ZETEC 1.6 - temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej,

Mialem spieprzopny czujnik temperatury. Myslalem ze silnik sie nie dogrzewa, a gdy go wymienilem okazuje sie ze mam jakies zabojcze temperatury :| tzn... tak mi sie przynajmniej wydaje dlatego pytam. Silniczek grzeje sie raczej szybko, ale potem wskazowka idzie tak dlugo do gory, az dochodzi do pola POZA SKALĄ ale zaraz PRZED CZERWONYM. Tzn jest dokladnei w tym jednym malym miejscu miedzy skalą (nie napisem NORMAL, tylko miedzy SKALA) a czerwonym polem. Wtedy wlacza sie wiatrak i schladza sie gdzies do literki L. Rozmawialem z jednym znajomym ktory stwierdizl ze on w escorcie tez tak ma, ale drugi mowi ze to grozi przegzaniem uszczelki pod glowica .... jaka powinna byc ta temperatura w tym silniku? Czy to normalne, czy powinienem wymienic termostat?


[ wiadomość edytowana przez: 5zymon dnia 2006-10-19 19:43:45 ]
  
 
widocznie czujnik na inne parametry trochę , jeżeli włącza Ci się wentylator to miom zdaniem jest ok

Kiedyś tez wymieniałem czujnik i po wymianie pokazywało większą temp.
  
 
miałem podobna sytuacje, wentylator w mieście włączał sie pare milimetrów przed czerwonym polem, wymiana termostatu załatwiła sprawe, dochodzi do środka i ani grama wyżej.

sprawdziłem jeszcze temperature włączania się wentylatora czy nie za późno sie włącza (termometrem w zbiorniku wyrównawczym
ale jeśli w trakcie normalnej jazdy tak sie grzeje to na 90% termostat
 
 
Na "trasie" powiedzmy bo z nowym czujnikiem jeszcze na trasnie (gdzies dalej) nie jechalem, to mieszcze sie w koncu slowa "normal" Natomiast w miescie...wskazowka dochodzi, NIE pare milimetrow przed czerwonym polem, tylko doslownie juz ma wchodzic na czerwone pole, wtedy sie wlacza wentylator . Nie bylem pewien czy to w zetecach normalne. To znaczy ze nie?

[ wiadomość edytowana przez: 5zymon dnia 2006-10-19 20:11:54 ]
  
 
u mnie po wymianie termostatu stoi na srodku slowa norlmal i jeszcze ani razu nie wlaczyl mi sie wiatrak
  
 
czyli termostat jak nic . Kupowac oryginal, czy moze byc bele co? Pamietam ze jak do scorpio kupowlaem to radzili oryginal. Duzo kosztuje taka przyjemnosc?
  
 
kup nowy, jakies 30-36 zl
  
 
no nowy na pewno ale motorcrafta, czy nie ma znaczenia? ;]
  
 
bedzie może 5 złotych różnicy więc weź MOTORCRAFTA i będziesz miał spokojna głowe, chociaz lepszy zamiennik niz zepsuty oryginał

aaa, i weż ten na 92 stopnie, bedzie lepiej dogrzany coby nie zmarzł w zimie
 
 
Kupilem motorcrafta, napisane ma 92 stopnie. Wiecie tak z ciekawosci wrzucilem go do wrzatku ;] i powiedzcie mi czemu on sie nie otwiera? Bo powinien sie otwierac, prawda?? :> Jutro go wymieniam , cena z uszczelka 54 zł :|

Ktos zna jakis tani sklep z czesciami do forda w okolicahc Katowic? Ja ciagle jezdze na osiedle Gwiazdy, ale z tego co widze to najtaniej tam nie ma
  
 
pisałem kiedyś o termostatach kupiłem zamiennik ( od razu zepsuty) ciekło i mało obudowy termostatu nie popsułem
poprostu profil na uszczelke był nieodpowiedzni - kupiłęm inny termostat ( tańszy )
ale miał wybrzuszenie na "rondzie" gdzie uszczelka wchodzi
powiedzmy że :
1 uszczelka ma profil " U "
mój wadliwy termostat miał profil ( w miejscu uszczelki) " l "
a sprawny i nie ciekący miał profil ( w miejscu uszczelki) "D"
albo "C" znaczy miał zgrubienie które zwiększało profil ( U + l) nie był wystarczający i ciekło za to U + D spowodowało że nie cieknie)
to po krótce - - jesli to zbyt mało obrazowo to zrobie "rysunek"

  
 
Kolego przechodzilem ten sam problem... Mam dokladnie ta sama sytuacje... Zmienilem termostat i nic... Co sie okazalo Popi...eprzona skala na desce rozdzielczej tutaj niby jest juz czerwone a po zmierzeniu temperatury jest 95 stopni
  
 
No ja niestety termostat juz kupilem. Zaraz jade do garazu go wymienic i dam znac czy cos sie zmienilo na desce rozdzielczej. Jak sie nie zmienilo to zaloze ze tak ma byc

edit: dzis przy wymianie przegubu dowiedziaelm sie ze cieknie mi z przekladni . Niewiele ..mam nadzieje ze tka zsotanie, bede mu dolewal . Jak sie dowiedzialem jaki jest koszt regeneracji to mi sie miekkie kolana zrobily

[ wiadomość edytowana przez: 5zymon dnia 2006-10-25 18:57:28 ]
  
 
ja juz od kwietnia dolalem pol litra oleju do maglownicy.
  
 
Termostat wymieniony. Efekt ten sam. Moze troszke dluzej utrzymuje sie na slowie normal, chociaz to moze byc po prostu autosugestia . Na nowym termostacie w kazdym razei w korkach, znowu dochodzi prawie do czerwonego pola, po czym wlacza sie wiatrak i schladza sie do literki L i tak w kolko. A na trasie utrzymuje sie ok.
  
 
Cytat:
2006-10-31 17:39:49, 5zymon pisze:
Termostat wymieniony. Efekt ten sam. Moze troszke dluzej utrzymuje sie na slowie normal, chociaz to moze byc po prostu autosugestia . Na nowym termostacie w kazdym razei w korkach, znowu dochodzi prawie do czerwonego pola, po czym wlacza sie wiatrak i schladza sie do literki L i tak w kolko. A na trasie utrzymuje sie ok.



zmien czujnik wentylatora, mozesz wziasc do forda, ja wziolem od jakies seata, byl tanszy i mi temperatury zalaczania bardziej pasowaly tzn 95/92, (fordowski ma chyba 92/8 jedyna roznica to wtyczka na zwykle wsówki.

PS. jak Ci doradza od poldka to nie bierz bo ma chory zakres temperatur (92/82) i jak juz sie wlaczy to sie nie wylaczy dopuki sam silnik nie wystygnie, niestety za pozno to zauwarzylem...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------