MotoNews.pl
  

Czy w 1,8 D - 92r. reguluje się zawory ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czytałem w książce obsługi essiego że zawory reguluje się płytkami regulacyjnymi, a mechanicy mówią mi że w tych silnikach nie trzeba regulować zaworów. Wiec moje pytanie :
czy w 1,8 D reguluje się zawory ? Jeśli tak to co ile ?

Pozdro.
  
 
Z tego co się orientuje regulacja zaworów odbywa się poprzez wymianę takich okrągłych płytek regulacyjnych . Kumplowi stary merol 123 zimą nie zapalał bo miał za ciasne zawory bo regulacji żadnych problemów z rozruchem.
  
 
up. do góry . dieslowcy napiszcie czy regulujecie zawory.
  
 
Są trzy rozwiązania regulacji luzów zaworowych:
- tradycyjne śruby regulacyjne (np. w Escortach 1,3)
- popychacze hydrauliczne (tzw. samoregulujące jak w Zetecach)
- regulacja za pomocą płytek (jak w 1,8D)
Są też mechanicy, którzy 15 lat temu skończyli zawodówkę samochodową, nigdy w życiu nie czytali żadnej książki serwisowej i wiedzą najlepiej. Gdy przyjedzisz do nich np. ze starym samochodem gaźnikowym, skład mieszanki ustalą na oko, chociaż obok stoi analizator spalin, obroty na ucho, chociaż mają obrotomierz warsztatowy, przerwę w aparcie zapłonowym i odstęp świec ustawią bez szczelinomierza - lata praktyki.
Żeby odpowiedzieć kompetentnie na pytanie czy trzeba regulować, czy nie, trzeba na zimnym silniku te luzy sprawdzić....

P.S. Coś mi sie jawi że w dieslu 1,8 co 20 000 km sprawdzenie i ew. regulacja luzów, ale nie dam głowy.
  
 

czy ktoś to kiedy kolwiek robił? (w 1.8 D )

ja nie umiem, ile takie coś moze kosztować u mechanika?
  
 
ja jak miałem 1.8 D raz tpo robiłem i zapłaciłem u mechanika 2 lata temu 50 zł. z tego co wiem to nie jest trudne i skomplikowane... ale jak ma się 2 lewe ręce jak ja to trzeba dać mechanikowi zarobić
  
 
reguluje sie płytkami.