Tunning silnika 2.6 "aftomat" Omega ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jak najprościej zwiększyć moc w tym autku ? Czy jest możliwość wymiany czipa w komputerze (?!) na "mocniejszy" ? Z tym czipem to tak sobie myśle bo np. w automacie przy włączonej "S" samochód porusza się dynamiczniej . A może są inne sposoby , niewiem ... stożkowy filtr , wydech albo jakieś "tajne tricki" . Za wskazówki z góry dzięki .
  
 
A i jeszcze jakbyście mogli wskazać dobre amortyzatory do mojej Omegi , a szukam komfortowych takich żeby na torach nie było walenia że wszystko w środku lata . Może jeszcze jakieś dobre wycieraczki . Jaki zestaw proponujecie . Dzięki
  
 
Na tuningu to się nie znam tym bardziej że chcesz podnieść moc a mieć bardziej konfortowe zawieszenie .Co do wycieraczek to Champion the best. Amorki sprawdź przeglądarke sporo o tym było
  
 
nalepka "BI Turbo" dodaje jakies piec koni
  
 
Cytat:
2006-10-27 03:23:02, zwloki pisze:
nalepka "BI Turbo" dodaje jakies piec koni


Ot i cała filozofia podnoszenia mocy w omegach
Po jednej stronie bi tutrbo,po drugiej mv6.
A na serio cae podnoszenie mocy polega na wymianie silnika na 3.0 24V.
Chcesz komfort, kup olejowe amortyzatory.Zresztą na warszawskie dziury tylko takie są wskazane jeżeli chcesz jeździć z normalnymi prękościami.
  
 
..Ja w swojej 2.6 moc zwiekszam poprzez wieksze otwarcie przepustnicy i PB o wiekszel liczbie oktanów - np PB 98 ..Tak na serio? - to nie wiem czy warto..

..Jak nie masz LPG - włóż wkładke sportowa K&N - rasowy pomruk doda Ci wigoru
  
 
Cytat:
2006-10-27 13:11:02, AndrzejMT pisze:
..Ja w swojej 2.6 moc zwiekszam poprzez (..) PB o wiekszej liczbie oktanów - np PB 98


Rozumiem że w ten sposób zwiększasz tylko stosunek mocy do masy poprzez odchudzanie portfela , bo paliwo 98 czy V-power jest dokładnie tak samo energetyczne jak 95
 
 
a mi sie lepiej jezdz na 98 Widze roznice jak podjezdzam pod gorke na 95 i 98 jest roznica (wskazania komputera) Roznica o ok. 1l/100km. Ladniej tez wchodzi na obroty (szybciej). Poza tym to roznic nie zauwazylem, spalanie mi wychodzi podobne, ale w sumie jazda dynamiczniejsza
  
 
Witam serdecznie. Jestem nowy więc jakby co to proszę się nie śmiać ze świeżaka
Jeszcze rok temu miałem kochaną ome A 2,0 i faktycznie na 98 była żywsza. teraz mam ome B 3,0 i jakoś nie widzę różnicy więc nie przepłacam.
  
 
moze sa bardziej subtelne przy takiej mocy
  
 
w irlandii v power kosztuje 1.08 euro a zwykla okolo 1.05 euro.
wiec tylko sie zastanawiam czy sa jakies roznice poza sugerowana poprawa osiagow
  
 
A ja jesczcze nigdy nie tankowalem innej niz 95
  
 
a ja leje 98 bo robią u mnie promocje na weekendy i 95 i 98 w tej samej cenie
  
 
a ja w ogole tankuje na Neste i 98 mam ponizej 95 na innych stacjach
  
 
temat tuningu silnika C26NE znam od podszewki... długo szukałem różnych rozwiązań aż znalazłem... troszke pracy, wysiłku, funduszy, szczęścia, prób i błędów...

pierwsza podstawowa sprawa, od której należy zacząć:
1. znalezienie mechanika, który się zna na Omegach i podejmie się tuningu (musisz mu zaufać)
2. znalezienie dawcy (w moim przypadku pięknego Caravana z Drezdenka)
3. zmiana C26NE na C30SE
4. dostrojenie wszystkiego i jazdaaaaa....

gwarantowany wzrost mocy o ok 50KM

G-tech na zlocie pokazał, że jak się wszystko uda, zadba, dawca będzie zdrowy to warto się tak zabawić....

ktoś powie, że lepiej odrazu kupić 3,0 24v... tak chciałem, ale po przejechaniu Polski od Pomorza po góry i od wschodu po zachód niczego interesującego nie znalazłem... Niemcy? hmmm... no tak... oni to się znają na dobrych egzemplarzach.... i wysoko je cenią... W tej chwili ja też wysoko cenię sobie swoją Bestyjkę... spory wkład pracy, niezliczony czas... ale warto było! Ukłony dla tych co byli ze mną i mi pomagali

pzodr.
  
 
A czy ktos z was wywalal katalizatory z V6 ? Są tam dwie sztuki, ciekawe co by dalo takie odmulenie wydechu w x25xe...
  
 
Pewnie więcej hałasu i problemy na legalnych przeglądach
  
 
zawsze rurke mozna obudowac w katalizator
  
 
Cytat:
2006-10-28 17:54:06, tomekmr pisze:
Pewnie więcej hałasu i problemy na legalnych przeglądach



Ehm...jeszcze nigdy na legalnym przegladzie nie sprawdzano mi spalin, wymiana kata wiazesie z wstawieniem rurki z obudowa wygladajaca jak kat, wiec organoleptycznie dla diagnosty to wyglada normalnie wiec no problem.
Halas to skutki ubocznr...
A jakie plusy, czy "odetkanie" wydechu da cos?Ja mysle ze duzo...
  
 
Robiłem coś takiego ale w omie A2,0. mocy nie dodało ale jedna rada nie zostawić pustej puszki bo fatalnie "pierdzi" . Koniecznie do środka wspawać rurę przelotową.
A jeżeli chodzi opodniesienie mocy to mam pytanie: co sądzicie o tzw strumiennicach?