Problem z benzyna na sekwencji AKME

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Hyundai Accent 1.5 12V + gaz sek. AKME. Od pewnego czasu mam problem szczegolnie rano. Po odpaleniu czesto zaczynaja mi na zimnym silniku obroty falowac az gasnie auto (chyba ze go potrzymam na obrotach 2 tys tak ze 20 sekund). Jak cieply to sie tak nie dzieje. Pozniej jak jezdze na benzynie to zdarza sie ze albo lekko szarpnie albo ma opoznione rekacje przy dodawaniu gazu (po wymianie kabli mniej). Na LPG jezdzi sie prawie dobrze. Tez jednak zdarza mu sie szarpnienie szczegolnie na 1, 2 i 3 biegu. Gaz byl niedawno regulowany (ustawiana mapa benzyny i gazu) jakies 2 tys temu. Wymienilem juz swiece oraz kable i nadal to samo. Prosze o rade co to moze byc. Przed regulacja gazu zapalal sie check z uboga mieszanka i dwa razy wywalilo mi wade czujnika sensora stukow zespol nr 1 (co to jest i gdzie sie miesci). Ale po regulacji gazu przejechalem juz 2 tys i ani razu checka nie bylo i tego bledu tez. Prosze o rade co moge z tym zrobic. Czy to juz cos sie dzieje z elektronika silnika beznynowego. Czy moze trzeba by benzyne na nowo wyregulowac i pozniej gaz oczywiscie. Z gory dzieki za odpowiedzi. Gaziarze zazwyczaj mowia ze to wina beznyny a mechanicy ze gazu. I kolko sie zamyka. Moze zna ktos kogos w Warszawie kto pomoglby mi rozwiazac ten problem? Dzieki.
  
 
To typowy problem z tą sekwencją:
- po pierwsze zła regulacja - zły skład mieszanki u mnie też to występuje i jest nie do wyregulowania jak wolne są oki to góra jest słaba i tak w koło. Teraz mam kompromis na zimnym na benie jest jak opisujesz samochód szarpie ale jak sie rozgrzeje to jest ok. Na gazie jeździ w miarę dobrze. Ta sekwencja tak ma chyba musisz się przyzwyczaić Ja regulowałem obserwując adaptacje benzyny (gaziarz który montował mi sekwencje ograniczył się tylko do autokalibracji ) i nic więcej już nie zrobie.
- ta sekwencja nie działa jak powinna ma błąd konstrukcyjny ale nie będe się dalej rozpisywał, w skrócie nie wykonuje poleceń (nie reaguje na wzbogacenia) a kalibracja mapy oparta na punktach to kaszana bo mapa robiona jest w zakresie obrotów bodajże 2200-2800 w moim przypadku kończy się na ok 7ms i jak to dobrze ustawić a co z resztą obciążeń? Odczuwam wyraźny spadek osiągów.
- Diego generuje błędy silnika tak jak wspominasz u mnie jest to notoryczny błąd czujnika obrotów mimo, że został wymieniony na oryginalny dalej jest to samo.
- nie współpracuje z full grupą jeśli masz u siebie ten rodzaj wtrysku to na tej sekwencji niestety nie pójdzie.
  
 
witam.
Generalnie oprócz standartowej regulacji dobiera się także dysze wtryskiwaczy. po drugie niestety jednak do lepiej niz prawidlowego wyregulowania instalacji potrzebna jest hamownia.
orfeusz program odpowiada na wszystkie zadawane mu zadania .
  
 
Wiesz co dziwi mnie to bo wlasnie do tej regulacji z przed 2 tys jezdzilem tylko na autokalibracji i wszytsko bylo ok na gazie (przejechalem 13 tys na gazie i zadnych szarpan). Oprocz tego ze check sie notorycznie swiecil (za uboga mieszanka). Podczas regulacji (mapa benzyny i gazu) gaziarz stwierdzil ze zle sa dobrane dysze. Postanowili je rozwiercic. Co tez uczynili na nowo ustawilismy mapy i juz byl zadowolony ze teraz dalo sie porzadnie wyregulowac. Wydaje mi sie ze jednak objawy na beznynie zaczely sie jeszcze przed ta regulacja. Czyli co nie da sie tego poprawnie ustawic czy jeszcze probowac. Bo mechanicy twierdza ze to juz cos z benyzna sie dzieje np. przeplywomierz albo silnik krokowy. Dzieki za odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2006-10-25 07:48:54, croma1 pisze:
orfeusz program odpowiada na wszystkie zadawane mu zadania .


Program odpowiada ale sterownik nie bardzo to realizuje. U mnie przy max bogatej lub max ubogiej mieszance pod obciążeniem czas wtrysku benzyny nie zmienia się dlaczego nie ma reakcji pomimo zastosowanych kilku sterowników Diego? Obroty jałowe nie da się ustawić - po wyżuceniu na luz obroty spadają do ok. 1200 rpm odbijają się do 1500rpm i spadają do 825 albo wogóle zostają na 1200. Dzieje się tak na różnych dyszach przy różnych kombinacjach wyczerpałem już możliwości tego sterownika... Poza tym reaguje na gaz tylko do połowy potem nie ma różnicy.

To co pisze autor wątku to prawda najlepiej jest tylko i wyłącznie po autokalibracji w sumie w Diego zmienia coś tylko parametr nachylenie ale też w niewielkim stopniu.
  
 
Czyli co proponujesz powrocic tylko do autokalibracji i darowac sobie mape. Ale czy wtedy da sie tak wyregulowac zeby check sie nie swiecil? Czy moze jeszcze z mapa powalczyc?. Dzieki.
  
 
Tylko na autokalibracji nie będzie dobrze pracowała instalka (mimo że u mnie tak właśnie jest). Powinna być dobrze zrobiona mapa to podstawa. Przy prawidłowej mapie nie może się palić check, przejście na gaz powinno być niezauważalne a osiągi na gazie takie jak na benie. Niestety u mnie nie zupełnie tak jest
  
 
Orfeusz, jakie masz wtryskiwacze?

Obserwowałeś może czas wtrysku benzyny ( przy zasilaniu benzyną ), jaki jest średni czas ??
  
 
witam. mam sek. OMVL DREAM i listwy wtryskowe VALTEK i mam chyba to samo co wy tzn. cieżko zapala na zimnym silniku nie może wejść na obroty, jak jest ciepły to juz troche lepiej czy wygląda jakby był zalany gazem i dostaje jeszcze benzyne, lub jakby ciągnął powietrze lewe z listw wtryskowych. co z tym zrobić?
  
 
Pierwsza sprawa: precyzyjna regulacja, w pełnym zakresie obciążeń.