) ma problem i pytanko do szanownej braci LOB

ari88 pisze: "witam skoro to jest napinane napinaczem samoczynnym to jak on wygląda czy to jest ten amortyzatorek na górze?? więc skoro pasek ma luz to musze wymienic ten amortyzatorek na nowy czy cos innego?? a moze nie musze nic wymieniac tylko napiąc go ręcznie prosze o dokładniejsze wskazowki"

Mam nadzieję żę pomożecie i nie dostane po głowie
  
 
Jak masz luz to albo "amortyzator" napinacza padł allbo się zablokował w górnym położeniu.
W obydwu przypadkach nadaje się według mnie do wymiany.

Jest na forum temat jak można go zregenerować bez wymiany, ale ja osobiście tego nie polecam.
  
 
Ściągnij gumkę z tulejki amartyzatorka i wlej trochę oleju, pomoże jeżeli słabo napina. W mojej omie przy gaszeniu silnika zawsze piszczał pasek, po dolaniu oleju amotryzatorek lepiej napina pasek i jest cicho.
Amortyzatorek odbija, ponieważ nie ma w nim oleju, pracuje sama sprężyna i powoduje niebezpieczne drgania napinacza a zarazem i paska wielorowkowego a niekiedy właśnie odbicie i zablokowanie amortyzatorka w górnym położeniu podczas gaszenia silnika. Powstaje takie zjawisko jakbyś jechał autem na samych sprężynach resorowych bez amortyzatorów.


[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-10-26 22:01:31 ]